انصارالله: آمریکا گمان می‌کند در پس پرده جنگ یمن پنهان شده است

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در سخنانی گفت که وقایع و تجاوزات به یمن دست داشتن آمریکا در این جنگ را آشکار کرده و تصمیم گیرنده اصلی این جنگ واشنگتن است.

به گزارش مشرق از شبکه خبری المیادین، علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در توییتی اظهار داشت: آمریکایی‌ها هرچه تلاش ‌کنند که خود را در پس پرده جنگ یمن پنهان کنند، رویدادها، حقایق و اقدامات ائتلاف متجاوز سعودی چهره وقیح و زشت آنها را آشکار کرده است.

وی در این توییت نوشت: من خیلی صریح اعلام کرده‌ام که تجاوز و محاصره یمن توسط ائتلاف سعودی؛ توسط آمریکا به متجاوزان اعلام شده و این تصمیم توسط آمریکایی ها اتخاذ شده است.

القحوم همچنین گفت: این آمریکایی‌ها هستند که تجاوز را رهبری می‌کنند و به همین دلیل تمامی عواقب فاجعه بار این تجاوز نیز متوجه آنها است. آنها هستند که مانع دستیابی به صلح می‌شوند و برای تشدید تنش و تداوم توطئه‌ها علیه یمن فشار وارد می‌کنند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که «تیموتی لیندرکینگ» فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن ادعا کرد که واشنگتن در حال رایزنی با مسقط و ریاض برای پایان دادن به درگیری ها و حل نهایی بحران جاری در یمن است.

لیندرکینگ در کنفرانس بین المللی یمن در واشنگتن مدعی شد: آمریکا با وجود تصویر مبهمِ فرصت دستیابی به صلح، متعهد به یافتن راه حلی برای بحران یمن است و باور دارد که سال ۲۰۲۳ فرصتی مغتنم برای پایان این بحران است.

وی همچنین ادعا کرد: رئیس جمهوری آمریکا علاقه مند به خاتمه بحرانی است که بیش از ۸ سال دامنگیر یمن و باعث فروپاشی اقتصادی و اجتماعی در این کشور شده است.

فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن بر لزوم انجام تلاش های جدی برای بازسازی یمن با حمایت جامعه بین الملل و همکاری سایر کشورهای منطقه از طریق یک فرآیند جامع تاکید کرد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به پذیرش آتش بس شدند. این آتش بس دوبار تمدید و در ۱۰ مهرماه پایان یافت و به خاطر نقض مکرر آتش بس از جانب سعودیها و برآورده نشدن مطالبات برحق و مشروع یمنیها و زیاده خواهی متجاوز دیگر تمدید نشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    3 1
    اگر منبع تامین مالی عربستان و آمریکا را از بین نبرید، جنگ همچنان ادامه خواهد داشت. حملات اساسی به آرامکو و پایگاه استخراج و صادرات نفت انجام دهید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس