انصارالله: آمریکا و انگلیس مانع برقراری صلح در یمن هستند

یک عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن آمریکا و انگلیس و ائتلاف سعودی را مانع برقراری صلح در یمن دانست.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، جنبش انصارالله یمن، آمریکا، انگلیس و ائتلاف سعودی را به مانع تراشی مقابل صلح در یمن متهم کرد و نسبت به پیامدهای مخالفت با شروط این جنبش برای تحقق صلح و توقف جنگ هشدار داد.

بر اساس این گزارش، علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در توئیتر نوشت: در صلح باز است و کسی که در مقابل آن مانع ایجاد می‌کند آمریکا، انگلیس و ایادی سعودی و اماراتی آنها هستند که با توقف تجاوز و رفع محاصره و موضوعات انسانی از جمله گشودن فرودگاه‌ها و بنادر و پرداخت حقوق کارکنان از درآمدهای نفت و گاز مخالفت می‌کنند.

وی افزود: معاییر دوگانه آمریکا در یمن واضح است. به گونه‌ای که در اوکراین خواستار عقب نشینی برای تحقق صلح و مذاکره به عنوان مبنای اصلی هستند اما موضع آمریکا در یمن متفاوت است و بر منطق زورگویی و ادامه اقدامات تجاوزکارانه بدون توقف تجاوز، رفع محاصره و عقب نشینی نیروهای اشغالگر پافشاری دارد.

القحوم تاکید کرد: مردم یمن دارای آرمان هستند و با تمام قدرت از آن برای دستیابی به حاکمیت، استقلال و حل مشکلات به دور از قیمومیت خارجی دفاع می‌کنند.

وی افزود: این آسان نیست که از موضوعات ملی ثابت که قابل چانه زنی و امتیازدهی به هیچ وجه نیستد، دست بکشیم.

این عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن آمریکا و انگلیس را مسئول نتایج باقی ماندن اوضاع به همین شکل دانست و گفت: آنها یا باید صلح عادلانه را انتخاب کنند یا اینکه هزینه‌ای را که نمی‌توانند درباره امنیت و ثبات خود تحمل کنند، بپذیرند.

لازم به ذکر است که عربستان از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است، به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که مجدداً تمدید شد و ۱۰ مهر بدون دستیابی به توافقی جدید به خاطر زیاده خواهی‌های سعودی‌ها و برآوردن نکردن مطالبات مشروع ملت یمن پایان یافت و تمدید نشد.

بخش تجارت خارجی وزارت صنعت و معدن دولت نجات ملی یمن با انتشار گزارشی مجموع خسارات و ضررهای وارده به تجارت خارجی یمن در بازه زمانی ۲۰۱۵ تا پایان سال ۲۰۲۱ را ۶۴.۷ میلیارد دلار عنوان کرد.

واردات کالا به یمن در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱۰.۸۱۳ میلیارد دلار بوده است. همچنین کالاهای غذایی با ارزش ۳.۵۹۲ میلیارد دلار در صدر فهرست واردات به یمن قرار دارد. پس از محصولات غذایی، کالاهای مصرفی با ۱.۹۴۴ میلیارد دلار در رده دوم بیشترین حجم وارداتی یمن قرار دارند. همچنین واردات مشتقات نفتی با ارزش ۱.۴۱۰ میلیارد دلار رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس