تقدیر قالیباف از رئیسی بابت تغییر رئیس بانک مرکزی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر رئیس کل بانک مرکزی ضرورتی اجتناب ناپذیر بود که باید با اصلاحات سیاسی تکمیل شود.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز یکشنبه - ۱۱دی - مجلس شورای اسلامی و نطق پیش از دستور خود با تبریک فرارسیدن سالروز یوم‌الله ۹ دی ماه گفت: نهم دی ماه عمق درخشان آگاهی عمیق و بصیرت نافذ مردم شریف ایران اسلامی بود؛ مردم در این روز تاریخی توطئه‌های دشمنان برای آسیب زدن به ایران اسلامی را بر هم زدند.

وی ادامه داد: حماسه‌هایی نظیر نهم دی ماه برای ما و تمامی مسئولان نظام نشانه‌ای است که به خود یادآور شویم که مردم چگونه با ایثار و فداکاری از ایران و اسلام و انقلاب اسلامی دفاع می کنند و ما باید با کارآمدی و حل مسئله و تصمیم گیری مدبرانه و به موقع، دین خود را به مردم و انقلاب ادا کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر خود به شهر مقدس قم و دیدار با مراجع تقلید افزود: در هفته گذشته از بیمارستان پیشرفته تخصصی که با حمایت آیت الله عظما سیستانی در حال ساخت است، بازید کردم و همچنین توفیق داشتم خدمت مراجع عظام تقلید برسم و از رهنمودهای حضرات آیات عظام، جوادی‌آملی، سبحانی، مکارم‌شیرازی و نوری همدانی استفاده کنم که وظیفه دارم از آنها به دلیل لطفی که داشتند، تشکر کنم.

وی یادآور شد: ایشان دغدغه‌های این روزهای مردم متدین را مطرح فرمودند و حل مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم را با دلسوزی مطالبه کردند. همه ما مسئولان خود را نه تنها در برابر وظایفی که قانون برای ما تعیین کرده است، بلکه در برابر همه مطالبات به حق مردم مسئول می‌دانیم و وظیفه خود می‌دانیم که مسائل را در حد توان و حدود اختیارات با رعایت مسائل کشور پیگیری کنیم.

قالیباف تاکید کرد: نوسازی نظام حکمرانی در همه حوزه‌ها مبتنی بر مکتب امام و اندیشه سیاسی رهبر معظم انقلاب، ضرورتی است که با بازگشتن امنیت باید در دستور کار کشور قرار گیرد و اکنون منتظر ایجاد اجماع در تصمیم گیری های این حوزه هستیم. این نوسازی اولویت با مسائل اقتصادی است.

وی با اشاره به تغییر رییس بانک مرکزی گفت: اقدام رئیس‌جمهور محترم مبنی بر تغییر رئیس‌کل بانک مرکزی ضرورتی اجتناب ناپذیر بود که از این اقدام ایشان تشکر می‌کنم. البته ضروری است این تغییر با اصلاحات ساختاری، سیاستگذاری و مدیریتی تکمیل شود تا مسئله به صورت پایدار حل شود. امید زیادی داریم با روی کار آمده رئیس کل جدید این اتفاقات رخ دهد.

رییس قوه مقننه ادامه داد:‌ البته برخی نکات کارشناسی درباره سیاست ارائه شده رئیس جدید بانک مرکزی وجود دارد که در جلسات کاری به ایشان و مسئولان مربوطه منتقل خواهم کرد اما در عین حال تاکید دارم همه باید با تمام توان کمک کنند که رئیس جدید بانک مرکزی در ماموریت حساس خود موفق باشد.

وی گفت: مجلس همچنان معتقد است که بهترین راه برای ایجاد آرامش معیشتی مردم، تخصیص یارانه‌ها به انتهای زنجیره و ارائه کالاهای اساسی به صورت کالابرگ الکترونیکی است که هم جلوی فساد ناشی از تفاوت قیمت ارز را می‌گیرد و هم تورم ناشی از افزایش نقدینگی و تورم انتظاری دیگر کالاها را ناشی از افزایش کالاهای اساسی را کنترل می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حمید IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    6 1
    ارامش معیشتی در ایران یعنی برنج و روغن و گوشت و مرغ
  • کاظم IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    6 1
    اگر خودت از کالابرگ استفاده می کنی برای مردم هم تجویز کن. خجالت بکشید با این تئوری های قرون وسطایی
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    7 0
    بهتره با مردم صادق باشیم بانک های خصوصی عامل اصلی موتور توری در کشور هستن مثل جمع کردن بانک های نظامی اینها باید جمع بشن
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      4 0
      سود بانکهابایدپایین بیادوتسهیل دروام سودپایین برای اشتغال شود وبقیه اش دراشتغال سودبگیره سلیمانی همه ی نقشه هابابودجه های اخرالزمانی راباایجاد روههای موشکی خنثی کرداین بیشرف حتی نمیتونه بابانک بجنگه
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    4 0
    ارسال کالابرگ یعنی معیشت بایدشفافیت اراودستمزد نماینده هاروتوسامانه علنی ببینم تاازرانت ونجومی بگیری جلوگیری بشه وفاسدازچرخه ارزوعرضه تقاضا حذف بشه بفهم
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    4 0
    عجب ... شده این مجلس ! ابتدا با وعده شفافیت آرا به مجلس رفتند و در طول عمر نمایندگی بارها شاهد افزایش قیمت ها از جانب دولت و وزرا بوده اند ... نه در مورد شفافیت رای خود کاری کردند و نه در باب دست درازی های دولت در جیب عموم مردم و موکلین حال هم با طرح کپونیسم داعیه دار کوچکتر شدن سفره مردم شده اند ... عمر این دوره هم تمام می شود و ....
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      0 3
      حرف الکی نزن، شفافیت هم تصویب شده بعدش اینها دست تو جیب مفسدان بردن و سفره مفسدان رو کوجک کردن و شما مفسدان هم درحال تلافی هستید با کارهای انتحاریتون و بعدش گردن اینها میندازید
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    4 0
    زیاد حرف می زنید وعملکرد شما صفر بهتر است حداقل از حرف زدن دست بردارید
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      0 3
      پس چرا عمل کردن که صداتون درومده؟ آها این حرفها دستور اتاق فکر در تل آویو است؟
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    2 1
    دراین مملکت حتی یک گروه ویا یک نفروجودنداره که پاسخگوی این هم مشکلات ومعضلات مردم ومملکت باشه!؟
  • شهروند شهرستان ارومیه IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 0
    سلام تغییر افراد بدون تغییر ساختار مدیریتی بانک مرکزی و اقتصاد کشور حل مشگل دراز مدت نیست و یک درمان موقتی می باشد باید بانک های مرکزی شهرستانی و بورسهای شهرستانی ایجاد شوند سکان اقتصاد را انحادیه بانکهای مرکزی شهرستانی و اتحادیه بورسهای شهرستانی در دست بگیرند باید اجازه بدهیم بجای اعمال مدیریت چند مدیر مستقر در تهران مجال فرصت را برای پرورش مدیران توانمند شهرستانی فراهم شود و اقتصاد متوازن در سرتاسر کشور توزییع شود و نباید بیماری اقتصاد شهر تهران به کل کشور توسعه یابد و این عین عدالت است انشالله و توکل الله.
  • بدون شرح IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    2 1
    رییس دوم هم کاری نمیتونه کنه
  • reza IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 3
    طرح های خوبی در مجلس تصویب شده و طرح های خوب دیگری هم در دست تصویب است که همه باید اجرا شود تا وضع اقتصادی بهتر شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس