آمریکا واحد واکنش سریع در اوکیناوای ژاپن مستقر می‌کند

منابع دیپلماتیک ژاپن و آمریکا اعلام کردند ایالات متحده یک واحد واکنش سریع از تفنگداران دریایی را در اوکیناوا برای دفاع از جزایر دور افتاده در جنوب غربی ژاپن ایجاد خواهد کرد.

به گزارش مشرق، به گفته این منابع، در بحبوحه تشدید فعالیت های نظامی چین در دریای چین شرقی، آمریکا تصمیم گرفته است یک گروه از تنفگداران دریایی خود را در اوکیناوا، استانی در جنوب ژاپن مستقر کردند.

بر اساس این گزارش، بنظر می رسد این طرح در نشست امنیتی «۲+۲» با حضور وزرای خارجه و دفاع ژاپن و ایالات متحده که قرار است ۲۱ دی ماه در واشنگتن برگزار شود، مطرح شود.

این در حالیست که به نظر می رسد استقرار نظامیان آمریکایی در اوکیناوا باعث اعتراض مردم محلی را فراهم آورد. زیرا در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از زمینهای در استان اوکیناوا به تاسیسات نظامی آمریکا اختصاص داده شده است.

بر اساس این گزارش، این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که توکیو و واشنگتن تلاش می‌کنند تا توانایی‌های بازدارندگی در جنوب غربی ژاپن در نزدیکی تایوان تقویت کنند.

علاوه بر اوکیناوا، دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا همچنین تصمیم دارد دو هنگ از تفنگداران دریایی خود را در استان گوام مستقر کند.

هر هنگ از این تفنگداران دریایی متشکل از هزار و ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ نیروی نظامی است که در مناطق مذکور در ژاپن مستقر می شود و می توانند به این کشور در برابر حملات دشمنان حمایت کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس