نوری: تعطیلات بدون برنامه به آموزش و پرورش کشور ضربه می‌زند

وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: تعطیلات بدون برنامه به آموزش و پرورش کشور ضربه می زند و باید تعطیلات را ساماندهی و برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش مشرق، هزار و بیست و سومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این جلسه اعضای شورای آموزش و پرورش نظرات و پیشنهادهای خود را درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله لزوم ایجاد شور و نشاط در مدارس، لزوم آشنایی مردم با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توجه جدی به مدرسه و نیازهای آن، چگونگی جذب نیرو و بازنگری در ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان، توجه به رویکردهای فرهنگی و تربیتی در آموزش و پرورش، توجه به بحث هویت ملی و ارزش‌های دینی، لزوم اطلاع رسانی و تبیین موضوع مردمی‌سازی آموزش و پرورش که مورد تأکید سند تحول بنیادین است، کنکور و ایجاد چالش برای نظام آموزشی کشور، ضرورت اطلاع رسانی فعالیت‌ها و عملکرد آموزش و پرورش، بازدید دانش‌آموزان از مراکز علمی، پژوهشی و صنعتی کشور، توجه جدی به زیرساخت‌های ضروری مدارس، پاسخ این پرسش که آیا تعطیلی مدارس در دوره کرونا کار درستی بوده است، دادن اختیارات لازم به مدیران مدارس برای جلب مشارکت‌های مردمی، لزوم توجه به آموزش و پرورش نقاط مختلف کشور، تنوع بخشی به محیط های یادگیری و تقویم آموزشی با توجه به شرایط و موقعیت اقلیمی کشور و ... مطرح کردند.

در ادامه جلسه یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزش و پرورش گفت: در سند تحول بنیادین و سند تحول دولت مردمی به بحث مردمی‌سازی آموزش و پرورش تاکید شده و این موضوع باید برای مردم تبیین و اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه ایران در سال ۲۰۲۳ میزبان المپیاد فیزیک است، افزود: دپیلماسی آموزشی باید در کنار دپیلماسی سیاسی و اقتصادی قرار گیرد تا بتوان از ظرفیت‌ها و دستاوردهای علمی و آموزشی روز دنیا در حوزه آموزش و پرورش استفاده کرد.

نوری اظهار داشت: تعطیلات بدون برنامه به آموزش و پرورش کشور ضربه می‌زند و باید تعطیلات را ساماندهی و برنامه‌ریزی کرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: تنوع بخشی به محیط آموزشی دانش‌آموزان و ایجاد شور و نشاط در مدارس و راه‌اندازی اردوهای علمی و هدفمند از ضروریات آموزش و پرورش کشور است.

وی بیان کرد: برای اجرای سند تحول بنیادین لازم است قوانین موجود را تنقیح و اصلاح کرد تا موانع اجرای سند تحول بنیادین برطرف شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس