ماجرای ویدیوی برجامی پنجاه روز قبل بایدن چه بود؟

جو بایدن که در طول دو سال گذشته عنوان نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهوری دموکرات آمریکا را به خود اختصاص داده است، برغم مخالفت بیش از ۵۷ درصد هم حزبی‌هایش، برای حضور در انتخابات سال ۲۰۲۴ جدی است.

به گزارش مشرق، روزنامه دیلی تلگراف گزارش داد که «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا برغم مخالفت‌ هم حزبی های خود، برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ نامزد خواهد شد. این در حالی است که رای دهندگان دموکرات به حضور فردی جوان‌تر متمایل هستند و براساس نتایج نظرسنجی ها، ۵۷ درصد مخالف نامزدی دوباره بایدن بوده اند.

محبوبیت بایدن به ویژه در طول تابستان به علت نرخ تورم بالا و نگرانی‌ها بر سر رکود اقتصادی که موجی از انتقادها نسبت به سیاست‌های اقتصادی وی را در پی داشت، افت شدیدی کرد. براساس نتایج نظرسنجی ها محبوبیت بایدن در ۴۴ سال گذشته از هر رئیس جمهوری دموکرات آمریکا کمتر است.

از این رو بسیاری از هم حزبی های وی مخالف نامزدی مجدد رئیس جمهوری کنونی بوده و بر این باور هستند که این امر می توند چالشی بزرگ بر سر راه حزب برای رسیدن به نتیجه مطلوب در سال ۲۰۲۴ باشد.

چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا درحالی خود را برای انتخابات ۲۰ نوامبر ۲۰۲۴ آماده می کند، که تنها چند هفته پس از برگزاری آن ۸۲ ساله می شود.

به گزارش این روزنامه انگلیسی، احتمالا امیدواری بایدن به نامزدی برای سال ۲۰۲۴ به دلیل عملکرد بهتر از انتظار دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای ماه نوامبر است به گونه ای که وی خود را بهترین نامزد برای جذب آرای مستقل و کارگران صنعت دانسته است.

یکی از اعضای پیشین کاخ سفید در این خصوص به تلگراف گفت: غرور و خود بزرگ بینی بایدن به این معنی است که او درکی از این موضوع ندارد که کار بزرگی انجام نمی دهد.

گفته می شود اعلام نامزدی مجدد جو بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ در طول سخنرانی سالیانه وضعیت اتحادیه در کنگره، در ماه فوریه (بهمن) باشد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین نیز به تازگی اعلام کرده است که به دنبال نامزدی از حزب جمهوری‌خواه برای سال ۲۰۲۴ است؛ اقدامی که گفته می شود انگیزه اصلی بایدن برای نامزدی دوباره است.

گزارش ها حاکی است رئیس جمهوری آمریکا همراه با همسرش «جیل بایدن» از اوایل ماه سپتامبر (اواسط شهریور) شروع به ملاقات با مشاوران برای بحث در مورد استراتژی انتخاباتی خود کرده اند.

یکی از استراتژیست های بایدن، «مایک دونیلون» است که در مبارزات انتخاباتی وی برای سال ۲۰۲۰ نیز نقش کلیدی ایفا کرد.

تلاش بایدن برای اعلام نامزدی در انتخابات سال ۲۰۲۴ درحالی است که در پی انتخابات میان دوره ای آبان ماه، جمهوری خواهان توانستند با اختلاف اندکی اکثریت کنگره را بدست آورند؛ موضوعی که می تواند تصویب هرگونه قانونی را برای رئیس جمهوری دموکرات بسیار دشوار کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس