حیدری: نیش و کنایه برازنده کشتی ایران نیست

دارنده مدال برنز المپیک ۱۹۶۴ توکیو گفت: «علیرضا دبیر» به عنوان رییس فدراسیون می‌تواند به اختلاف پیشکسوتان کشتی پایان دهد زیرا نیش و کنایه این روزهای برخی بزرگان، برازنده رشته ملی کشورمان نیست.

به گزارش مشرق، جدال لفظی عباس جدیدی و منصور برزگر سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد ایران این روزها به سوژه رسانه‌های کشور تبدیل شده است. این جدال در ابتدا با خاطرات عباس جدیدی در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی همراه بود اما در ادامه به یک جریان رسانه‌ای تبدیل شد که اکنون پیشکسوتان به دنبال پایان دادن به آن هستند.

جدیدی که در ابتدا به تغییر وزن کامران قاسم‌پور دارنده ۲ مدال طلای قهرمانی جهان از ۹۲ به ۹۷ کیلوگرم انتقاد کرد و گفته بود که او به سرنوشت من دچار خواهد شد. او گفته بود که هدف از طرح آن خاطرات بررسی و نقد کارشناسی یک اتفاق تاریخی بود و دنبال انتقاد از هیچ کسی نبودم. سخنان او با واکنش منصور برزگر سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد همراه بود.

در ادامه این جدال بهروز یاری و برخی دیگر از پیشکسوتان وارد ماجرا شدند که دامنه اختلافات را عمیق‌تر کرد، اختلافاتی که دارنده مدال برنز المپیک ۱۹۶۴ آن را زیبنده خانواده کشتی نمی‌داند.

علی‌اکبر حیدری در گفتگویی در این خصوص اظهار کرد: نمی‌دانم دلیل و منشا این اختلاف از کجاست ولی در این موضوع به وضوح دیده شد که حرمت برخی از پیشکسوتان خدشه‌دار شد که برای خانواده کشتی نمی‌تواند اتفاق مثبتی باشد. نباید فراموش کنیم این عزیزان سال‌ها برای کشتی زحمت کشیدند و اختلاف آنان موجب دلسردی بسیاری از اهالی کشتی شده است. شاید اتفاقی در گذشته رخ داده باشد، اما بازخوانی آن در شرایط کنونی درست نیست.

دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی بانکوک ادامه داد: موضوعات مختلفی در خلال صحبت‌های عباس جدیدی، منصور برزگر و برخی دیگر از پیشکسوتان مطرح می‌شود اما واقعیت آن است که در آن زمان مسابقات به عنوان انتخابی برگزار می‌شد و نفرات برتر به تیم ملی می‌رفتند که این مسابقات اکنون با شکل و شمایل دیگری برگزار می‌شود.

دارنده مدال برنز المپیک توکیو این را هم گفت: ادامه جدال لفظی به صلاح نیست و بزرگان کشتی باید پادرمیانی کنند تا اختلاف از بین برود. رسانه‌ها به طور قطع در شرایط فعلی هم می‌توانند به کاهش تنش‌های لفظی موجود در خانواده کشتی کمک کنند. البته بالاتر از تمام این افراد رییس فدراسیون به عنوان یک قهرمان و دارنده طلای المپیک، می‌تواند نقش مهمی در پایان دادن به این مشکلات داشته باشد. به‌نظرم دبیر باید به اختلاف جدیدی و منصور برزگر هر چه زودتر ورود کند.

حیدری در پایان ضمن دعوت پیشکسوتان به خویشتن‌داری گفت: باید هرچه زودتر این حواشی جمع شود تا ادامه آن دامن سایر پیشکسوتان را نگیرد چرا که نیش و کنایه‌ها شایسته خانواده کشتی ایرانی نیست.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس