پرایس: بازگشت به برجام در دستور کار واشنگتن نیست

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جدیدترین موضع گیری خود درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها مدعی شد که دیپلماسی همچنان جذاب ترین گزینه برای واشنگتن در قبال ایران است.

به گزارش مشرق، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها اظهار کرد که بازگشت به برجام در دستور کار واشنگتن نیست.

به گزارش وب سایت وزارت خارجه آمریکا، پرایس مدعی شد: بازگشت به پایبندی به برجام به دلیل پشت کردن ایران به آن، در دستور کار نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: بایدن هیچگاه نگفت که دیپلماسی مرده است بلکه به این که ایران فرصت بازگشت سریع به برجام را از بین برد، اشاره کرد؛ اکنون حتی اگر ایران فردا به برجام بازگردد، ما در این جا این کار را نمی‌کنیم؛ ما خواهان حل مسالمت آمیز و دیپلماتیک این مسئله هستیم.

وی همچنین تاکید آمریکا بر تمرکز روی مسائل داخلی ایران و مقابله با همکاری‌های ایران و روسیه را تکرار کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره لزوم جلوگیری از آن چه وی «دستیابی ایران به سلاح هسته ای» خواند و عدم حفظ هیچ گزینه ای از روی میز، اجماع دارند، حتی اگر تفاوت‌های تاکتیکی در میان آن‌ها وجود داشته باشد.

پرایس در عین حال مدعی شد که واشنگتن دیپلماسی را بادوام ترین و پایدارترین ابزار برای جلوگیری دائمی و قابل راستی آزمایی از آن چه وی «دستیابی ایران به سلاح هسته ای» خواند، می‌داند.

وی ادعا کرد: ایران بارها به یک توافق دیپلماتیک در قالب آن چه به عنوان بازگشت متقابل به پایبندی به برجام روی میز بود، پشت کرد، اما ما همچنان معتقدیم که دیپلماسی جذاب ترین گزینه است.

پرایس همچنین سیاست ناکارآمد فشار حداکثری رونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در قبال ایران را نیز مورد انتقاد قرار داد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سیّد IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    1 1
    باید یکی به یانکی ها بگوید: خوب قبلاً چند بار گفتید و ما هم شنیدیم! چرا هِی این قدر تکرار می کنید؟! یاد آن بچه ای افتادم که قهر کرده بود و خوابیده بود و شام نمی خورد اما منتظر بود که پدر و مادر نازش را بکشند برای شام خوردن و چون خبری نشد سرش را از زیر لحاف بیرون آورده و گفت: من که شام نمی خورم اما برای هرکس که جا گذاشته اید، کمش هست!!!!
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      0 1
      منتطره ببینه چیکار میکنید . تا هیچکاری نکنید همینه
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    2 1
    اتفاقاً برجام مد نظر شما هم در دستور کار ما نیست چون ما هیچ امیدی به توافق با شیطان بزرگ نداریم و از اول هم می دانستیم که دنبال فریبکاری هستید. آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    2 0
    من جای مسئولین ایران بودم، می گفتم بسیار خب، پس برجام برای ایران مُرد.
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      1 0
      جرات میخواد 🤣
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    2 1
    اولین باریه که آمریکا طبق میل و خواست ایران رفتار می کنه 😅 ، هِی بگید دشمنه!
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    3 0
    بفرم،ا همون چیزی که مجلس ابران تصویب کرد و اجرا می کنه. 🤣
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    2 0
    مصوبه مجلس ما رو داره اجرا میکنه ، دولت یاد بگیر 🤣
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    1 1
    در دستور ما هم نیست.
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      3 1
      مشکل اینه ، در دستور اونها نیست تحریمها رو اصاف میکنن در این حالت ، در دستور ما نیست ، ما چیکار میکنیم ؟
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    2 0
    ایران هم تماشاگر 🤣
  • حسین IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    0 0
    وقتی نفوذی ها و واداده ها درون رآکتور پلوتونیوم اراک بتن می ریزند و مسئولین کشور اعلام می کنند تحت هیچ شرایطی دنبال ساخت تسلیحات اتمی نیستند اون وقت آمریکا از چه چیز کشور ما باید بترسه تا تحریم ها رو لغو کنه؟ به ازای تحریم های کمرشکن فقط چند تا سانتریفیوژ اضافه می کنید! این طوری نه کشور اتمی میشه و نه تحریم ها لغو میشن، باید به دنیا حالی کنید اگر تحریم ها ادامه داشته باشند ایران مجبوره راه پاکستان رو ادامه بده و نکته دیگه اینکه خیلی لی لی به لالای این چینی ها می گذارید. باید به ازای هر بدعهدی و پررویی چینی ها یک امتیاز از اون ها بگیرید، مثلاً در ازای همنوایی رئیس جمهور چین با ارتجاع عرب، ایران هم می بایست امتیاز بهره برداری از منابع دریای عمان رو از چینی ها می گرفت، البته شما می ترسید که با این کار، چین دیگه از ایران نفت نخره ولی این بی عملی شما بسیار خطرناک تره و چینی ها پررو میشن و هر بار یک جور دیگه منافع ملی ایران رو به چالش می کشند. مطمئن باشید چینی ها بسیار حسابگر هستند، کافیه تهدیدشون کنید که با همراهی آمریکا در اعمال تحریم ها، ایران امتیاز شیلات خلیج فارس و دریای عمان رو ازشون می گیره. چین با بیش از یک میلیارد آدم، همیشه گرسنه داره و مجبوره شکمشون رو سیر کنه. با این تهدید نه تنها اون ها خرید نفت رو از ایران قطع نمی کنند بلکه دست از پررویی هم برمی دارند. امتحان کنید.
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    4 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد.
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    2 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس