کد خبر 1451075
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
معرفی 10 قربانی جام جهانی/کی‌روش در راس لیست ایستاد

مطرح شدن نام کارلوس کی روش برای هدایت تیم ملی فوتبال قطر در حالی است که بسیاری از وی به عنوان سرمربی ایران در جام ملت‌ها نام می‌برند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عربی به ویژه روزنامه‌های قطری روز گذشته اخباری مبنی بر مذاکره فدراسیون فوتبال این کشور با کارلوس کی‌روش منتشر کردند. بنا بر ادعای این رسانه‌ها قرار است کی‌روش جایگزین سانچز اسپانیایی شود. سانچز که با تیم قطر به عنوان قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۹ رسیده بود در جام جهانی فوتبال عملکرد خوبی نداشت و با عنابی‌ها سه باخت متوالی در مرحله گروهی کسب کرد.

مطرح شدن نام کارلوس کی‌روش در حالی است که این روزها بسیاری از کارشناسان وی را مربی تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا می‌دانند و برخی دیگر ادعا می‌کنند توافق نهایی انجام شده و مهدی تاج به زودی خبر ادامه همکاری با او را اعلام می کند. اما واقعیت مطرح شدن نام وی به عنوان سرمربی قطر چیست؟

کارلوس کی‌روش که از سال ۲۰۱۹ و بعد از شکست با ایران برابر ژاپن از هدایت یوزهای پارسی کنار گذاشته شد و در کلمبیا و مصر نیز بدون هیچ دستاوردی از هدایت تیم ملی آن کشورها برکنار شد. وی بعد از برکناری از تیم ملی مصر چراغ سبز زیادی به فدراسیون فوتبال ایران نشان داد و در نهایت رای مجمع به مهدی تاج موجب شد تا رییس فدراسیون فوتبال ایران در اقدامی عجیب بلیت جام جهانی فوتبال را برای او رزرو کند. البته شوک درمانی تاج به فوتبال ایران جواب نداد و کی‌روش شمار زیادی از رکوردهای منفی ایران در جام جهانی را به نام خود ثبت کرد.

بیشتر بخوانید:

خبر رسانه پرتغالی از مذاکره قطر و کی‌روش

هر چند که برخی حذف ایران با کی‌روش در جام جهانی را پایان کار این مربی در فوتبال کشورمان می‌دانستند اما اظهارات مسوولان ورزش کشورمان نشان از آن دارد که این مربی قرار است سال‌ها در ایران ماندگار شود.

مهدی تاج که ادعا کرده بود برای پیشگیری از آبروریزی جهانی کی‌روش را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرده است اکنون به دنبال تمدید قرارداد با این مربی ناکام ایران در ادوار جام جهانی و جام ملت ها است. کی‌روش در سه جام جهانی و ۲ جام ملت ها آسیا نتوانسته موفقیت چشمگیری را با تیم ملی ایران کسب کند و نام وی با حذف در مرحله گروهی جام جهانی و مراحل حذفی جام ملت‌های آسیا گره خورده است.

کی‌روش با علم به علاقه تاج به او داستان حضور در تیم قطر را پیش کشیده تا بتواند خواسته‌های خود را با رییس فدراسیون فوتبال ایران تحمیل کند زیرا کی‌روش از جمله مربیانی است که در سال های پایان کار خود قرار دارد و مشتری زیادی در فوتبال نوین دنیا ندارد، تفکر این مربی نیز به گونه‌ای است که شکل بازی وی مورد پسند تیم‌های مدعی در سطح جهان و قاره‌ها نیست.

هر چند که بازار گرمی کی‌روش برای گرفتن امتیازات بیشتری از تیم مهدی تاج در فدراسیون فوتبال است اما واقعیتی که وجود دارد آن است که رسانه‌ها نیز از علاقه وافر رییس فدراسیون ایران به سرمربی خاص فوتبال جهان باخبر هستند و می‌دانند که تاج حتی چشم خود را بر روی تمام آمار منفی و نتایج کی‌روش در یک دهه گذشته با ایران خواهد بست. پیوند عجیب تاج و کی‌روش در فوتبال ایران موجب شد تا رییس فدراسیون برای رساندن کی‌روش به جام جهانی نه تنها منتظر اعلام نظر کارشناس‌ها نماند بلکه بدون توجه به نتایج دراگان اسکوچیچ و آمار وی در تیم ملی، یک‌شبه کی‌روش را به ایران فراخواند تا وی را مسافر جام جهانی فوتبال کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    3 0
    احتمالا کیروش از تاج عکس خصوصی داره..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس