کد خبر 1454773
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
واکنش فلاح به حاشیه‌های این‌روزهای کشتی/ جدیدی می‌توانست ۱۰ مدال جهان و المپیک بگیرد

دارنده مدال طلای کشتی آزاد پیکارهای جهانی ۱۹۹۳ گفت: واکاوی برخی اتفاقات پس از ۲ دهه و مقایسه شرایط کنونی کامران قاسم‌پور با عباس جدیدی درست نیست در حالی که او می‌تواند ذخیره مطمئنی برای یزدانی باشد.

به گزارش مشرق، اکبر فلاح در خصوص صحبت‌های اخیر عباس جدیدی دارنده مدال نقره المپیک بازی‌های المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا، اظهار کرد: به طور قطع عباس جدیدی در دوران حضورش در تیم ملی کشتی آزاد پنج مدال ارزشمند را در رقابت‌های جهانی و المپیک برای کشورمان به دست آورد و اگر آن حاشیه‌ها برای او وجود نداشت، جدیدی می‌توانست ۱۰ مدال ارزشمند دیگر را برای کشور بدست آورد. او کشتی‌گیر توانمندی بود و اگر قربانی حاشیه آن زمان نمی‌شد شاید اکنون یکی از پرافتخارترین آزادگاران ایران به شمار می‌رفت.

عباس جدیدی در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته بود که با تغییر وزن قاسم‌پور او را مانند من در تیم ملی خواهند سوزاند. دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی ۱۹۸۶ سئول در واکنش به این مطلب گفت: چنین چیزی در خصوص کامران قاسم‌پور صدق نمی‌کند. آنگونه که من شاهد این موضوع بودم که جدیدی خود نیز در به حاشیه رفتن، نقش داشت. او یکبار متهم به دوپینگ شد و مدالش را در سال ۱۹۹۳ از وی گرفتند. این اقدام باعث شد تا او در بهترین دوران کشتی خود، ۲سال از کسب مدال جهانی دور بماند و پس از آن توانست با قدرت در رویدادهای جهانی و المپیک با قدرت ظاهر شود و مدال‌های متعددی را بدست آورد.

بیشتر بخوانید:

جدیدی: کادر فنی تیم‌های ملی کشتی اختیاری ندارند و ضابط و مجری دستورات دبیر هستند!

فلاح ادامه داد: جدیدی پس از ۱۹۹۷ نیز دوباره خود را به حاشیه برد و این گفته او را منطقی نمی‌دانم. از جدیدی می‌خواهم که این موضوعات را دیگر باز نکند و به مربیانی که آن دوره به او کمک کردند احترام قائل شود و زخم‌های گذشته نباید در شرایط موجود سرباز کند. بهتر بود این موارد ۲۰سال پیش بیان می‌شد نه اینکه الان چنین حرف‌هایی مطرح شود. به طور قطع مربیان برای موفقیت او تلاش به‌سزایی کرده‌اند و نیازمند آن است تا با این سن و سال قدردان این مربیان باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در خصوص کامران قاسم‌پور، او پشت خطِ شش‌دانگ برای حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به حساب می‌آید. با توجه به اینکه در این وزن یزدانی را داشتم به درستی او در وزن ۹۲ کیلوگرم قرار گرفت و توانست ۲ نشان طلای جهانی را برای کشورمان به ارمغان آورد.

دارنده مدال طلای جهانی تورنتو گفت: بارها بیان کردم که حضور او در جام جهانی بدون محک زدن او از سوی کادر فنی درست نبود و می‌بایست پیش از آنکه او را در یک وزن بالاتر قرار دهند، توانایی او را با چند کشتی‌گیر داخلی محک می‌زدند. با توجه به اینکه در وزن ۹۷ کیلوگرم و المپیکی بودن آن کشتی‌گیران متعدد از جمله مجتبی گلیج، محمدحسین محمدیان و امیرعلی آذرپیرا حضور دارند، می‌توانند از این نفرات بهره‌مند شود. استایل بدنی قاسم‌پور تا وزن ۹۲کیلوگرم جواب می‌دهد و در اوزان بالاتر با توجه به اینکه سنگین‌تر شود، توانایی او نیز پایین‌تر خواهد آمد و بهتر است قبل از هر کاری او را در رقابت‌های کشوری و انتخابی محک بزنیم تا آنکه بخواهیم او را در یک رویداد معتبر و سنگین مانند جام جهانی ارزیابی کنیم.

وی در خصوص بخش دیگری از صحبت‌های عباس جدیدی که گفته بود «کادر فنی نقش ضابطین و کارگران دبیر را اجرا می‌کنند»، گفت: صحبت‌های جدیدی را تایید می‌کنم. در حال حاضر تمام نفرات در راس کادرفنی با علیرضا دبیر یک‌دست و تابع سیاست و نظرات رییس فدراسیون کشتی هستند.

دارنده مدال نقره جهانی ۱۹۹۵ آتلانتا خاطر نشان کرد: زمانی‌که یک فدراسیون کارش را شروع می‌کند در واقع سیاست‌های خاص مدیریتی خود را دنبال خواهد کرد. تیم کنونی مستقر در فدراسیون نیز سال‌های متمادی با هم بودند و اکنون نیز کارها را پیش می‌برند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس