هشدار ترکیه به یونان برای ارسال سلاح به جزایر مدیترانه

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در بیانیه‌ای نسبت به اقدامات نظامی تحریک آمیز یونان هشدار داد.

به گزارش مشرق از آناتولی، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه در جمع فرماندهان نظامی این کشور در استان کیلیس با اشاره به تحولات دریای اژه و مدیترانه گفت: یونان همچنان به اقدامات تحریک‌آمیز خود در منطقه ادامه می‌دهد.

در بیانیه‌ای که وزارت دفاع ترکیه منتشر کرده است، ضمن اعلام خبر بازدید آکار از پایگاه‌های نظامی این کشور در مرزهای سوریه نسبت به اقدامات تحریک آمیز یونان هشدار داده شد.

آکار گفت: ما همواره دست خود را برای صلح دراز می‌کنیم ولی یونان با اقدامات تحریک آمیز و لفاظی‌های خود اصرار بر بالا بردن تنش‌ها دارد.

آکار با اشاره به اینکه یونان برای سرپوش گذاشتن بر اشتباهات خود اتهامات واهی مانند توسعه طلبی و سیاست های تجدیدنظرطلبانه را علیه ترکیه مطرح کرده است، گفت: سیاست ترکیه بسیار روشن است و ما آن را حقوق بین الملل، دفاع از حقوق خود و حقوق برادران قبرسی می‌نامیم.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است که آتن همچنان به ارسال سلاح به جزایر شرقی دریای اژه و نقض توافقنامه‌ها و معاهدات بین المللی ادامه می‌دهد.

ترکیه در ماه‌های گذشته بارها نسبت به اقدامات نظامی و بیانیه‌های تحریک آمیز یونان برای ارسال سلاح به جزایر نزدیک سواحل ترکیه شکایت کرده است. طبق توافق‌های بین‌المللی این جزایر غیرنظامی هستند و ورود سلاح به این جزایر ممنوع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 1
    ارتش ترکیه سلطان هشدارهای‌کلامی
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 2
    عثمانی اگر با یونان بجنگد آمریکا بدجور گوششون میپچونه! عثمانی باید در برابر دستور اربابش امریکا خفه خون بگیره !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس