بن‌گویر «شاباک» را نیز به درگیری‌های کرانه‌باختری می‌کشاند

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در تصمیمی جدید اعلام کرد که قصد دارد سازمان اطلاعاتی-امنیتی «شاباک» را که به فعالیت‌های خارجی ماموریت دارد، در کنار نیروهای پلیس در کرانه باختری به کار گیرد.

به گزارش مشرق، «ایتمار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز (جمعه، ۱۳ژوئیه) در تصمیم جنجالی جدیدی اعلام کرده است که قصد دارد تا «شاباک» را در کنار پلیس برای مدیریت درگیری‌ها در کرانه باختری به کار گیرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «آی‌۲۴»، درباره این تصمیم خود گفته است: «من از نخست‌وزیر می‌خواهم تا شاباک را در روند مبارزه با خشونت و جنایت مشارکت دهد؛ همچنین باید این سازمان را بیشتر فعال کنیم و کاری کنیم تا این در کنار پلیس، کار کند».

بن‌گویر در این باره افزود: «من به زودی از نتانیاهو خواهم خواست تا مفاد توافقنامه ائتلافی بین احزاب قدرت یهود و لیکود را اجرا کند؛ توافقنامه‌ای که طبق آن اجازه داده می‌شود تا برای مبارزه با خشونت و جنایت از شاباک استفاده شود».

وزیر امنیت داخلی تل‌آویو ادامه داد: «بررسی کار پلیس و ارزیابی نیروهایی که جان خود را فدا می‌کنند، نشان می‌دهد که باید شاباک را با شدت بیشتری فعال کنیم تا در کنار پلیس فعالیت‌های خود را انجام دهد. در پدیده ای که در حال تبدیل به بلای این دولت می‌شود، چاره‌ای جز فعال‌کردن شاباک نداریم».

بن‌گویر در حالی به دنبال کشاندن پای شاباک به درگیری‌های داخلی بین صهیونیست‌ها و فلسطینیان است که این نهاد، سازمان اطلاعاتی-امنیتی تل‌آویو برای فعالیت‌های خارجی است و مسئولیت جمع‌آوری اطلاعات مربوط به مرزهای سرزمین‌های اشغالی و همچنین خنثی‌سازی فعالیت‌های تروریستی را بر عهده دارد.

رئیس حزب قدرت یهود که حالا مسئولیت حفظ امنیت داخلی صهیونیست‌ها را بر عهده گرفته، به دلیل اصلی ناامنی و انتقاد بارز علیه کابینه نتانیاهو تبدیل شده است؛ بن‌گویر بیش از رسیدن به قدرت و کسب جایگاه وزارتی در کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر جدید تل‌آویو نیز به نماینده‌ای افراط‌گرا با اقدامات غیرقانونی مشهور بود.

بن‌گویر اخیراً نیز با ورود غیرقانونی به مسجدالاقصی به همراه نظامیان صهیونیست، تبدیل به بحران کابینه تل‌آویو شده و باعث گردید تا چند کشور عربی ضمن فراخواندن سفرایش، به همراه قدرتی همچون چین، نزد شورای امنیت در سازمان ملل ابراز نگرانی کنند و خواستار جلسه‌ای فوری برای بررسی تحولات کرانه باختری شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    0 0
    شاباک قطعا بادوهدف به کرانه میرود1بخاطرادامه دارنشدن بدنه نظامی که همه جمعیت صهیونیستهاست مثل دواعش ازاختلافات داخل فلسطین اشغالی 2بخاطررشد کرانه درمسلح شدن که قطعا پلیسها نیزشاباک رادرهمکاری برای فلسطینیان اقدام میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس