عکس/ دیدار جمعی از بانوان فرهیخته با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار جمعی از بانوان فرهیخته تاکید کردند: در مسأله‌ زن موضع ما در قبال مدعیان ریاکار غربی مطالبه است؛ دفاع نیست.

به گزارش مشرق، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار صدها تن از زنان فرهیخته و فعال در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی، با تبیین نگاه مترقی و عادلانه اسلام به «زن» در عرصه‌های «جنسیتی و انسانی – حقوقی و تکالیف – مسئولیت پذیری فردی و خانوادگی- و نقش و تکالیف اجتماعی» ضربات غرب متجدد به زن را اساسی و خائنانه خواندند و تأکید کردند: زن در نقش همسر، مظهر عشق و آرامش بخشی و در نقش مادر، مانند حق حیات است البته باید توجه کرد که خانه‌داری به معنای خانه نشینی نیست بلکه به معنای اصالت دادن به خانه، در عین فعالیت در عرصه‌های مختلف جامعه است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی فراوان از مفاهیم عالی و برجسته در سخنان شماری از میهمانان، افزودند: پیشنهاد استفاده از زنان فرهیخته، دانشمند، فرزانه و مجرّب در رده‌های گوناگون تصمیم سازی و تصمیم گیری کشور، موضوع مهمی است که ذهن من را نیز مدتها است مشغول کرده و ان‌شاءالله برای آن راه حلی خواهیم یافت.

کسانی که حجاب ضعیف دارند هم دختران خود ما هستند؛ نباید آنها را متهم کرد/ در قضایای اخیر خود زن‌ها در مقابل فراخوان کشف حجاب ایستادند و در دهان آنها زدند

رهبر انقلاب اسلامی قبل از تبیین نگاه اسلام به زن در عرصه‌های مختلف تأکید کردند: موضع جمهوری اسلامی در قبال مدعیان ریاکار غربی در مقوله زن، مطالبه‌گری و هجوم است زیرا غرب متجدد و فرهنگ منحط غربی در این زمینه واقعاً مقصر است و در حق حیثیت و کرامت زن، جنایت کرده است که امیدواریم دیدگاههای اسلام با تبیین و تکرار مناسب از زبان و قلم نخبگان و فرهنگیان زن، حتی در افکار عمومی غرب اثر بگذارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با استناد به آیات قرآن مجید، تساوی زن و مرد در نگاه انسانی و جنسیتی را جزو مسلمات اسلام برشمردند و گفتند: در ارزش‌گذاری اسلامی و انسانی، ‌هیچ تفاوتی میان جنس زن و مرد نیست.

ایشان حقوق و تکالیف زن و مرد در اسلام را متفاوت اما متعادل خواندند و افزودند: تفاوت‌هایی در طبیعت زنانه و مردانه وجود دارد که در مسئولیت پذیری فردی در خانه و اجتماع اثرگذار است و طبعاً زن یا مرد نباید برخلاف این طبیعت رفتار کند.

کسانی که حجاب ضعیف دارند هم دختران خود ما هستند؛ نباید آنها را متهم کرد/ در قضایای اخیر خود زن‌ها در مقابل فراخوان کشف حجاب ایستادند و در دهان آنها زدند

رهبر انقلاب تکالیف زن و مرد در جامعه و مسائل اجتماعی را «وظایفی یکسان اما در نقش ها و شکل های متفاوت» برشمردند و افزودند: به عنوان مثال در دفاع مقدس، زنان و مردان هر دو، البته در نقش های متفاوت مکلف به دفاع بودند که زنان اگر نه بهتر از مردان، حداقل مثل آنان به این وظیفه دشوار عمل کردند.

رهبر انقلاب در نوعی جمع‌بندی گفتند: برخلاف نظام عمیقاً مردسالار سرمایه‌داری غربی، در اسلام هم زن و هم مرد در مسائلی، برجسته و برخوردار از امتیازات قانونی، فکری، نظری و عملی هستند اما غربی‌ها به دروغ، مردسالاری ذاتی خود را به اسلام نسبت می دهند.

ایشان با اشاره به مبنای اصلی نظام سرمایه داری یعنی برتری سرمایه بر انسان گفتند: در این دیدگاه هر کسی بتواند بیشتر ثروت اندوزی کند، ارزش ماهوی بیشتری دارد و طبعاً با توجه به خصوصیات مردان در سرمایه اندوزی، نظام سرمایه داری، نظامی مردسالارانه می شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «عرصه کار» و «نگاه لذت‌جویانه به زن» را دو سوءاستفاده اساسی غرب از زن دانستند و گفتند: هدف اصلی مطرح شدن مسئله آزادی زنان در غرب، کشاندن آنها از خانه به کارخانه بود تا از زنان به عنوان نیروی کار ارزان استفاده شود.

کسانی که حجاب ضعیف دارند هم دختران خود ما هستند؛ نباید آنها را متهم کرد/ در قضایای اخیر خود زن‌ها در مقابل فراخوان کشف حجاب ایستادند و در دهان آنها زدند

ایشان جنجال آزادی بردگان سیاهپوست در جنگ های خونین داخلی امریکا در قرن ۱۹ را نمونه دیگری از تقلب و سوءاستفاده نظام سرمایه ای از مضامین ارزشمند دانستند و افزودند: در آن ماجرا نیز سرمایه داران شمال امریکا، سیاهپوستان مزارع جنوب را به اسم آزادی به شمال کشیدند و با دستمزدهای کم آنان را به کار گرفتند.

رهبر انقلاب نگاه لذت‌جویانه را دیگر ضربه اساسی غرب به زن خواندند و گفتند: در این ماجرای واقعاً غم انگیز، نظام سرمایه‌داری با استفاده از انواع روش‌ها، زن را قانع می‌کند که منفعت و ارزش او در رفتاری است که جذابیت‌های جنسی‌اش را برای مردان کوچه و خیابان، برجسته‌تر و بیشتر کند و این، بزرگترین ضربه به حیثیت و جایگاه زن است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تلاش زنان غربی برای الگو قرار دادن و اصالت دادن به خواسته های مردان را، نتیجه نگاه مردسالارانه نظام سرمایه داری دانستند و تأکید کردند: برخلاف این نگاه منحط، پروردگار در قرآن کریم زن را الگوی مردان می نامد و می فرماید زن نوح و زن لوط الگوی مردان و زنان کافرند و زن فرعون و حضرت مریم الگوی همه زنان و مردان مؤمن.

ایشان با اشاره به آمار و واقعیاتی که حتی مراکز رسمی کشورهای غربی اعلام می کنند، ادعای غرب درباره دفاع از حقوق زنان را، نهایت وقاحت نامیدند و گفتند: آزادی ادعایی نظام سرمایه داری عین «اسارت و اهانت» به زن است و انسان شرم می کند از برخی ماجراها در غرب حتی نام ببرد.

کسانی که حجاب ضعیف دارند هم دختران خود ما هستند؛ نباید آنها را متهم کرد/ در قضایای اخیر خود زن‌ها در مقابل فراخوان کشف حجاب ایستادند و در دهان آنها زدند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشتباه خواندن نگاهی که آزادی ارتباط زن و مرد در غرب را موجب سیر شدن چشم و دل مردان و کاهش مشکلات زنان می داند، افزودند: همین ارتباطات آزاد، باعث صد برابر شدن حرص و هوس مردان غربی شده است به‌گونه‌ای که خودشان هم می گویند تعرض به زنان و دختران علاوه بر خیابان و محیط کار و محیط درس، به تشکیلات منظم و آهنین ارتش هم کشیده و روز افزون شده است.

رهبر انقلاب گفتند: تجارت و برده داری جنسی، شکسته شدن همه حد و مرز های اخلاقی و عرفی و قانونی کردن مسائلی مانند همجنس‌بازی که در همه ادیان الهی حرام است و افتضاحات دیگر، نتایج نگاه و فرهنگ غرب به زن است بنابراین اجتناب شدید از نگاه غربی در مقوله زن، از واجبات عملی است.

رهبر انقلاب با ابراز خرسندی از حضور متکثر زنان دانشمند، فرزانه و مؤمن در کشور، تبیین و افشای نگاه فاجعه‌آمیز غرب به مسئله جنسیت و زن را کاری ضروری خواندند و گفتند: با استفاده از ارتباطات مجازی، نگاه اسلام به مسئله زن و مرد را در قالب گزاره‌های کوتاه و گویا و ابتکارهایی مانند هشتگ‌سازی‌، تنظیم و به تشنگان این حقایق بخصوص در کشورهای اسلامی عرضه کنید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان، مسئله خانواده و نقش زن در آن را مورد توجه قرار دادند و گفتند: تشکیل خانواده بر اساس یک قانون عام در آفرینش یعنی قانون زوجیت است، این نگاه در نقطه مقابل تضاد هگلی و مارکسیستی است که می‌گوید حرکت ناشی از تضاد است چرا که در منطق اسلام، حرکت از جمله ادامه نسل برخاسته از زوجیت و همراهی است که این نظریه نیاز به کار جدی و اساسی دارد.

ایشان علت تعیین ضابطه و قانون برای زوجیت و تشکیل خانواده در اسلام و سایر ادیان الهی را جلوگیری از اغتشاش و بی‌قاعدگی دانستند و افزودند: رعایت این ضوابط موجب سلامت خانواده و جامعه می‌شود چرا که خانواده سلول تشکیل جامعه است.

رهبر انقلاب در تبیین نقش زن در خانواده، زن را به گلی و عطر خوشبو و هوای تنفس در فضای خانه تشبیه کردند و گفتند: چنانچه زن در خانه داوطلبانه مایل به انجام کار باشد، اشکالی ندارد اما به تصریح روایات، زن در خانه همچون یک کارگر نیست که دیگران بتوانند او را به انجام کار وادار کنند.

ایشان دو نقش اصلی زن در خانه را نقش مادری و نقش همسری برشمردند و افزودند: زن در نقش همسری مظهر عشق و آرامش برای مرد است که نمونه‌هایی از درخشش این نقش در کتابهای شرح حال همسران شهدا برجسته است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در برشمردن خصوصیات نقش مادریِ زن، گفتند: در نقش مادری، زن صاحب حق حیات است چرا که فرزندان خود را متولد می‌کند و با عشقی بی‌بدیل آنها را پرورش می‌دهد، ضمن اینکه مادران بیش از همه عامل انتقال عناصر هویت ملی و افشاننده بذرهای ایمان و اخلاق در فرزندان هستند.

رهبر انقلاب، مهمترین و اصلی‌ترین وظیفه زن را دو نقش مادری و همسری، یعنی نقش خانه‌داری خواندند اما تأکید کردند: البته خانه‌داری به معنی خانه‌نشینی و پرهیز از تدریس، مجاهدت و فعالیتهای سیاسی و اجتماعی نیست بلکه یعنی زن هر کار دیگری که ذیل اصالت خانه‌داری امکان و به آن علاقه داشت، بتواند انجام دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه خانواده بدون حضور و احساس تکلیف زن قابل اداره شدن نیست و برخی گره‌ها جز با سرانگشت ظریف زن باز نمی‌شود، افزودند: همچنانکه هیچ زنی در تقدم حفظ جان فرزندش با فلان کار اداری، تردید ندارد در اهمیت تربیت اخلاقی و ایمانی فرزند نیز تردیدی نیست و چنانچه زن ناگزیر از انتخاب یکی از دو عرصه باشد، خانواده مهمتر است.

ایشان البته برخی کارهای اجتماعی را فریضه‌هایی برتر از هر کار دیگری دانستند و گفتند: گاهی اهمیت یک فریضه حتی از حفظ جان فرزند، همسر و پدر و مادر هم بالاتر است.

رهبر انقلاب وضعیت خانواده در غرب را متلاشی خواندند و افزودند: این خطر، صدای اعتراض متفکران خیرخواه و مصلح غربی را نیز بلند کرده است اما سرازیری فروپاشی تدریجی خانواده در غرب به قدری تند است که امکان توقف یا اصلاح آن وجود ندارد.

رهبرانقلاب در بخش دیگری از سخنانشان به مسئله حجاب پرداختند و گفتند: حجاب بی‌تردید یک ضرورت شرعی و خدشه‌ناپذیر است اما این ضرورت خدشه‌ناپذیر نباید موجب شود کسانی که به صورت کامل حجاب را رعایت نمی‌کنند به بی‌دینی یا ضدانقلابی متهم شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: چند سال قبل در یکی از سفرهای استانی و در جمع علمای آن منطقه گفتم که چرا خانمی را که قدری موهایش بیرون و به تعبیر رایج بدحجاب و در واقع، ضعیف‌الحجاب است، متهم می‌کنید در حالی که در استقبال مردمی شماری از خانم ها چنین حجابی داشتند. اینها زنان و دختران خودمان هستند که در مراسم دینی و انقلابی هم شرکت می‌کنند.

ایشان با یادآوری تجلیل‌های سابق خود از حضور زنانی با ظواهر مختلف در مراسم‌های مناجات و راز و نیاز با پروردگار در شبهای قدر، خاطرنشان کردند: من به آن اشکها حسرت می‌خوردم و می‌گویم ای کاش می‌توانستم مانند آن دختر و زن جوان اشک بریزم.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ضعف حجاب، کار درستی نیست اما موجب نمی‌شود آن فرد را از دایره دین و انقلاب خارج بدانیم همه ما هم نقص‌هایی داریم که باید تا حد امکان آنها را برطرف کنیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خدمات جمهوری اسلامی به زنان را مقوله‌ای مهم و فراموش‌نشدنی دانستند و خاطرنشان کردند: پیش از انقلاب، زنان فرزانه، دانشمند و اهل تحقیق انگشت‌شمار بودند اما انقلاب موجب رویش انبوه زنان فرهیخته شد به نحوی که دانشجویان دختر از پسر در برخی سالها پیشی گرفته و تعداد بسیار زیادی از زنان در شاخه‌های مختلف علم و فناوری مشغول کار هستند.

ایشان درخشش دختران ایران در میادین جهانی ورزش را عرصه دیگری از پیشرفت‌های پس از انقلاب زنان برشمردند و افزودند: بهترین تبلیغ برای حجاب این است که دختر ورزشکار ما قهرمان می‌شود و پرچم کشورش را در مقابل دوربین‌های بین‌المللی بالا می برد آن هم در حالی که با حجاب بر روی سکوی قهرمانی ایستاده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش‌های فراوان در قضایای اخیر علیه حجاب، خاطرنشان کردند: چه کسی در مقابل این تلاشها و فراخوانها ایستادگی کرد؟ خود زنها بودند که ایستادند، آن‌هم در حالی که بدخواهان امیدشان به همین زن‌های اصطلاحاً بدحجاب بود تا کشف حجاب کنند اما زنان این کار را نکردند و در دهان تبلیغ‌کننده‌ها وفرستندگان فراخوان زدند.

ایشان در بیان آخرین نکته با ابراز تأسف از ظلم به زنان در بعضی از خانواده‌ها گفتند: گاهی مردان با تکیه به توان جسمی خود به زنان ظلم می‌کنند که در این موارد برای حفظ خانواده قوانین مربوط به خانواده باید آنچنان محکم و قوی و حامی طرف مظلوم باشد که مرد قادر به ظلم کردن به زن نباشد، البته مواردی نیز وجود دارد که زن ظلم می‌کند که اندک و محدود است.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، ۷ تن از زنان حاضر در این دیدار، خانم‌ها:

- عاطفه خادمی؛ پژوهشگر و عضو شورای فرهنگی و اجتماعی کشور

- پریچهر جنتی؛ نویسنده و خانه‌دار

- مریم نقاشان؛ حقوقدان فعال در محاکم قضایی آلمان

- مهدیه‌سادات محور؛ برنده جوایز ملی و بین‌المللی سینمای مستند

- شهرزاد زاده‌مدرس؛ استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

- نگین فراهانی؛ کنشگر حوزه دختران نوجوان

- سارا طالبی دکتری علوم ارتباطات و طلبه سطح چهار حوزه علمیه

به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

لزوم توسعه زیست‌بوم‌های تخصصی زنان، حفظ و ترویج الگوهای مناسب شهری برای توسعه فرهنگ صحیح، توسعه تعاونی‌های زنانه، اصلاح نگاه به فرهنگ خانه‌داری در دستگاههای مختلف بویژه نظام آموزشی کشور، ارائه تصویر روشن از زن ایرانی به غرب، لزوم بکارگیری مطلوب زنان موفق در سطوح مدیریتی کشور، ضرورت حضور زنان فرهیخته در شوراهای عالی و نهادهای مرجع تصمیم‌ساز، ضرورت تبیین مزیت نسبی زن تراز جمهوری اسلامی، اصلاح بازنمایی زنان در تولیدات رسانه‌ای، ضرورت اصلاح مشوق‌های سیاست افزایش جمعیت متناسب با نیازهای واقعی مادران، توسعه امکانات مورد نیاز مادران از جمله اتاق‌های کودک در دانشگاه‌ها و مراکز عمومی، لزوم تأسیس قرارگاه رسانه‌ای زنان، لزوم احیا و تجهیز بیمارستان‌های تخصصی زنان و حمایت از کادر درمان مختص بانوان، ضرورت ساخت و ترویج الگوهای تراز دخترانه برای نسل نوجوان، زمینه سازی حاکمیتی برای فعالیت مجتهدان زن حوزه‌های علمیه و ضرورت توسعه امر تبلیغ در حوزه‌های علمیه بانوان، از جمله نکات مطرح شده در سخنان میهمانان این دیدار بود.

منبع: دفتر مقام معظم رهبری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 118
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 73
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    مرگ بر ضد ولایت فقیه
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      44 4
      بی حجابی زن یعنی آزادی مرد
  • بی نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    لبیک یا خامنه ای 🌼🌼🌼❤❤❤
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      14 38
      عالی
    • تنها راه پیروزی اطاعت از رهبری IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      17 31
      عشقم رهبرم
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      8 12
      خواهشا خواهشا حرفهای رهبری رو کامل و درست و دقیق بخونید تا منظورشون متوجه بشویذ. نه این که هر کس یک تیکه حرف رو میگیره واسه خودش تفسیر میکنه. از روی دو تا تیتر و یک فیلم کوتاه یک پیج و کانال قضاوت نکنید.
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      12 19
      لبیک
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      21 33
      لبیک یا حضرت امام خامنه‌ای عزیز
    • علی IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      16 16
      تقدیر امام خامنه ای از تودهنی بانوان به فراخوان«کشف حجاب»، ۲پیام دارد: پیام به فعالان فرهنگی: سعه صدر و امید به جذب حداکثری بدحجابها(چون در فتنه اخیر می‌توانستند اما کشف حجاب نکردند). پیام به مسئولان حاکمیتی: «کشف حجاب» ضدقانون و امنیت است. تکلیف چیست؟ معظم له اصل حجاب را واجب شرعی اعلام کردند پس ضمن برخورداقناعی و جذب بدحجابها، باید برخوردحاکمیتی بدون خوف با «کشف حجاب» در اماکن عمومی شود و الا در تابستان غیرقابل کنترل و بازگشت میگردد!
  • امید IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    34 9
    منظور از حجاب ضعیف چی هست ؟ یعنی همان بی حجاب و کسی که کشف حجاب کرده ؟
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      17 53
      منظور بی حجابی هست که تبدیل به عرف شده و نمیشه خوب و بد ادمهارو از روی لباس تشخیص داد این عرفم بخاطر بی هنری امثال شماهاست که سنگی به چاه میندازید که صدتا عاقل نمیتونه درش بیاره .برای حجاب کامل باید چهل سال عرق ریخت آقای راحت طلب منتقد
    • امید IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      31 3
      یک سوال پرسیدم، چقدر اتهام خوردم
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      10 15
      بی حجاب کامل حدش کجاست اگر تبدیل به برهنگی شد و به عرف تبدیل شد هم میشه حجاب ضعیف ؟ خیر حرف رهبر را تحریف نکنید حجاب ضعیف یعنی روسری داره ولی کامل موها پوشیده نیست بی حجاب و کشف حجاب یعنی اصلا روسری نداره بد حجابی عادی شده ولی بی حجابی نباید عادی بشه چون بعدش برهنگی هست و عادی میشه
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      9 5
      منطور ، حجاب شبیه حجاب مهسا هست .
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      3 7
      فشار نخور
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      2 1
      بله
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      11 12
      حجاب ضعیف یعنی کم حجاب نه کشف حجاب.
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      6 6
      چو دانی و پرسی سوالت خطاست
    • مصطفی IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      5 5
      منظور واضحه
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      6 12
      البته رهبر انقلاب قبلش فرمودند:حجاب بی‌تردید یک ضرورت شرعی و خدشه‌ناپذیر است اما این ضرورت خدشه‌ناپذیر نباید موجب شود کسانی که به صورت کامل حجاب را رعایت نمی‌کنند به بی‌دینی یا ضدانقلابی متهم شوند. اینکه خبرگزاری ها مخصوصا مدعی انقلابی بودن فقط دو خط از این پاراگراف را بزرگنمایی کردن واقعا حای تاسف دارد
    • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      6 15
      این چه سؤالیست وقتی جواب رو میدونی؟! خودت میگی حجاب ضعیف. آیا حجاب ضعیف همان حجاب صفر است؟! ادای گاو را در نیاوریم چون مثل آن میشویم.
    • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      4 5
      اگر قرار هست حکم برای باز داشت بر اساس این عبارت صادر بشه ، باید دقیق تعریفش کنید .
    • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      4 6
      باید دقیق تعریفش کنید تا مشکل مهسا میش نیاد .
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      1 1
      نه
    • انيس US ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      4 26
      اميد٬ شما به بزرگى خودت ببخشش٬ حکايت کاسه داغتر از آش است در باره بعضى ها که اينجا تفسير مى کنند
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      16 1
      قرآن این تقسیم بندی را نکرده .
    • ایرانی IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      1 34
      فرمایشات حضرت آقا تفسیر قرآن است.
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    4 12
    اگر زنان در غرب برن از یک فاصله دورتر به اوضاع کنونی شون و عزت و احترامی که باید به عنوان یک بانو و مادر در جامعه داشته باشند خوب نگاه کنن میبینن که چطور با شعار تو خالی و مسخره حقوق برابر زن و مرد چطور ملعبه سیاست گذاران اکثریت مرد جوامعشون شدن و بیشتر از گذشته تبدیل به وسیله سودجویی و عشرت طلبی به انحاء مختلف شده اند و اتفاقا آمار طلاق و ضرب و جرح زنان توسط مردان در آنجا به مراتب بیشتر از جوامع شرقی و به قول غلط زیادی شان جهان سوم هست و از نظر دستمزدها هم باز از یک مرد کمتر حقوق میگیرن در حالیکه حقوق واقعی بانوان به عنوان اصل و اساس تشکیل خانواده سالم و در نتیجه جامعه پیشرو زنان مورد تایید و تاکید توسط دانشمندان علوم انسانی و پیامبران الهی بوده و هست و هیچ انسان شرافتمند و عاقل و باوجدانی هم منکر مقام والا و عزتمند و محترم زن نبوده و نخواهد بود. علی الخصوص ما ایرانیان همیشه موحد و متمدن به این اصل مهم اعتقاد و همیشه بانوانمان را محور و مرکز خانواده دانسته ایم البته همیشه بوده اند کسانیکه به دلیل فقر فرهنگی و عقیدتی گاها ناقض این اصول بوده و هستند. به هر حال مطمئنا روزی نه چندان دور خواهد رسید که زنان آن جوامع هم پی به کلاه گشادی که به نام آزادی و برابری با مردان سرشان گذاشته و از حقوق واقعی شان محروم شدند خواهند برد.
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    2 4
    قطعا
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    8 11
    حاج قاسم هم همنظر رهبر بود
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    4 14
    بسیارعالی
  • مردم IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    7 10
    درود
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    8 10
    درود
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    6 10
    عالی
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    7 15
    درود
  • سعید IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    8 22
    لبیک یا خامنه ای
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    6 8
    عالی
  • رضا IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    4 90
    خدا رحمت کند حاج قاسم را که گویی این روزها را می دید .
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    3 43
    قطعا جز این نیست
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    6 12
    درود
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    6 9
    یعنی گشت ارشاد تموم شد؟؟
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      5 9
      من مخالف بی حجابی هستم بلاخص بی حجاب زن و دختر مسئولین ، ولی گشت ارشاد احمقانه ترین کار سیاسی بود ماشین تو خیابان ها زنهارا جمع میکر ۵۰نفر هم فیلم میگرفتن وارسال به کل دنیا
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 5
      قرآن در مورد چیزی شبیه به گشت ارشاد که نشانه تحکم یا پیگیری باشه صحبت نکرده
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    13 11
    ی زمانی ادعای فمینیستی داشتم خانم معلمم اون سال بهم گفت خوب راجع بهش تحقیق کن بعد که صنعت ****و اون همه سو استفاده نظام سرمایه داری از زنان فهمیدم(سیستمی که زنان حقوق بگیرش هستند نه رئیس!)فهمیدم ۱۴۰۰ سال پیش اسلام به زن ارزش داده
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    8 9
    نمایندگان محترم لطفا قانون مالیات بر عایدی سرمایه رو زود تصویب کنین.افزایش قیمت خودرو قیمت همه چیز رو بالا میبره.چرا اجازه میدین یه سرمایه دار صد تا ماشین بخره.قانون تصویب کنین به اسم هر شخص فقط یک خودرو میتونه باشه.اون موقع پراید از ۵۰ میلیون بیشتر نمیشد.چرا دست سرمایه دارهارو باز میذارین.ماشین که گرون شده سایپا و ایران خودرو روی آوردن به فروش خودرو در بورس .اونجا ماشین رو به قیمت نزدیک به بازار بفروش میرسونن.اول ماشینو توسط سرمایه دار ها از بازار جمع میکنن بعد ماشین گرون میشه بعد میان تو بورس به قیمت بالا میفروشن.یه نوع کلاهبرداری.هر کس باید فقط یک ماشین به اسمش باشه نه بیشتر.
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 2
      این طرحی که الآن توی مجلس هست صرفا رفع تکلیفه.نرخهای مضحک و کاهشی و معافیتهای گسترده این طرح رو عملا از حیز انتفاع خارج میکنه.مالیات عایدی کمتر از ۹۵ درصد جذابیت سوداگری را از بین نمی بره .ظاهرا فقط باید رضایت سرمایه داران و صاحبان قدرت جلب بشه.همونطور که مالیات بر خانه های خالی با نرخ مسخره راه به جایی نمیبره.مطالبه کنید نرخ عایدی رو حداقل سه برابر و خانه های خالی رو حداقل ۲۵ درصد ارزش جاری کنند و معافیت های من درآوردی رو حذف کنند.
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    7 20
    فدایی داری
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    15 5
    باید این فرمایش ایشان را تیتر مطلب قرار می‌دادید: حجاب بی‌تردید یک ضرورت شرعی و خدشه‌ناپذیر است اما این ضرورت خدشه‌ناپذیر نباید موجب شود کسانی که به صورت کامل حجاب را رعایت نمی‌کنند به بی‌دینی یا ضدانقلابی متهم کرد..
    • تک سوار DE ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      7 2
      با تیتر پیشنهادی شما موافقم. این شیطنت رسانه ای از دیروز تاحالا خیلی ها رو زمین‌گیر کرده. جمع کرد مخاطب به چه قیمتی؟
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      4 11
      نماز هم در قران اومده و واجبه ، آیا کسی به خاطر نخواندن نماز از دین خارج میشه و ایا حکومت به برای کسی که نماز نمیخونه گشت میزاره ؟
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 5
      مسئولیت اجتماعی بایدباشه/ رهبروشهیدسلیمانی منظورشون زن سالم کم حجابه نه فاجعه
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    5 9
    حکیم
  • علیرضا IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    14 21
    قابل توجه تندروها
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      9 13
      بله صد در صد این فرمایش رهبر پاسخ محکمی به تندرو ها بود البته باید حواسمون باشد رهبری بر الزام حجاب هم تاکید کردند و نباید اگر کسی از اجرای این قانون حرف زد اون رو تندرو بدونیم بلکه کسانی رو که معقتد به برخورد بد هستند تندرو هستتد مثل اکبر پونز دهه ۶۰ .
    • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      10 10
      پس قابل توجه خودت. چون حضرت امام خامنه‌ای عزیز، خطاب به هیچ گروهی صحبت نکردند، در مورد حجاب ضعیف صحبت کردند نه بی‌حجاب و بی‌حیا، و مؤمنین پیشرو هم در عمل خیر تندرو هستند که افتخاری برای ایشان است، نه توی کندروی عقب مانده از قافله عقل
    • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      1 2
      در مورد قشر زن صحبت کردن
    • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      4 3
      واضحه میفرمایند فلان شکل حجاب ، دخترانمون هستن ، ینی اشتباه نکنید
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      1 1
      حرف رهبردرباره کم حجابهاست نه فاجعه ها
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      4 0
      اگر رفرنس قرآن هست ، تعریف کم حجاب و بیحجاب دقیقا از نطر قران چیه ؟
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    2 11
    درود
  • ایرانی IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    11 30
    حضرت آقا تحلیل هاش بسیار دقیق و عمیقه و از زمانه ما جلو تره.
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    4 10
    حق
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    4 9
    بسیارعالی
  • باانصاف IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    2 12
    بی‌حجابی با بدحجابی فرق داره
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    13 5
    سلام بر مسئولین محترم مشرق لطفا به حضرت آقا رهبر عزیزمان بفرمایید به قوای سه گانه و تمام دستگاه های اجرایی دستور فرمایند که به مردان مجرد مسکن مهر بدهند خواسته دختران امروز حتی محجبه ها اینه مرد باید خانه و ماشین داشته باشه و گرنه حاضر به ازدواج باشون‌ نیستند. اما متاسفانه الان فقط متاهلاها که همگی خانه دارند و تا کنون از تعاونی مسکن هم آپارتمان دریافت کردند و همچنین خانمهای مجرد ۳۶ سال به بالا رو ثبت نام‌می کنند ولی آقایان مجرد رو محروم کردند. با تشکر لطفا سانسور نکنید این رو منتشر کنید.
  • بلال خان IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    12 2
    مشرق جان چرا تیتر اول صحبتهای حضرت آقا رو نمی گذارید و فقط قسمت دوم صحبتهای آقا رو گذاشتین چرا رسانه های انقلابی دارن حرف های آقا رو تسامحی تیتر میزنند جمله اول ایشون از ضرورت حجاب نه جمله بعدی که شماها تیتر کردین و دارین همه چیز رو خیلی رلکس نشون میدین ما از رسانه های انقلابی بیشتر از اینها انتظار داریم که...
  • کاظم IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    9 3
    کاش یکمی هم بانوان رو نصیحت کنند که کمتر سخت بگیرند برای مسأله ازدواج. واقعا جوونای زحمت کش و پاکی هستند که بخاطر بعضی مشکلات مالی نه چندان جدی ردشون می کنند
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    4 8
    درود
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    11 3
    قسمت اول صحبتهای رهبر در مورد ضرورت و واجب بودن حجاب است
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    11 5
    چرا سخنان رهبری را سانسور کرده اید؟ ایشان فرموده اند : "حجاب یک ضرورت شرعی است. شریعت است. یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد این را همه باید بدانند. اینکه حالا خدشه و شبهه کنند که آیا حجاب هست؟ لازم است؟ هیچ جای خدشه و شبهه ندارد. یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود. منتها آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمیکنند اینها را نباید متهم کرد به بی‌دینی و ضدانقلابی"
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    9 49
    واقعا سخنرانی قشنگی کردند همش آموزنده بود
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    4 12
    درود
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    8 24
    مرگ بر ضد ولایت فقیه
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    3 8
    موافقم
  • علی IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    7 16
    مشرق مرد باش حذف نکن...اینو باید اقای صدیقی و خاتمی و علم الهدی از روی سخنراني اقا ۱۰۰۰ بار مشق بنویسند تا متوجه سخنان حکیمانه اقا بشن..‌‌
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      1 11
      انشالله خدا رهبر رو حفظ کنه چقدر دانا هستن جانم فدای ایشان
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      4 1
      ان شاءالله اصله بعدش رهبر موافق بدحجابی و بی‌حجابی نیست فقط مخالف دفع و تهمت است
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    4 9
    عشق
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    6 4
    صحبت رهبر رو کامل بنویس
  • ahmad IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    3 18
    واقعا داشتن چنین رهبر بزرگی نعمتی بزرگ است...همیشه به خاطر ملتش نرمش نشان داده ولی ما قدردان نیستیم....
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    10 12
    درود
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    11 19
    لبیک یا خامنه‌ای، لبیک یا حسین است.
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    11 19
    ولایت فقیه، ادامه راه انبیاء است. (حضرت امام خمینی رحمت الله علیه)
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    9 22
    دشمنان سید خراسانی، نیست باشند
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    8 11
    جانم فدای رهبر
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    12 10
    نظر یکسان رهبر و سردار سلیمانی
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    8 8
    درود
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    10 2
    چرا تکه اول فرمایش رو نمیذارید
  • یزدان IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    2 8
    بله نباید متهمشون کرد
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      9 2
      دروغ نگو ضدانقلاب به ته خط رسیده. فرمودند به بی‌دینی و ضدانقلابی‌گری متهم نیستن، نه این که به جرم بدحجابی متهم نیستن. ثانیا خطاب به مردمه نه قوای انتظامی و قضایی.
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      1 2
      قوای انتظامی و قضایی که متهمشون نکردن
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 14
      اگر حجاب از قران اومده و بسیار بسیار هم مهمه ، کجای قران گفته بی حجابی که اینقدر مهمه و مهمه جرمه و جریمش چیه ؟
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    20 1
    از مشرق توقع این تیتر نیمه و مشابه سایر روزنامه های معلوم الحال را نداشتم،فرمودن به چی نباید متهم کرد؟!!!!به بی دینی و ضدانقلابی! ینی این دو واژه آنقدر طولانی بود که در تیتر حذف کردید؟!!!!
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    5 18
    الان یه مشت از افراطیون از موضع رهبری در خصوص افراد بد حجاب ابرو در هم می کشند منتها جراءت اظهار فضل ندارن!
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      23 0
      یکطرفه حق با توئه. چون حرف بزنن، تهمت و فحش می خورن. فقط نباید به قانون شکن ها و شرع ستیزها از گل نازکتر گفت، اما راجع به معتقدها و مذهبی ها راحت باش و هر اهانتی خواستی کوتاهی نکن
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 14
      بلاخره باید در رفتار و کردار ، یه فرقی بین متدینین و به قول شما شرع ستیزها باشه . اگر قرار باشه متدینی برای تبین دین خدا مثل کفار عمل کنن ، خب خود خدا دم به دقیقه عذاب الهی به کفار نازل میکرد .‌ لطفن برید مطالعه در فلسفه دینیتون رو زیاد کنید و فقط به تراوشات ذهنی خودتون تکیه نکنید .
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    8 14
    درود
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    9 13
    درود بر رهبر عزیزم
  • تارا IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    9 15
    عزیزدلی
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    8 9
    درود بر شما
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    7 0
    چه تیتر بدی!
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    1 9
    مرگ بر ضد ولایت فقیه
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    1 6
    درود
  • علی IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    6 1
    کم حجاب یعنی چه؟
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    15 6
    حجاب دستور اسلام است و باید جلوی بدحجابان محکم ایستاد
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      2 28
      زحمت شما فقط آوردن یک آیه هست ، کدوم ایه کلمه یا مفهوم محکم ایستادن جلوی بی حجاب را آورده ؟
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      2 19
      تو نمیخواد کاسه ی داغتر از آش بشی و از رهبری جلوتر بزنی .
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    6 0
    به نظر بنده اشک در زنان بیش از آن که حاکی از احساس تقصیر و عزم بر تغییر باشد به منظور رسیدن به امیال و خواسته هایشان است. دیگر اینکه هیچوقت درمورد اهانتهای همیشگی زنان کم حجاب نسبت به زنان باحجاب چیزی گفته نمی شود و دیگر اینکه اتفاقا برخلاف آنچه سعی در القاء آن دارند، زنان محجبه خیلی بیشتر از زنان کم حجاب در جامعه مورد انواع اهانت قرار می گیرند.
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    2 32
    قانون حجاب را درچندفوریت حذف وحجاب وپوشش زنان را(درحدلازم،عرف وعمومی مردوزن)قانون تصویب کنیدوحجاب زنان(برای محلهایی که زیورآلات وآرایش داردرا)مهم وقانونی کنیدوبرای حفظ وحراست ازاین قوانین الهی،امنیت زن ومرد را درجامعه اجرا کنید
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      1 54
      قانون حجاب افراطی واجباری را درچندفوریت حذف کنیدوقانون حجاب(معمولی وبدون تفریط وافراط وبدون بی بند،صدقلم آرایش،زیورآلات وتتو...)درحد لازم مردوزن راتصویب کنید
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      31 1
      ۸:۵۴ قانون الله بلندمرتبه بزرگ، افراطی نیست. رعایت حدود الهی در محیط عمومی، دستور الله است. افراطی تویی که در غرور و بی‌شعوری افراط کردی. پس لال شو
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    2 0
    طبق آیات عظیم باری تعالی قانون حجاب تصویب گردد
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    2 5
    رهبر کبیر
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    36 0
    ۲۲:۱۴ بگذریم که با وجود چند اشتباه املایی و انشایی در یک متن کوتاه، توصیه به مطالعه فلسفه دین دارید! حتی منطق درستی هم ارائه ندادید. اینکه مردم مدعی ترین کشور اسلامی به این نتیجه برسند که هرچه قانون شکن تر و دین ستیزتر، عزیزتر و مورد حمایت تر، چه ربطی به تبیین فلسفه دین داره؟ هزاران هزار بار ارزش و ضدارزش تبیین و تعیین و تفهیم بشه، ولی در عمل، قانون شکن پاداش بگیره و قانونمند مکافات و مجازات ببینه، همین میشه که امروز هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس