کد خبر 1454548
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
نجبا

سخنگوی جنبش نجباء عراق در بیانیه‌ای اقدام موهن نشریه شارلی ابدو را به شدت محکوم کرد و آن را بسترساز انواع اهانت و نفرت‌پراکنی دانست.

به گزارش مشرق، «نصر الشمری» سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در عراق طی بیانیه‌ای به اقدام موهن نشریه فرانسوی شارلی ابدو واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه که در صفحه توئیتری وی منتشر شده آمده است: «در زمانی که اکثر شخصیت‌های اسلامی مخالف با هیمنه و استکبار آمریکایی از حضور در رسانه‌ها منع شده و مانع از فعالیت آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی می‌شود، این رسانه‌ها بسترساز انواع اهانت و نفرت‌پراکنی علیه این شخصیت‌ها هستند».

«نصر الشَمَّری» با محکوم کردن توهین اخیر نشریه فرانسوی شارلی ابدو به‌عنوان تازه‌ترین نمونه از رویکرد مذکور، تصریح کرد: «حضرت امام خامنه‌ای (مدظله) برجسته‌ترین و بزرگترین شخصیت اسلامی روزگار ماست».

وی در این رابطه هشدار داد: «در هم آمیختن اختلافات سیاسی با جنبه‌های اعتقادی و معنوی، می‌تواند کشورها و ملت‌ها را به ورطه‌هایی خطرناک بکشاند؛ بنابراین ضروری است که اهالی خرد و انصاف از ملت‌های آزاده، با تمام قدرت در برابر آن بایستند».

پیش از این و در پی اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو، سفیر فرانسه در تهران به وزارت امور خارجه ایران احضار شده بود.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در بیانیه‌ای در واکنش به اقدام موهن این نشریه فرانسوی اعلام کرد که در گام نخست فعالیت انجمن ایران شناسی فرانسه در ایران را تعطیل می‌کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز با بیان اینکه اقدام توهین‌آمیز و خارج از نزاکت نشریه‌ فرانسوی در انتشار کاریکاتور علیه مرجعیت دینی و سیاسی بدون پاسخ قاطع و مؤثر نخواهد بود، تصریح کرده بود: «به دولت فرانسه اجازه نمی‌دهیم پا را از گلیم خود فراتر گذارد!»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    0 0
    🤣🤣
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    2 1
    درود بر محور مقاومت.
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    0 0
    یک وقتی فیلمی به نام «آهنگ برنادت» اگر اشتباه نکنم راجع به دختری اهل فرانسه که به گفته خودش بانوی قدّیس یا روح مطهّر که در آئین مسیحیت آمده را می دیده و بسیاری به روستای محلّ زندگی او مراجعه کرده تا بهره ای ببرند، ساخته شد. دنیای امروز غرب مرهون بازی صهیونیسمه که به جای اعتقادات با تجمّلات و هوسرانی پر کرده. خانواده دیگر مفهوم قبل را ندارد. فرزندانی که پدر ندارند وارد اجتماع می شوند و این رویه رفته رفته در سریال های ساخت ترکیه مشاهده می شود که افراد بعد از دهه ها متوجّه می شوند پدر یا مادر واقعی کدامند. متأسفانه واتیکان به جز ابزار قدرت و کسب ثروت، کارآیی ندارد و دوران انحطاط خود را طی می کند و به نوعی ابزار همان دشمنان مسیح قرار گرفتند و در این وضعیت بی سر و سامانی که دیگر توهین به مظاهر مذهبی و قداست ادیان هیچ عکس العملی از سوی بالاترین مرجع دنیای واتیکان دیده نمی شود. یعنی محیط برای هر کاری و هر توهینی برای مقدّسات و احترامات دینی و مذهبی دیگران بخصوص اسلام که حتماً میزان گرویدن به این آخرین دین آسمانی را می دانند، فراهم و آزاد است. حال بخواهی جواب دهی با همان ابزار شیطانی بِهِت انگ می زنند ... آیا صبوری و ارشاد کافی است؟ همان طور که تجربه شده طیّ سالیان اخیر، شارلی ابدو گستاخ تر هم شده. خداوند رحمان خودش کمک کند ان شاء الله.
  • سرباز گمنام IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    1 0
    مرگ بر منافق. مرگ بر صهیونیست. مرگ بر انگلیس.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس