کد خبر 1452045
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
رشد سنگین ۷۰ هزار واحدی بورس / رالی صعودی بورس آغاز شد؟

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، ۱۳ دی‌ماه) با یک هزار و ۹۱۰ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۵۹۱ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش مشرق، شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۲۸۱ واحد افزایش به ۴۷۵ هزار و ۴۱۷ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۳۵۸ واحد رشد به ۲۸۲ هزار و ۹۸۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول، یک هزار و ۵۱۵ واحد و شاخص بازار دوم، سه هزار و ۴۸۸ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۶ میلیارد و ۸۳۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۰ هزار و ۴۹۵ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۱۵۷ واحد، سایپا (خساپا) با ۵۴۹ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۳۹۶ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۳۶۸ واحد، گروه بهمن (خبهمن) با ۳۲۳ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۲۸۳ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲۶۴ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۹۱۸ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۸۶۴ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۶۶۸ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۷۲ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۴۸۸ واحد و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با ۳۳۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت تهران (شتران)، پالایش نفت اصفهان گروه بهمن (خبهمن) و بانک تجارت (وتجارت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۶ میلیارد و ۵۸۶ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۴ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۱ واحد افزایش داشت و به ۲۰ هزار و ۳۷۷ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۱۸۵ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۷۳ هزار و ۸۱۷ نوبت بود.

پالایش نفت لاوان (شاوان)، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، بهمن دیزل (خدیزل)، بانک دی (دی)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، آهن وفولاد غدیر ایرانیان (فغدیر) و مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن (وکبهمن) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.

در ادامه پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی مارون (مارون)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، نفت ایرانول (شرانل)، اعتباری ملل (وملل)، تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و فرابورس ایران (فرابورس) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • بلال خان IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    1 0
    وقتی حقوقی ها دست به کار بشن این اتفاقات طبیعیه در عرض نیم دقیقه ذوب آهن اصفهان از۱/۵ مثبت رسید به ۲منفی فروش ابشاری حقوقی مثل آب خوردن بورس منفی مثبت میشه القای اینکه شاخص کل رسیده به مقاومت یک میلیون شیشصدهزار واحد و از این حرفها!!!!
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    2 0
    دارایکم بزرگترین دزدی قرن هست
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    2 0
    چند دیقه پیش خبر زده بود کانال پس گرفته شده 😂😂
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    1 0
    تو رو خدا فکری به حال مواد یونولیت و فوم بکنید هزاران خانوار بیکار شدند
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    1 0
    ۴۰ ساله ، منفی هستیم
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    1 0
    دارایکم تبدیل به نمادی شده برای بازی با روح و روان مردم000 بازم پالایش بهتر کار کرده این اواخر
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    1 0
    واقعا پول چه کارها که نمیکنه !!!! مراسم ورود رونالدو به عربستان و النصر . این همه هزینه و تبلیغات .... همه مردم خوشحال و اقتصاد پویا آدم خیلی نا امید میشه بعد اینجا دولت 3 سال قبل دو تا صندوق دارایکم و پالایش فروخته به قشر ضعیف . بعد از 3 سال پول خودشونم دلش نمیاد پس بده
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    1 0
    کدوم etf تو دنیا روی 65 درصد ناو معامله میشه آخه. بازار گردان ها کل مبلغ تزریق شده صندوق حمایت رو به خودرویی ها بردن و سهم دارا یکم هیچ شد هیچ.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس