گروگانگیری

سازمان اطلاعات پلیس تهران در تازه‌ترین پرونده خود عوامل آدم‌ربایی، اسارت، ضرب و شتم و آزار ۸ روزه جوان ۲۵ ساله شهرستانی را شناسایی و دستگیر کرد.

به گزارش مشرق، همه چیز از انتشار یک کلیپ در فضای مجازی آغاز شد؛کلیپی خشن، خونین و دلخراش که نشان می‌داد پسری را دست و پا بسته کف زمین انداخته و دور و برش روی سرامیک کف خانه، پر از خون است و یک نفر هم بالای سرش ایستاده و حرف می زند و با کمربند او را می زند.

تماشای این فیلم آنقدر تاثر برانگیز و اعصاب خردکن بود که هر بیننده را به این فکر وامی‌داشت که چه اتفاقی افتاده که این جوان را این طور دست و پا بسته، کتک می زنند.. و اصلا حالا وضعیت این جوان چگونه است..اصلا زنده مانده است؟!

بعد از انتشار این کلیپ بود که سازمان اطلاعات پلیس تهران با رصد اطلاعاتی هویت پسر مصدوم را شناسایی کرد و به سراغ وی رفت.

پسر مصدوم کلیپ فوق مجید نام دارد؛ پسری که به گفته خودش ۸ شبانه‌روز در همان وضعیت ظالمانه و بیرحمانه دست و پا بسته و فیتیله‌پیچ قرار داشت و هر کسی که از راه می‌رسید او را به باد کتک می‌گرفت؛ از کمربند و شلاق گرفته تا تیزی تا آنجا که فقط به مرگ می‌اندیشید و فکر نمی‌کرد که روزی بتواند از دست آنها نجات پیدا کند.

آدم ربایان ۸ روز فیتیله‌پیچ گروگان را شلاق زدند +عکس

پلیس چگونه به این پرونده رسید/ وضعیت دستگیری متهمان به کجا انجامید؟

سرهنگ سعید راستی، معاون عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران در خصوص انتشار کلیپ وحشتناک آدم‌ربایی و ضرب و شتم در فضای مجازی گفت:‌ پلیس اطلاعات در رصد فضای مجازی با فیلمی مواجه شد که نشان از آدم‌ربایی و ضرب و شتم یک جوان داشت.

در ادامه و انجام ساعت‌ها کار اطلاعاتی در نهایت فرد مصدوم را شناسایی و به سراغ وی رفتیم؛ بعد از آن هم متهمان را یک به یک شناسایی کرده و برای دستگیری اقدام کردیم اما یک نفر از آنها قبل از اینکه اصلا فیلم در فضای مجازی منتشر شود به خارج از کشور رفته بود.

در واقع این پرونده سه نفر متهم داشت که یک نفر خارج رفته و دو نفر نیز شناسایی و دستگیر شدند.

آدم ربایان ۸ روز فیتیله‌پیچ گروگان را شلاق زدند +عکس

و اما اصل پرونده چیست؟/ چرا آدم ربایی و شکنجه؛ آن هم با این درجه از خشونت!

محسن شاکی پرونده آدم‌ربایی در مواجهه با متهم در مقر سازمان اطلاعات پلیس تهران از آشنایی با آدم رباها خبر داد و گفت: من با آدم‌رباها از قبل آشنا بودم ما یک مغازه ساندویچی‌فروشی داشتیم در تهرانپارس، حدود ۱۰ سال آنجا بودم و آنها هم مشتری ما بودند.

بعد از آن ، این افراد کسب و کاری زدند و از من خواستند به کمک‌شان بروم و برایشان کار کنم، من هم رفتم؛ اما وقتی رفتم دیدم که کارگاه عرق‌سازی است راستش پشیمان شدم.

دو سه روز که رفتم با خودم دو دو تا چهار تا کردم و دیدم من نمی‌توانم در این شغل کار کنم. به آنها گفتم این کار دردسر دارد من بچه شهرستان هستم و پدر و مادرم چشم به راه من هستند، بگذارید من بروم و مرا مرخص کنید اما آنها نگذاشتند من بروم.

گفتند جای ما را یاد گرفته‌ای اگر بروی ما را لو می‌دهی حتی قسم و آیه خوردم قبول نکردند.

مجبورم کردند که بمانم پیش‌شان، کارهای آشپزی، نظافت، شست‌وشوی لباس و ... را انجام دهم.از من بیگاری می‌کشیدند. مرا در خانه حبس کرده بودند تا اینکه یک روز دو ساعتی از خانه آمدم بیرون، زنگ زدند که کجایی؟ من هم جواب دادم کجا هستم.

آنها هم آمدند و سوار ماشینم کردند و بردند همان خانه‌ای که در فیلم می‌بینید. دست و پایم را بستند گفتند مثل یک جوجه به سیخت می‌کشیم و شروع کردند به ضرب و شتم.

هر روز مرا می‌زدند از صبح تا شب و از شب تا صبح. روزی چندین نفر آدم را از ۵ تا ۱۵_۱۰ نفر می‌آوردند و مرا نشان می‌دادند که چگونه مرا می‌زنند... می‌خواستند از بقیه زهرچشم بگیرند؛ رعب و وحشت ایجاد کنند تا اینکه بعد از ۸ روز یک آقایی آمد؛ او تنها کسی بود که دلش برایم سوخت. به آنها گفت ولش کنید دارد می‌میرد، جنازه‌اش روی دست‌تان می‌ماند.

آدم ربایان ۸ روز فیتیله‌پیچ گروگان را شلاق زدند +عکس

بعد از این دیگر دستان مرا باز کردند یکی دو روز در همان خانه بودم تا کمی جان گرفتم بعد به من گفتند حواست را جمع کن اگر از ما و این کارها به کسی چیزی بگویی ننه و بابایت را هم می‌کشیم.

بعد از آنکه از آنجا رفتم هر ماه به من هشدار می‌دادند که حواست جمع باشد اگر کسی بفهمد آدرس همه فامیلت را بلد هستیم می‌ریزیم و ناکارشان می‌کنیم.

تا اینکه دو سال گذشت همین دو ماه پیش بود که یک دفعه همان فیلم شکنجه و آزارم را در فضای مجازی دیدم وحشت کردم که چه کسی این فیلم را گذاشته است؛ نکند بریزند و بلایی سرم بیاورند.

تا اینکه پلیس به سراغم آمد و بقیه قضایا را هم که می‌ دانید، پرونده را به دست گرفته و آنها را دستگیر کردند.

می‌پرسم این آقا را که اینجا دست و پا ایستاده است می شناسی؟

مجید پاسخ می‌دهد بله، یکی از همان نفرات اصلی است که در فیلم هم چهره‌اش مشخص است.

متهم پرونده: من کاره ای نبودم !/ شاکی: منصور از عوامل اصلی آزار و اذیت و شکنجه من است

اما منصور همان پسری که تصویرش در فیلم آزار و اذیت و آدم‌ربایی نقش بسته است؛ روایت دیگری دارد که راست و دروغش را تحقیقات پلیس و مستندات پرونده مشخص می کند که تا این لحظه بر صحت آن تردید داشته و به عنوان متهم اصلی پرونده آدم ربائی و آزار و اذیت مطرح است.

منصور می‌گوید: من یک بوتیک لباس در پاساژ پارسیان دارم، هیچ سابقه‌ای هم ندارم.

همان موقع دو سال پیش یک شب آمدم که به رفقایم سر بزنم در همان خانه‌ای که در تصویر است. دیدم مجید را کت و کول بسته روی زمین انداخته‌اند دورش خونی بود من ضربه‌ای نزدم.

آن دو دوست دیگرم دور کرده و گفتند که مجید انگشتر طلایمان را دزدیده، حالا هم گردن گرفته است. تو نمی‌خواهی تعصب ما را بکشی؟ اگر رفیق ما هستی باید تو هم او را بزنی و به سزای خیانتش برسانی.

آنها گوشی به دست گرفتند و گفتند باید مجید را بزنی و ما هم فیلم بگیریم... همانطور که در فیلم هم می‌بینید من بیشتر حرف می‌زدم و فقط دو ضربه با کمربند زدم... خب با آن دو ضربه هم که نمی‌توانستم این همه بلا سرش بیاورم... من بی گناهم..من کاری نکردم.

سرهنگ راستی از منصور متهم پرونده آدم‌ربایی و ضرب و شتم وحشیانه مجید می‌پرسد: اگر انگشتر دزدیده بود خب شکایت می‌کردید؛ پس چرا به جانش افتادید؟

منصور می‌گوید ما که نمی‌دانستیم مقصر کیست، خودش اعتراف کرد که همین لحظه سرهنگ می گوید اگر هر فردی را هم به این نحو زده و شکنجه کنند معلوم بود که به هر کار نکرده‌ای اعتراف می‌کند.

آدم ربایان ۸ روز فیتیله‌پیچ گروگان را شلاق زدند +عکس

پلیس: اجازه قلدری به اراذل و اوباش نمی‌دهیم!

سرهنگ سعید راستی در خاتمه خطاب به اراذل و اوباش اعلام کرد: پلیس هم فضای مجازی و هم فضای حقیقی را رصد کرده و نمی‌گذارد عده‌ای معدود هنجارشکن با شرارت، درگیری،‌ عربده‌کشی و رجزخوانی آرامش و آسایش مردم را به مخاطره انداخته و قلدری کنند.

وی گفت:‌ شهروندان می‌توانند هرگونه آگاهی از شرارت، درگیری اراذل و اوباش و گروگان‌گیری را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند تا مأموران بلافاصله در محل حاضر شده و با مخلان امنیت به شدت برخورد می کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    30 2
    اوووووه! کجا داریم زندگی می کنیم. با کیا ۸۵ میلیون نفریم.
    • صث IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      3 2
      بنظرم نبايد پليس به اين ماجرا ورود كند .چون اولا اوون چند نفر فعال رسانه اي هستن و اوني هم كه درازكش شده يك دوتابعيتي فعال محيط زيستي هستش .بايد از مسيح علي نزاد و علي كريمي درخواست كنيم اين جوونهاي ناز رو بربره پيش خودش
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      3 0
      پدر مادر خانواده؟؟؟!! اینها اهل کجا هستند!!!؟ چه دینی دارند؟!!
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    1 21
    داستان ساختگی.
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      4 1
      عکساشم الکیه فیلمشم ماله هنده اصلا شاید همه فوتوشاپیم
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    بعد
  • حسین IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    16 0
    ممنون از توجّه و غیرت پلیس. ولی خدا وکیلی برخورد کنید، اون هم با شدّت.
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    18 4
    به نظرم این پلیسایی که اومدن و دنبال مجازات اینا هستند رو باید اعدام کرد!!! چون اینا چند تا رفیق بودن که می خواستن آزادانه رفاقت کنن و متأسفانه پلیسای مزدور نظام بدون دلیل موجّه اینها رو گرفتن و خدا میدونه قراره چه بلایی سر این بیچاره ها بیارن!!! اونم فقط به خاطر یه شوخی درون گروهی!!! «خبرگزاری عنتر پشمال»
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      1 4
      خفه شو آشغال وطن فروش
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      0 0
      دوست عزیز این کامنت سراسر کنایه است چرا عصبانی شدی؟!!
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      0 0
      خبرشو تا آخر خوندی ؟
    • بچه یزد IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      0 1
      شما دوست عزیز مزدور هستی خودت اگه بابات یا داداشت بود زمین زمان رو بهم میریختی الدنک تو مایه ننگ جامعه هستی که اینجوری حرف میزنی داداشت بفرس ما هم این شوخی باهاش بکنیم تا حالش جا بیاد بیشعور
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    6 0
    احتمالاً اون نفری که فرار کرده با اینها اختلاف داشته و اوّل از کشور خارج شده، بعد هم فیلم ها رو منتشر کرده.
  • محمود IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    17 2
    کدوم حرومزاده ای بود که می گفت "نه به اعدام"؟
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    10 3
    درود و هزاران درود به سربازان گمنام امام زمان (عج)... شیر مادر و نان پدر، حلال سربازان گمنام امام زمان (عج)... سربازان امام زمان (عج) دنیا و آخرتتان بهشت... لعنت خدا بر قوم الظّالمین...
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    1 0
    آدم یاد جمله فروید میفته که میگه انسان آشغاله
  • امیر IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    12 1
    درود بر پلیس زحمتکش و مقتدر.
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      1 1
      فقط ژست پلیس رو
  • سروان سعید رضایی کلانتری مشهد IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    10 1
    پلیس ایران اقتدار دارد. ما پلیس ها کاری با آنها می کنیم که تا آخر عمرشان به گربه های خیابان تعظیم کنند.
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      0 0
      درود
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      0 0
      جناب سروان خیلی جوگیر نشو. این هم اگر فیلمش پخش نمی شد تا ابد کسی از این حادثه تلخ خبردار نمی شد. این بنده خدا اصلا جرأت نکرده شکایت بکنه و متاسفانه نشان دهنده قدرت اراذل و اوباش هست.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    11 1
    اعدامشان کنید. و الّا این بیچاره باید تا آخر عمر از حمله مجدّد این وحوش در ترس زندگی کند. با اعدام، بقیه وحوش هم حساب کار دستشون میاد.
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    8 0
    کاش این جوان درستکار در همان نیروی انتظامی استخدام شود. آیا نمی شود با دعوت از این افراد در برنامه های پر مخاطب، از اینها الگو ساخت؟ نه سلبریتی های شرابخور به درد نخور.
  • reza IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    15 0
    این اقدام مصداق کامل محاربه، ایجاد ترس و رعب و وحشت است. اگر این شخص اعدام شود می توان به سالم بودن دستگاه قضائی اذعان داشت.
  • محمّد IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    8 1
    این همه آدم ربایی؟! مسئولین اطلاعاتی کجا هستند؟
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 0
      پس چرا بازداشت شدن؟
  • جواد IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    7 0
    کاش می شد این آدم هایی رو که این طوری خالکوبی میزنن، اعدام می کردید. این جماعت به هیچ درد کشور نمیخ ورن و فقط دردسر هستن. امیدوارم قوه قضائیه هم این جماعت بدتر از داعشی رو قصاص کنه تا یه کشور از شرّشون خلاص شه.
  • علی IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    6 0
    جای نشان دادن برخورد و اقتدار پلیس، اینجاست. بدون شک اگر پلیس و دستگاه قضا با متهمان، کوچک ترین مدارایی را بکنند دیگر امنیتی در جامعه باقی نخواهد ماند، چرا که تهدیدی مجدد برای امنیت جامعه خواهند بود.
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    9 0
    به نظرم سلبریتی ها تعلّل نکنند! و سریع در دفاع از آدم رباها وارد شوند. حیف است!!
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    12 0
    خب اگه اینارو اعدام نکنید، کیو میخواین اعدام کنید؟ .... یه مشت حرومزاده ی جانی.
  • ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    10 0
    چه وحشتناک.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    13 0
    کار به جایی رسیده که باید گفت لعنت بر پدر و مادرایی که همچین بچه های بی رحم و سنگدلی رو تربیت می کنند. چه نونی به بچه هاتون می دید؟
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    12 0
    آقا دمتون گرم. بزنین این اوباش رو لت و پار کنین...
  • ش AE ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    10 1
    شعار ندید. این اراذل برای پول هر کاری می کنن. نمونه اش اغتشاشات اخیر. چند نفر از این انگل ها رو اعدام کنین تا درس عبرت بشه برای بقیه.
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    10 1
    حالا رسانه های عوضی آمریکایی با چند تا احمق داخلی، داد حقوق بشر بزنند.
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    اینیستا بستر خلاف، گناه و جرم هنوز متاسفانه مسدود نشده
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 0
      مطمئنی این یکی کار اینستا هست؟
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    اینیستا بستر خلاف، گناه و جرم هنوز متاسفانه مسدود نشده
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    این کثافتها همون کثافتهایی هستن که خونخواه دخترک کرد تجزیه طلب بودن و افتادن به جون ملت.
  • حمید IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    خداوکیلی اینها باید درمله عام بلای سرش بیارید که الباقی فکرخودشونه بکنن بفهمند اینجا شیرمردانی هستن همچون سردار قاسم سلیمانی نازشصتتون دلاوران کشور ایران
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    با این گزارش وحشت به جان آدم می‌افتد آیا این کار آنها حکم محاربه و یا افساد فی الارض پیدا نمی‌کند از کجا معلوم با چند نفر دیگر این کار را نکرده باشند، اگر این مطلب در رسانه های بیگانه پخش شود آبروی کشورمان نمیرود، امیدواریم قوه قضاییه حکم قاطعی صادر نماید.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    قضات محترم لطفا ۶ ماه حبس با مرخی به عزیزان بدهید بندگان خدا از افراد شریف هستند و عرقیات سنتی تهیه میکنند . ..... بابا هر کدامشان را ۳۰ سال بفرستید حبس اینقدر در حق مردم ظلم نکنید ملت چه گناهی کرده اند که این ارازل و اوباش باید زجر بکشند
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    سلام درورود به شرف شما سربازان گمنام امام زمان خسته نباشی به جای یک با ر اعدام اینجور کثافتها را که مایه نگ کشور هستند ده بار اعدام کنید من از نیروی انتظامی کمال تشکر وقدر دانی میکنم
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    به غیر از اعدام چه حکمی باید داد برای این شیاطین
  • الهه IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    امثال این وحوش بودن که تو اغتشاشات اخیر دستگیر شدن ,اما متاسفانه یه سری بی همه چیز برای قلاده شدن سگ های وحشی وامنیت مردم معترضند.
  • علی IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    بنظرمن باید اعدام بشن تابفهمن مملکت ماقانون داره پسر بیچاره تاآخر عمرش باید باترسی که تووجودش زندگی کنه
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 0
    برای افزایش امنیت جامعه اولا مردم باید فرهنگ داشته باشند. دوم اینکه مردم باید دست و بازوی پلیس باشد چون وجود امنیت بستگی به وجود پلیس دارد پس قدرت پلیس باید با همکاری مردم افزایش یابد مطلب بعدی این هست به هیچ وجه به توصیه ی دیگران نباید گوش داد چرا که در طور دیگران و نابخردان گرفتار خواهد شد حالا دست پلیس قدرتمند وظیفه شناس دلسوز مردم درد نکند که با دیدن کلیپ شکنجه بی تفاوت نشده نتیجه اینکه مسئولین کشور باید حقوق زحمتکشان امنیت برادران پلیس رو افزایش دهد بنازم به هوشمندی جسارت شجاعت تدبیر پلیس درود به شرفتان عزیزان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس