اردوغان: یونان توافقات با ترکیه را زیر پا گذاشته است

رئیس جمهور ترکیه می گوید یونان با استقرار تجهیزات نظامی در جزایر دریای اژه برخلاف تعهدات خود با این کشور عمل کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، رئیس جمهور ترکیه بار دیگر در موضع گیری تازه ای یونان را هدف قرار داد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز جمعه در اظهاراتی عنوان کرد که یونان با تسلیح نظامی جزایر دریای اژه عهدشکنی کرده است.

رئیس جمهور ترکیه، که روابط کشورش با یونان مدتهاست به تیرگی گراییده است، تاکید کرد دولت آتن با اقدام به تسلیح جزایر دریای اژه، توافق لوزان و دیگر معاهدات میان دو طرف را زیر پا گذاشته است.

در حالیکه پیش از این «کریاکوس میتسوتاکیس»، نخست وزیر یونان گفت که همچنان معتقد است که حل اختلافات کشورش با ترکیه از طریق گفتگو با رئیس جمهور آن کشور امکان پذیر است، اما اردوغان امروز تهدید کرد که آنکارا در برابر اقدامات یونان در دریای اژه سکوت نخواهد کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بارها گفته است که نیروهای ترکیه می‌توانند «یک شب ناگهانی» به یونان بروند و حتی تهدید کرده است که آتن را با موشک‌های بالستیک هدف قرار خواهد داد.

یونان و ترکیه که بر سر یک سری مسائل، از جمله حقوق اکتشاف ارضی و انرژی در دریای اژه و شرق مدیترانه، مدت‌ها با هم اختلاف دارند و دو کشور تا کنون سه بار در نیم قرن گذشته به آستانه جنگ رسیده‌اند.

تنش اخیر دو کشور نیز بر حقوق اکتشاف انرژی در شرق دریای مدیترانه و حضور نیروهای یونانی در جزایر شرقی دریای اژه نزدیک سواحل ترکیه متمرکز شده است. ترکیه معتقد است که حضور نظامی در این جزایر یک تهدید مستقیم است و توسط معاهدات بین المللی ممنوع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    3 4
    ترکیه رکورد دار آذری کشی در جهان است.
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    0 0
    ترکیه خار اولسون
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    0 0
    هارت و پورت عردوغان برای انتخابات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس