کد خبر 1453461
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۱
روایت غول‌کش ایرانی از جام‌جهانی کشتی آزاد

دارنده مدال طلای قهرمانی کشتی آزاد آسیا به راز موفقیت خود برابر ۲عنوان‌دار المپیک پرداخت.

به گزارش مشرق، جام جهانی کشتی آزاد روزهای ۱۹ و ۲۰ آذر ماه در ایالت آیووا امریکا برگزار شد که یکی از بارزترین اتفاقاتی که در این آوردگاه رخ داد، پایان دادن به یکه‌تازی دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن برابر حریفان ایرانی بود. جایی که علی سوادکوهی توانست جردن باروز را به عنوان یک ایرانی برای نخستین مرتبه شکست دهد و همچنین نخستین شکست این آزادکار سیه چهره آمریکایی را در جام جهانی و در خاک کشورش رقم بزند.

باروز طی سال‌های متمادی برابر حریفان ایرانی همواره پیروز بوده به طوری که مقابل صادق گودرزی (سه مرتبه)، عزت‌الله اکبری (سه مرتبه)، محمد نخودی (۲ مرتبه)، مرتضی رضایی‌قلعه، مصطفی حسین‌خانی، سیدعلی موسوی، علیرضا قاسمی و پیمان یاراحمدی (یک‌بار) به پیروزی رسیده است.

روایت غول‌کش ایرانی از جام‌جهانی کشتی آزاد

علی سوادکوهی روز یکشنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: زائوربک سیداکوف دارنده طلای جهان و المپیک از کشور روسیه را برای نخستین بار در فینال لیگ برتر کشتی آزاد با نتیجه ۲ بر۲ شکست دادم. این پیروزی باعث شد که با روحیه مضاعف راهی جام جهانی آمریکا شوم و باروز را در خاک کشورش با نتیجه ۶ بر ۶ نیز شکست دادم.

وی بیان کرد: جردن باروز یکی از کشتی‌گیران مطرح دنیا است که البته با توجه به تجربه و حضور متمادی در عرصه جهانی و همچنین اخلاق خوبش، همیشه برای او احترام قائل هستم. نخستین مرتبه در جام یاشاردوغو ترکیه با او روبرو شدم و با نتیجه یک بر یک مبارزه را واگذار کردم. او در یک دهه گذشته توانسته بود مقابل کشتی‌گیران کشورمان با برتری برسد.

دارنده نشان نقره و برنز قهرمانی آسیا ادامه داد: در جام جهانی کشتی آزاد حاشیه‌هایی برای تیم ملی ایجاد شد و حتی مورد ناسزا قرار گرفتم ولی این مر روحیه من را برای پیروزی مصمم‌تر کرد. راز موفقیت من برابر این عنوان‌داران المپیک به طور قطع پشت‌کار و فعل خواستن بود که در وجودم در جریان یافت.

سوادکوهی همچنین گفت: در حال حاضر تمرکزم در وزن ۷۹ کیلوگرم برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در رقابت‌های جهانی۲۰۲۳ بلگراد است و به طور قطع پس از آن رقابت‌های جهانی برای تغییر وزن در المپیک پاریس تصمیم خواهم گرفت.

وی افزود: به طور قطع محمد نخودی رقیب اصلی من در این وزن است. با توجه به حضور او در این وزن و با تصمیم کادر فنی در مرحله پایانی چرخه انتخابی با یکدیگر مبارزه خواهیم کرد تا در نهایت چه فردی بتواند دوبنده تیم ملی کشتی را در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ بلگراد بر تن کند.

دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان به حضورش در جام باشگاه‌های جهان با قالب تیم بانک شهر اشاره کرد و گفت: هنوز زمان برگزاری جام باشگاه‌های جهان مشخص نیست ولی تمرینات خود را زیر نظر رضا یزدانی (سرمربی تیم) ادامه خواهم داد.

وی در خصوص برگزاری لیگ و جام باشگاه‌های جهان به عنوان تنها منبع درآمدی کشتی‌گیران، اظهار کرد: در صورت برگزاری این رویداد در بهمن ماه برای تیم بانک شهر به روی تشک خواهم رفت. با توجه به اینکه قراردادم برای این تیم در لیگ برتر ۶۰۰ میلیون تومان بود، در صورت نهایی شدن این رویداد نیمی از این مبلغ به کشتی‌گیران پرداخت خواهد شد.

دارنده مدال طلای بازی‌های کشورهای اسلامی در خصوص شرایطش برای حضور در رقابت‌های رنکینگ‌دار زاگرب کرواسی، گفت: با توجه به آسیب دیدگی و ضرب دیدگی در حال حاضر بیشتر درمان و فیزیوتراپی خود را پیگیری می‌کنم تا بتوانم در بهمن ماه شرایط ایده‌آل خود را بدست آورم.

روایت غول‌کش ایرانی از جام‌جهانی کشتی آزاد

بعد از جام جهانی کشتی آزاد و با درخواست کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان و موافقت کمیته فنی علی سوادکوهی و امیرعلی آذرپیرا از حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور معاف شدند. با توجه به عملکرد مثبت‌ این ۲کشتی‌گیر در جام جهانی آمریکا، این ۲ نفر پس از حضور در یک تورنمنت بین‌المللی جواز حضور در جام تختی را کسب خواهند کرد. بر همین اساس این ۲ آزادکار به کرواسی اعزام خواهند شد.

رقابت‌های بین‌المللی کرواسی روزهای ۱۲ تا ۱۶ بهمن ماه در شهر زاگرب کرواسی برگزار می‌شود. رضا اطری (۶۱ کیلوگرم)، یونس امامی (۷۴ کیلوگرم)، علی سوادکوهی (۷۹ کیلوگرم)، حسن یزدانی (۸۶ کیلوگرم)، امیرعلی آذرپیرا (۹۷ کیلوگرم) و امیرحسین زارع (۱۲۵ کیلوگرم) ۶ آزادکار اعزامی به این رقابت‌ها هستند.

همچنین جام باشگاه‌های کشتی آزاد جهان روزهای ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه برگزار خواهد شد و سه تیم از لیگ برتر و سه تیم خارجی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. تاکنون بانک شهر توانسته برای حضور جدی در این رویدادجهانی کشتی‌گیران متعددی از جمله محمدحسین محمدیان، جواد ابراهیمی، کامران قاسم‌پور و علی سوادکوهی را جذب کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    تیتر زده روایت جام جهانی اما کلا دو خط تکراری از جام جهانی اورده بقیه صفحه راجع به چرت و پرت های دیگه.
    • محمد IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 8
      بد نبود اختلاف سني اين دو كشتي گير هم گفته ميشد كه سواد كوهي چقدر جوانتر است جردن باوز با همين سن بالا هم بسيار عالي كشتي مي گيره و اينكه ايشان اونقدر برد داشته كه اين يك بار باخت آنهم مساوي و بخاطر امتياز آخر كوچكترين ارزشي نداشته
  • اصغر IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 2
    مبارک باشد.ولی زیاد در باد این برد نخواب که اگر دفعه بعد با جردن مبارزه کردی و خدای نکرده باختی زیاد اذیت نشی.ولی کاش ورزشکاران ما هم این توان را داشتند که تا سی و پنج سالگی مدال جهانی بگیرند.
  • محسن IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    دلم برای کامران قاسم پور شجاع وقدرتمند که قادر هست تیلور را براحتی شکست دهد آتش گرفت سوختم وقتی در وزن بالاتر کشتی گرفت .حسن یزدانی از تیلور براحتی شکست می خوره .کامران قاسم پور سالها قهرمان وزن خودش خواهد شد او را مانند عباس جدیدی قربانی نکنید سیاستمداران ضد ورزش و ورزشکار جنایت علیه ورزش راتمام کنید .ورزشکاران ایرانی در جوانمردی زبان زد بوده وهستند .
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    درود بر سوادکوهی...
  • مسعود IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    0 0
    احسنت ، انشاالله همیشه موفق باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس