سردار احمدی مقدم

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: یکی از ارکان اساسی مقابله با نقشه‌های استکبار جهانی در منطقه حاج قاسم سلیمانی بود.

به گزارش مشرق، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی صبح امروز (دوشنبه ۱۲ دی‌ماه) در همایش مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی گفت: اگر قدری به گذشته برگردیم کسانی خاورمیانه جدید را مطرح کردند، شالوده این طرح اسرائیلی و تجمیع این طرح با ایده‌های آمریکا که طرح خاورمیانه بزرگ و شمال آفریقا بود.

وی افزود: قرار بود به ایجاد کشورهای کوچک و از بین بردن قدرت‌های بزرگ در این منطقه منجر شود اما شکست خورد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه گروه‌های تکفیری و در نهایت داعش گام بزرگی برای اجرای این طرح را به دوش گرفته بودند، تصریح کرد: آن‌ها تا آستانه مرزهای ما هم رسیدند و اگر نبود حضور جمهوری اسلامی و نمایندگی سردار سلیمانی این طرح غربی به شکست منجر نمی‌شود.

سردار احمدی مقدم گفت: به استناد سخنان خود شهید سلیمانی شکست آن طرح با تدبیر رهبری انقلاب اسلامی و سرداری شخص حاج قاسم سلیمانی بود. حاج قاسم با چند ۱۰ نفر نیرو و همکاری حشدالشعبی به درخواست آقای بارزانی در کردستان عراق طرح تجزیه‌طلبی این کشور را خنثی کردند.

وی ادامه داد: خود شهید سلیمانی در صحنه جنگ حضور داشت و طرح تجزیه‌طلبی را خنثی کرد و این مکتب شهید سلیمانی است که با یک هواپیما و چند ده نفر نیرو به صحنه رفتند و داعش را عقب راندند تا نیروی پیشمرگه روحیه بگیرد و بتواند وارد عمل شود.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی تصریح کرد: آنچه که شهید سلیمانی به آن نائل آمدند این بود که ایشان همچون کوروش یا نادرشاه یا صلاح‌الدین ایوبی که امروز از آنان یاد می‌کنیم قطعاً از چهره‌های تاریخ‌ساز ایران است که توانست نقشه ژئوپولیتیکی جدید منطقه را ترسیم کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هنر شهید سلیمانی این بود که می‌توانست ظرفیت‌هایی که در خود منطقه وجود دارد را سازماندهی کرده و با دادن روحیه به آنان از این ظرفیت‌ها بهره بگیرد. قطعاً یکی از ارکان اساسی مقابله با نقشه‌های استکبار جهانی در منطقه حاج قاسم سلیمانی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس