کد خبر 1454948
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
پایان داستان شاه مهره انگلیس/ کوه یخی که هویدا شد

حکم علیرضا اکبری به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس به اجرا درآمد.

به گزارش مشرق، نبرد اطلاعاتی با جاسوسان باکینگهام بالاگرفته است؛ حالا بعد از چند ماه‌ها از دستگیری، خبر اعدام شاه مهره سرویس اطلاعاتی انگلیس در کشورمان بمب خبری رسانه‌ها شده است. روباه پیر سرخورده از این شکست به روزهای موفق گذشته‌اش در سرزمین ایران حسرت می‌خورد. آنان که دستکم از زمان قاجاریه به صورت مدون و با کمک کمپانی هند شرقی، هر کجای ایران که قدم گذاشتند، نفوذ کردند، رشوه دادند و شبکه ساختند، حالا بشکل سختی به صخره سخت اطلاعاتی کشورمان برخورد کرده‌اند.

جاسوس انگلیس کیست؟

حال خبر دستگیری جاسوس انگلیسی، شاه مهره ملکه منتشر شده است، کسی‌که یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس بود. علیرضا اکبری در سال ۹۸ مدتی قبل در پی جاسوسی علیه کشور دستگیر شد. برهمین اساس و پس از تشکیل پرونده قضائی برای متهم و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه ارجاع و جلسات رسیدگی با حضور وکیل متهم برگزار گردید و براساس مستندات متقن موجود در پرونده این فرد به جرم جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم شد. در پی اعتراض متهم و فرجام‌خواهی وی، پرونده مجدداً در دیوان عالی کشور بررسی شد و دیوان عالی کشور ضمن رد فرجام‌خواهی، دادنامه اولیه را ابرام و حکم اعدام اکبری را تأیید کرد.

ارتباط‌گیری با مراکز حساس از جمله شورای عالی امنیت ملی، وزارت دفاع، ستاد کل نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله اقدامات اکبری با هدف گرفتن اطلاعات و ارائه آن به سرویس جاسوسی MI۶ بوده است.

پایان داستان شاه مهره انگلیس/ کوه یخی که هویدا شد

شرح خیانت‌های علیرضا اکبری جاسوس انگلیسی از زبان خود او بسی جای تأمل دارد که چگونه آگاهانه با سرویس جاسوسی بیگانه همکاری می‌کند. اعترافات اکبری نشان می‌دهد که MI۶ چقدر دقیق او و مصاحبه‌هایش، مناظراتش و شخصیتش را رصد و آنالیز کرده و از نقاط ضعفش او را جذب خود کرده‌اند.

اکبری چگونه به دام MI۶ افتاد

داشتن اطلاعات دست اول، شبکه سازی و حفظ جاسوسان و نفوذی‌ها برای استعمارگر پیر همراه مهم‌ترین راز موفقیت آنها در چپاول ملت‌های شرقی در اشراف اطلاعاتی شأن بوده است. اما گویا سریال کامروایی های آنان به پایان رسیده و بعد نازنین زاغری یک کوه یخ دیگر از سر شبکه جاسوسان هواخواه لندن برای نیروهای گمنام امام زمان (عج) در کشورمان افشا شده است.

این، جاسوس ۶۱ ساله سابقه ۷۰ ماه حضور در جبهه‌های دفاع مقدس داشته و معاونت اسبق حوزه روابط خارجی وزارت دفاع، همکار اسبق دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، مشاور اسبق فرمانده نیروی دریایی، مسئول اسبق حوزه دفاعی و امنیتی مرکز تحقیقات وزارت دفاع، مسئول اسبق سازمان نظامی اجرای قطعنامه ۵۹۸، رئیس اسبق بخش مطالعات دفاع وزارت دفاع، مشاور امور استراتژیک وزیر دفاع و فعالیت در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری از سوابق وی بوده است. او مدعی است که مبدع دیپلماسی دفاعی کشور بوده و زمانی که در سال ۸۱ بازنشسته می‌شود، دو بنگاه خصوصی مطالعاتی و اقتصادی راه‌اندازی می‌کند.

وی که قدرت تحلیل هم به لحاظ فکری و هم در بیان را داشت با توجه به سوابق کاری و دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده مورد توجه سرویس اطلاعاتی انگلیس MI۶ قرار گرفت.

خودش اعتراف کرده است: «سفیران همه آمدند از جمله سفیر انگلیس که یک نفر هم همراهش بود؛ کارتی هم داد؛ من همینجوری گذاشتم در جیبم و تموم شد و رفت بالاخره. یک دعوتنامه برای ما فرستاد و ما هم رفتیم سفارت. تلفن من زنگ خورد، نمی‌شناختم، گوشی را برداشتم، یک آقایی گفت آقای فلانی (اکبری)؟ گفتم، بله من فلانی (اکبری) هستم. گفت، من از طرف سفیر بریتانیا از تهران زنگ می‌زنم، گفتم، خب سفیر بریتانیا در تهران با من چکار دارد؟ گفت که ایشان تمایل دارن د با شما ملاقات و گفتگو کنند».

اینگونه ارتباط‌گیری سفیر و افسر اطلاعاتی MI۶ با اکبری انجام می‌شود و از این طریق خارج از روال معمول و بصورت ویژه (وی.آی.پی) ویزا می‌گیرد و به لندن سفر می‌کند.

پایان داستان شاه مهره انگلیس/ کوه یخی که هویدا شد

این جاسوس در بخش دیگر اعترافاتش گفته است که به او گفته‌اند «شما دیگر از این به بعد زحمت هم نکشید. خودتان زنگ بزنید. ما خودمان می آییم مدارک می‌گیریم. اصلاً ویزای طولانی مدت می‌دهیم.»

در ارتباطات بعدی با افسرهای اطلاعاتی انگلیس، پیشنهادی برای راه اندازی مؤسسه مطالعاتی تحقیقاتی در انگلستان دریافت می‌کند. کار این مؤسسه ارائه تحلیل و فکت به موسساتی بود که می‌خواهند در ایران یا منطقه فعالیت اقتصادی کنند و او که همواره علاقه داشت تحلیل‌هایش را در موارد مختلف بیان کند از این ضعفش استفاده می‌شود.

اکبری از سال ۱۳۸۶ متوجه شد که در حال همکاری با سرویس اطلاعاتی انگلیس است، در اعترافاتش می‌گوید: «رفتیم آنجا یک آقایی اومد وارد شد و سلام و علیک کرد. آقای خارجی بود؛ انگلیسی صحبت می‌کرد به اسم آقای مارک. ایشان می‌گفت تمام مصاحبه‌های تو رو این آقا آورده برام دیدم، یعنی با تمام زوایای فکر من آشنا بودن. منظور اینکه نوع نفوذ آنها این است که کاملاً شخص رو بطور دقیق می‌شناختند، اخلاقیاتش را می‌دانند. حتماً اتاقی که برای من می‌گرفتند، حتماً یک جوری بود که دستشویی‌اش رو به قبله نباشد؛ مثلاً برای من از قبل می‌گفتند ۳ تا ملحفه و ۲ حوله اضافه بگذارند که پهن کنم مثلاً زیر پام به عنوان جا نماز، روانشناسی دقیق رفتار شناسی دقیق داشتند، خیلی با پرستیژ به تمام باورهای اعتقادی من احترام تام می گذاشتند».

نکته مهم دیگر درباره اکبری دستمزد بالای او بوده است. اکبری بالاترین دستمزد را در بین جاسوسان انگلیسی می‌گرفته است. خانه‌ای در لندن، امکان تحصیل و پول برای تفریح و … از جمله امکانات اکبری بوده است.

عفو جاسوس در سال ۸۷

البته اکبری در سال ۱۳۸۷ نیز به جرم جاسوسی دستگیر شده بود و پس از طی مراحل قضائی، با اخذ تعهد مبنی بر عدم ارتباط‌گیری مجدد با سرویس‌ها حکم تعلیقی گرفت. اما او بر تعهد خود پایبند نمایند و مجدداً پس از یک دوره فطرت همکاری با سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس را شروع کرد.

او در سال ۱۳۸۹ و پس از تعهدش به دستگاه اطلاعاتی کشور، به بهانه بیماری، از کشور خارج شد و اقدام به برقراری ارتباط مجدد با افسران اطلاعاتی انگلیس در اروپا کرد.

اکبری از سال ۱۳۹۱ دوباره به ایران بازگشت و چند سال اول را در یک دوره فترت گذراند. با این حال مجدداً با نزدیک‌شدن به برخی مسئولین و مراکز حساس، سعی کرد اطلاعات خود را به روزرسانی کند و روی تصمیم مسئولین تأثیر بگذارد.

او در زمینه پیشرفت‌های هسته‌ای و خواسته‌های ایران در مذاکرات، مسائل منطقه‌ای و دفاعی و نظامی و همینطور اقتصادی از جمله شناسایی مسیر دورزدن تحریم‌ها و مراودات ایران با کشورهای منطقه و چین و روسیه، به انگلیسی‌ها اطلاعاتی داده است. ارائه اطلاعات در مورد مسئولین، افراد مهم و تأثیرگذار نظام (روحیات و دیدگاه‌ها) از دیگر اقدامات اکبری بوده است.

یکی از این نفرات تأثیرگذار که اکبری شناخت و اطلاعات خوبی از او به بیگانگان داده بود، شهید محسن فخری‌زاده بود. اکبری در بخشی از اعترافاتش گفته بود: «ببینید در فضای موضوعات مهم جمهوری اسلامی که اینها می‌خواستند بدانند، طبعاً یک بخشی اش مساله مذاکرات هسته‌ای بود وقتی اسم سوال کرد که آیا آقای مثلاً فرض کنید دکتر فخری‌زاده می‌تواند اگر یک چنان پروژه‌ای باشد، من می‌گفتم چرا نمی‌تواند، مثلاً سوال راجع به اینکه که حالا مهمترین افراد بین این افراد کدام هستند؟ به تناسب تحولاتی که رخ می‌داد اخبار جاری که یک اتفاقی رخ می‌داد درباره آنها هم سوال می کرد».

پایان داستان شاه مهره انگلیس/ کوه یخی که هویدا شد

روند همکاری اکبری با MI۶ به اینگونه بوده است:

سال ۱۳۸۳: برقراری ارتباط در مهمانی سفیر انگلیس و صدور ویزای وی‌ای‌پی انگلیس.

سال ۱۳۸۴: سفر به انگلیس و ملاقات با افسر MI۶.

سال ۱۳۸۵: ادامه ملاقات با MI۶ در کشورهای اروپایی.

سال ۱۳۸۶: دریافت ابزار امن ارتباطی از MI۶ و تأسیس شرکت پوششی برای توجیه سفر به اروپا.

سال ۱۳۸۷: دستگیری توسط وزارت اطلاعات به جرم جاسوسی و صدور حکم تعلیقی و اخذ تعهد مبنی بر قطع ارتباط با MI۶.

سال ۱۳۸۹: سفر به اروپا به بهانه درمان، برقرار ارتباط مجدد با افسر MI۶، اجرای سناریوی سکته ساختگی برای توجیه اقامت اروپا، مهاجرات خانواده به انگلیس طبق سناریو MI۶، ارتباط با افسران متعدد MI۶، اخذ تابعیت انگلیس با حمایت ویژه MI۶.

سال ۱۳۹۱: رفت و آمد به ایران و برقراری ارتباط با مسئولین، جمع آوری اطلاعات محرمانه و نفوذ در مراکز تصمیم ساز نظام.

پایان داستان شاه مهره انگلیس/ کوه یخی که هویدا شد

رمزشکن های اطلاعاتی ایران

حال قوه‌قضاییه او را به جرم افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت ملی از طریق انتقال اطلاعات به اعدام محکوم کرده و دیوان عالی کشور نیز این حکم را تأیید کرده است. وزارت اطلاعات نیز با انتشار اطلاعیه‌ای تاکید کرده است اکبری یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس بود که اطلاعات مهم کشور را جمع‌آوری و به صورت کاملاً آگاهانه و هدفمند در اختیار این سرویس قرار داده است. او دارای دسترسی‌هایی به برخی دستگاه‌های حساس کشور بود.

او اولین جاسوس انگلوساکسونها در ایران است که قرار است اعدام شود. همین امر انگلیسی‌ها را پریشان کرده چون تبعات این شکست، برای لندن بسیار بزرگ است. حال ایران با دستگیری این سر جاسوس بزرگ، توان بالای اطلاعاتی خود را به رخ روباه پیر کشیده است.

اعلام حکم اعدام او نشان دهنده عزم راسخ ایران برای ورق زدن سریع تحولات جدید را نشان می‌دهد. گویا قرار است نبرد اطلاعاتی ایران با غرب با قدرت نمایی و برتری عیان ایران ادامه یابد. موضوعی که ترس روباه پیر را با مظلوم نمایی‌های خاص خودش در بی بی سی نشان می‌دهد. فاتح و شکننده رمزهای غیر قابل نفوذ «انیگما» در جنگ دوم جهانی، حالا اسیر رمز شکن‌های اطلاعاتی ایران شده است.

در نهایت سحرگاه امروز حکم علیرضا اکبری فرزند علی دارای تابعیت مضاعف ایرانی-انگلیسی که به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس در ازای دریافت دستمزد به مبالغ ۱.۸۰۵.۰۰۰ یورو، ۲۶۵.۰۰۰ پوند انگلیس و ۵۰.۰۰۰ دلار آمریکا به مجازات اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.
منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 107
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    58 1
    دست شما درد نکند انشالله بقیه دو تابعیتی ها و مفسدان و رانت خوارات اقتصادی و زمین خورها و کوه خوار ها بزودی به درک واصل بشوند این باعث دلگرمی ملت خواهد شد
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      1 0
      سلام ان شاءالله اصله
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      5 0
      خداوندا ما را به آنی و کمتر از آنی به حال نفس اماره مان وا مگذار، آمین یا رب العالمین.
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      0 0
      سلام ان شاءالله اصله
  • FI ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    52 3
    چرا سال ۸۷ اعدام نشد که مایه عبرت بشود نفوذ نفوذ نفوذ
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      0 0
      چون میشه دوبل کرد
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      4 0
      سال 87 باید حبس ابد میخورد این بیشرف
    • محمد IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      2 8
      خوبه ايشان زماني كه آقاي روحاني رئيس جمهور بودن شغلي نداشتن وگرنه عده اي كه مقصر نازا بودن همسر خود را هم آقاي روحاني ميدونن ميگفتن آقاي روحاني هم با ايشان همدست بوده
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      2 0
      به 14:00 اتفاقا در دولت حسن ریش بنفش دوباره پست گرفته از اواخر سال 91 برگشته ایران و تو دولت جاسوس اسکاتلندی همش جاسوسی و خیانت میکرده. بالاخره اون اسکاتلندی رو هم دستگیر و مجازات میکنیم
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    34 2
    خوب شما که میدانید سفارت انگلستان مملو از ماموران MI6است چرا عناصر ان رااخراج نمیکنید؟چراوقتی دانشجویان به سفارت حمله کردن رفتید کتبی عذرخواهی کردید وغرامت دادید؟
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      10 0
      برای اینکه باید براساس قوانین دیپلماتیک عذر خواهی کنیم وغرامت بدیم.ولی با اخراج آنها وقطع روابط یا روابط به شدت محدود موافقم
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      1 1
      مجلس یه هفته وقت داده بود که سفیر انگلیس خارج بشه بعد یک عده به سفارت حمله کردند و اون ابروریزی شد. سفارت زمین اون کشور در خاک شماست.
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    40 4
    70 ماه جبهه باشی بعد به جرم جاسوسی برای انگلیس اعدام بشی.... خدا آخر عاقبت همه مارو ختم به خیر کنه
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      3 0
      شاید در ان دوران هم مشغول جاسوسی بوده. چطور می شود 70 ماه در جبهه باشی و یک گلوله هم بهت نخوره؟
    • مهماندار هواپیما IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      2 0
      70 ماه در پشت جبهه بوده
    • علی آقا IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      2 2
      شمر بن ذی الجوشن هم از سرداران لشگر امام علی (ع) بود اما بعد از 20 سال در کربلا آن کرد که دیدیم. عاقبت به خیری باید دعای هرروز وساعت ما باشد.
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    23 1
    لعنت وعذاب الهی بهمراه این ملعون باشد انشاءالله خداهمه دشمنان وخاعنین این ملت راخاروذلل کند.
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      0 0
      سلام ان شاءالله اصله
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      0 0
      سلام ان شاءالله اصله
  • محمدایوب IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    26 2
    بگردین در دولتهای اصلاح طلبان
    • شهاب IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      2 0
      ناف اصلاح طلبهارو با خیانت بستن فرق نمیکنه کی باشه و چی باشه همینکه مهر اینها به دلت بیوفته خیانت خودش میاد ... به امید اعدامهای بعدی خائنین
  • ایرانی IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    21 3
    خدا قوت به نیروهای اطلاعات ایران ، ان شالله هنیشه سربلند و سلامت باشید و ایرانی قدرتمند داشته باشیم
  • ناشناس IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    42 0
    اگر جاسوسی یک بار دستگیر شده وتعلیقی صادر شد چطور مجددا وارد دستگاه حساس و مهم حیاتی کشور راه پیدا کرد وهیچگاه نظارتی انجام نشد؟!! همکاران ومسئولینی که با او کار می‌کردند در حال حاضر چه وضعیتی دارند؟ با این همه خیانت!!
    • ایران قوی IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      3 0
      جای تعجب نداره تو دولت اصلاحات هیچ چیزی بعید نیست روحانی و همفکراش هم که دیگه مشخصه خود روحانی هم مزدور انگلیسه بعدها بازم ازین دست خبرهای دستگیری جاسوس ها در دولت بنفش و سبز بیشتر میشنوی
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    38 0
    مگه میشه کسی به جرم جاسوسی یکبار دستگیر بشه و دوباره بتونه در نهادهای حساس مشغول به کار بشه !
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      6 0
      چرا نشه همین آقای تاج صدها میلیارد تومان به بیت المال ضرر زد تظاهر به بیماری کرد و آبها که از آسیاب افتاد برگشت که آبروریزی خوردن شش گل از انگلیس رقم بزنه
  • SE ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    28 1
    اکبری در سال ۱۳۸۷ که دستگیر شده بود و جرم جاسوسی وی اثبات شده بود بایستی اعدام میشد و وساطت این و آن که متاسفانه در ایران رایج است باعث شده تا این خبیث به خیانتهای خود ادامه دهد و موجبات ترور شهید فخری زاده را هم فراهم آورد. ضمنا جاسوسه ساغری هم باید اعدام میشد
    • ali IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      9 0
      دستگیری توسط وزارت اطلاعات به جرم جاسوسی و صدور حکم تعلیقی و اخذ تعهد مبنی بر قطع ارتباط با MI۶ چطور جاسوس با اخذ تعهد ازاد شده است نرفته زندان
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    13 1
    دشمنان خارجی ازطریق خودیها به اهداف کوتاه ودرازمدتشان رسیدنند
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    18 0
    به همینجا بسنده نکنید احتمالا جاسوسهای دیگری هم روباه پیر در کشور ما جاسازی کرده با شگردهای جدیدتر. سفارتخانه یا جاسوسخانه روباه پیر هم تعطیل کنید البته مواظب ریش خاکستری و اطرافیانش هم باشید
    • شهروند IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      2 0
      سلام علیکم ، تبعه اسکاتلند از قلمرو پادشاهی بریتانیای کبیر را ، فراموش کردید .
  • CA ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    20 1
    فکر کنم داریم وارد مرحله جدیدی میشیم که خائن و جاسوس‌های یقه سفید و دانه درشت هم دیگه در امان نخواهند بود. نوبت بقیه جاسوس‌ها خواهد رسید. خودشون میدونن کی هستن و سربازان گمنام امام زمان «عج»هم آنها را میشناسند.
  • سیاوش IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    20 2
    مرگ بر انگلیس و نفوذی هاش
  • خودم IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    22 7
    بعد از اینکه 20 سال برای انگلیس جاسوسی کرده دستگیر شده....یعنی 20 سال دستگاههای امنیتی کجا بودن؟؟؟؟؟بعد ادعا داریم که با رصد دقیق سربازان گمنام دستگیر شده....نه بابا خیلی عقبیم.....
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      3 1
      پماد بمال، این حرفات رو از کجا آوردی؟
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    22 1
    خسته نباشید از سال هشتاد و هفت میدونستید طرف جاسوس است نه تنها ولش کردین پست های مهم هم بهش دادین چقدر امثال این آقا داریم که بخاطر ملاحظات دستگیر نمیشن و دارن تیشه به ریشه مملکت میزنن
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      1 5
      حرف الکی نزن، سناریوی سکته زدن
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    17 2
    خاک بر سرش چقدر هم که مفت خودشو مملکتشو فروخت سوال اینه ادمای دو تابعیتی چطوری توی مملکت سمت میگیرن دیگه گندشو بالا آوردین
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    18 1
    سال 87 که گرفتنش و آزادش کردن زمان احمدی نژاد بوده کاش میشد فهمید با دستور مستقیم چه کسی آزاد شده؟؟!!!
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      2 2
      البته سیستم اطلاعاتی روش سوار بوده از اونجا و اطلاعات اشتباه بهش میدادن منتقل کنه
  • US ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    16 0
    تمامی کسانی وی مشاور آنها بوده، یا اخراج کنید یا بازجویی کنید
  • بلال خان IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    17 0
    جالب که همیشه ایشون تحت الحفظ دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده است و یک بار هم بجرم جاسوسی دستگیر شده تعهد گرفته شده که دیگه ارتباط نگیری جالبترین موضوع اینجاست!!! والا آدم می مونه از این همه...
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      0 5
      حرف الکی نزن، در ضمن سال ۸۷ سعید جلیلی دبیر شورای بوده نه شمخانی
  • محمدرضا IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    15 1
    يك ماه جلوي سفارت انگليس آويزونش كنيد تا درس عبرت بشه براي ساير خودفروخته ها
  • احمد فرهنگی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    10 3
    به نظرم جمهوری اسلامی خیلی به ترحم کرده تا توبه کنه حد اقل به عنوان رزمنده دفاع مقدس .اما او سو ء استفاده کرد در دام آنها رفت وبه پاداش خیانتش رسید .از این پس باید هوشیار باشیم تا از یک سوراخ دو بار گزیده نشویم.
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    12 0
    همون سال 87 چرا آزاد شد
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    20 0
    ته ریش، 70 ماه سابقه جبهه،جای مهر بر پیشانی، یقه دیپلماتی.....کجا میرویم خدا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چه خواهد شد عاقبتمان؟
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    20 0
    طرف از سال ۸۶ جاسوسی کرده و میگیم اشراف اطلاعاتی!!! این طرف که کل اطلاعات کشور رو داده رفته
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      4 2
      حرف مفت نزن، رفته انگلیس سناریوی سکته زدن و بعدش اومده ایران تا دوباره یواشکی جاسوسی کنه که دوباره بازداشت شد، پماد بمال که نمیتونی اشراف اطلاعاتی ایران رو دست کم بگیری
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      1 2
      پماد بمالید که اشراف اطلاعاتی ایران رو نمیتونی ببینی که انگلیس سناریوی سکته زد و بعدش خواستن یواشکی بیارنش ایران تا جاسوسی کنه و دوباره همین اشراف اطلاعاتی باعث شد دوباره دستگیر شود، پماد بمالید پماد بمالید پماد بمالید
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    18 5
    یه بار گرفتین دوباره ازاد شد تا فخری زاده را از دست بدیم. عجب حماقتی
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      2 1
      حرف الکی نزن سناریوی سکته سازی کردن
  • بختیاری IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    17 0
    سال ۱۳۸۷: دستگیری توسط وزارت اطلاعات به جرم جاسوسی و صدور حکم تعلیقی و اخذ تعهد مبنی بر قطع ارتباط با MI۶. اینو درک نمیکنم یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟ چطور دوباره برگشته؟
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    10 0
    حالا هم میخواستید با قید ضمانت آزادش کنید بره دوباره جاسوسی کنه
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    11 0
    باز هم رأفت اسلامی بیخودی باعث شد هم اطلاعات بسیاری به دشمن داده شود هم اعدامی که باید سال ۸۷ انجام می شد چند سال به تاخیر بیفتد و به ضرر مردم و کشور تمام شود
  • دلسوز IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    13 0
    وقتی که یک حکومت ملاک استخدام افراد را ظاهر آنان در نظر بگیرد گر چه سواد آنچنانی نداشته و عرضه تصمیم گیری ندارند. جامعه امروز دچار مشکلات زیادی شود. و اقتصاد ایران نتواند درست شود. تهعد افراد به ظاهر آنان نیست.
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    7 7
    ابر جاسوس انگلیس که غرق شد این جوجه جاسوس بود، خدا از سر تقصیراتشون بگذره، مرده دیگه دستش از دنیا کوتاه
    • مهدی IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      1 0
      اتفاقا خدا رحمتش نکنه و تا ابد در آتش جهنم مستدام باشه .بی شرف میدونی چه ظلمی به کشور کرده، می دونی با لو دادن راه های دور زدن تحریم ، باعث اثرگذاری تحریم ها و به نوعی تورم که باعث آزار همه مردم شده. خداوند نیامرزدش و انشااله که آتش سوزان جهنم جایگاه ابدیش باشه.
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      1 0
      شیخ بنفش مونده هنوز
  • مهدی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    5 1
    واقعا خنده داره. طرف را می دونستند جاسوس بوده و گرفتنش ولی به خاطر ریش و جای مهر و مثلا جبهه اش، گفتند خوب باشه فقط قول بده دیگه جاسوسی نمی کنی و برگرد سر همون کار قبلیت و دوباره جاسوسی کن. به نظر من،به جای انتقاد از این انگل، ابتدا باید از اون کسانی که این بی شرف را آزاد کردند و لاپوشانی کردند، انتقال و شماتت کرد.
  • ناظر IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    1 2
    سلام و خسته نباشید به جان برکفان بی ادعا و گمنامان حضرت ولیعصر(روحنا فداه)/متاسفانه: 1.اغلب مدیران فعلی کشور همچنان مدیران دولت حسن فریدون هستند!!! جرا؟ 2.آلمان و برخی کشورهای اروپایی و ایالات متحده امریکا و ... اولین شرط پناهندگی یا صدور پاسپورت دومش آنست که فقط به خاک و سرزمین دوم تعلق داشته باشید و به موطن اصلی خود خیانت کنید و این را بصورت کتبی از شما در بدو و قبل صدور اقامت،امضاء میگیرد،نتیجه اینکه حتماً و حتماً افراد دوتابعیتی در کشورهای موصوف به خیانت،الزام به خیانت خواهند داشت،لذا باید بطور کامل یا از سرزمین اصلی(موطن و زاییده شده) اخراج و یا به هیچ وجه امکان حتی مجوز مشاغل خصوصینیز نداشته باشند،چه رسد به دولتی
  • یوسف IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    7 0
    طرف جاسوس بوده تعهد هم ازش گرفتن که نباید ازاد میشد البته. بعد دوباره برگشته نفوذ کرده؟ این سادگی و ضعف دستگاههای مارو میرسونه
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    1 0
    الله اکبر .این اقا با سوابق جبهه که داشت اخرش در دام اردوگاه معاویه زمانه یعنی انگلو ساکسونها گرفتار شد عبرت تاریخ را بیبنید.این یعنی معیار وضع فعلی افراد است نه گذشته افراد
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    3 0
    معلوم نیست تا کی باید ضربه بخوریم بابت اطلاعاتی که داده.ما داریم بیشتر از خودی ها ضرر میبینیم تا بیگانه
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    1 0
    متاسفانه از این فقره نباید خوشحال بود زیاد چون واقعا مایه تاسف هست که در این رده طرب جاسوس بوده اتفاقا خیلی دیر ام گیر افتاده و احتمالا بیشتر اطلاعات اصلی کشور را داده رفته.
  • امیر IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    1 0
    این ابر جاسوس حتی زمان بازجویی کت و شلواری بوده
  • ناظر IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    1 3
    سلام چرا نظر بنده را نگذاشته اید؟! خیلی دردناکه؟!
  • شهرام IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    4 4
    چه عجب بالاخره بعد شهادت کلی داشمنددانمان یه کاری کردند این سوراخ امنیتی هی داشت بزرگتر میشد موفقیت کجاشه معلوم نیست
  • شهرام IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    5 0
    مطمئنید همین یک دونه بوده دیگه نماینده MI6 تو ایران نداریم ؟ من که معطقدم این وضع معیشت خراب مردم توسط مسئولین ایرانی که نماینده Mi6 هستند انجام گرفته
  • م IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    1 0
    مملکت پر شده ازاین نوع ادم های جاسوس دوتابعیتی.همین افراد باعث بدبختی و فلاکت مردم شدن. جلو سفارت انگلیس ۱هفته باید اویزونشون میکردن.تا درس عبرتی بشه‌برا بعضی وطن فروش ها
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    10 0
    خدا ازش نگذره تمام بدبختی ایران از این افراد خاعن وفاسد هست چقدر ما از اینها ضربه خوردیم یه اشغالی مثل میرزا اقا خان نوری و مادر عفریته ناصرالدین شاه امیر کبیر رو به شهادت رسوندند ودرزمان ما یکی مثل محسن فخری زاده به دست این نوکر انگل لیس به شهادت رسیده واقعا جای تاسف که این خاعن قبلا هم مشخص شده بعد گذاشتن واسه خودش راحت بچرخه من از سربازان گمنام امام زمان ع تشکر می کنم و خواهش می کنم حواستون به افساد طلبان باشه هر از چند گاهی یکی تو اینها ذات پلیدش رو نشون میده به زمین گرم بخورن
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    3 0
    کسی که در سال 87 این جاسوس را اعدام نکرده را دستگیر و اعدام کنید
  • س IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    6 0
    اَبر جاسوس بزرگ ******. اکبری جلوی ایشان سوسک هم نیست
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    1 5
    بعیده جاسوس باشد چون ۴۰ سال قبل شناسایی میشد و شاید اطلاعات غلط به دشمن میداده و الان قصد خروج و ناشناس شدن داشته
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    3 0
    ایشون تو سیستم چه کسی رو داره که علیرغم اینکه سال 87 به جرم جاسوسی دستگیر شده با یک تعهد آزاد شده و دوباره در مراکز حساس کشور تردد و ارتباط داشته . واسطه ایشون رو پیدا کنید و گرنه ریشه جاسوسی همچنان وجود داره و از بین نرفته شاید دوباره بعد از گذشت چند مدتی یک جاسوس دیگری بروز خواهد کرد.
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    2 0
    6 سال در جبهه بوده ؟
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    1 0
    خدایا عاقبت ما را به خیر کن
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    1 0
    6 سال در جبهه بوده ؟ اهل نماز و دعا بوده حتی در لندن؟ ولی سرانجامش جاسوسی و اعدادم ؟ خدایا عاقبت ما را به خیر کن
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    1 0
    6 سال در جبهه بوده ؟ اهل نماز و دعا بوده حتی در لندن؟ ولی سرانجامش جاسوسی و اعدادم ؟ خدایا عاقبت ما را به خیر کن
  • وحید IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    1 0
    سلام زیر تیتر "عفو جاسوس در سال 87" در بند اول خط سوم کلمه "فطرت" در معنای جدایی و فاصله آمده است که کلمه صحیح "فترت" می باشد.
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    4 0
    بزرگتر از این یاررو آدم دارن تو نظام
  • حسین GB ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    3 0
    حتما تنها نبوده و حتما اطلاعات بقیه را هم دستگیر و اعدام کند. خیانت به وطن بدترین گناه است
  • هموطن IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    8 0
    سلام علیکم ، آقای علی شمخانی نیز به همین دلیل جاسوسی آقای علیرضا اکبری، می بایست از سمت دبیر شورای عالی امنیت ملی ؛ برداشته شود .
  • احسلن IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    4 0
    خدا میدان چندتا ابرجاسوس دیگر در کشور داریم. میشه گفت اکثر دو تابیعتها در تیر رس جاسوسان هستن
  • فرزند ایران IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    2 0
    جان افراد برای انگلیس و اجانب ارزشی ندارد و تنها به عنوان مهره شطرنج به انسانها نگاه میکنند که در بالاترین سطح در خانواده سلطنتی انگلیس هم نمود دارد. سوزش اصلی انگلیس از رو شدن و کوتاه شدن دستش از ایران، لو رفتن مامورهای سرویس جاسوسی اش و روابط آنها در داخل و خارج انگلیس است که خوراک گسترده ای را برای سیستم اطلاعاتی ایران فراهم آورده است. به احتمال زیاد ایران منابع اطلاعاتیش رو در بین اونها چند برابر کرده است. و مکروا و مکرالله و الله خیر الماکرین. به امید اعدام تمام جاسوسها و خائنین به مردم و کشور در هر مقام و موقعیت!
  • علی IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    2 0
    کی نوبت به ح. ر. میرسه
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    1 0
    م. ن. و تیمش از این خیلی خیلی گنده تر و دم کلفت تره
  • ال IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    2 0
    خود انگلیس بعد از اینکه استفاده خودش را از این بدبخت کرد سوزاندش. کدام اشراف اطلاعاتی. آقایان اگر غیرت داشتن همون سال ۸۷ باید جاسوس رو به جزاش میرسوندن.
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    1 1
    یحتمل که خرابکاری های سقوط هواپیما در سالهای گذشته مثلا شهادت شهید کاظمی و ... از ناحیه جاسوس معدوم بوده !!!
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    2 0
    یک جور میگین جاسوس انگار که ۴ روزه جاسوس بود
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 4
    ساده انگارانه هست که فکر کنیم جاسوس بوده و کارش اشتباه بوده چون مدت زیادی فعال بود
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    2 0
    خب الآن چرا دبیر شورای عالی امنیت ملی برکنار نمی کنید. ایشان در زمان وزارت ایشان شروع به نفوذ کردند.
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
      0 0
      علیرضا اکبری بعد از بازنشستگی جاسوس شد نه دوره شمخانی
  • علی IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    1 0
    فقط باید این جاسوسان را اعدام کنید
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    3 0
    بگردید ببینید گرایی دانشمندان هسته ای شهید را کدام ادم گزارش داده
  • عطار IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    3 0
    بی جهت نیست که شیمون پرز صهیونیسم میگه: اصلاح طلبان سرمایه های اصلی ما در ایران هستند.
  • صابر IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    3 0
    خدا مفسدین رو لعنت کنه که دینش رو در ایران بازیچه کردن و مردم رو گمراه
  • امیر NL ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    1 0
    خوب سوال اینجا هست ایشان قبلا یکبار به جرم جاسوسی دستکیر شده چطوری شده ،و یا توسط چه افرادی ایشان دوباره ازاد شده و قول داده توبه کند و توسط چه کسانی و با اجازه کدام نهاد امتیتی دوباره ایشان اجازه فعالیت گرفته ، سوال های فراوان هست و جاسوس فراوان داریم در این مملکت ،بقول دکتر افتخاری گرفته از انکلیس تبارک الله .
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    1 1
    واقعاً اعدام ناخوشایند است ، اما جز این هیچ راهی باقی نمانده بود. باید یک فرد خائن ، با سوابق انقلابی ، اعدام می شد تا راه برای اعدام باقی خائنین دانه درشت باز گردد . باشد که هیچ خائن به وطنی احساس امنیت نکند. قطعا بعد از اکبری شاهد اجرای عدالت برای خیلی از دانه درشت ها خواهیم بود. یادمان باشد که این نوع برخورد محکم با خائنین مربوط به این دولت و مجلس است و اگر نه ، سال ۸۷ جاسوسی اکبری محرز شده بود اما نگاه دولت روحانی به گونه‌ای بود که نه تنها چنین فردی به دست قانون سپرده نشد بلکه پست های کلیدی هم به او داده شد! بخصوص با اصرار انگلیس در اعدام نکردن این فرد ، در دولت قبل هرگز حکم اجرا نمی شد حتی فراری هم داده می شد ، چیزی که در پرونده دولت قبل وجود دارد. و البته پیام مبارک این اعدام این است : « همکاری با انگلیس خبیث در اقدام علیه کشور ، حکمش مرگ است و امثال انگلیس برای خائنین ، هیچ غلطی نمی تواند بکنند . » ( قابل توجه باقی خیانتکاران و کسانی که با بی بی سی و ایران اینترنشنال همکاری می‌کنند. )
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    2 0
    خوب برخورد باید با کسانی شدیدتر باشد که به این فرد سمت دادند و اطلاعاتی تغذیه می کردندش او فقط یک رابط بود بین مسئولین انگلیسی نظام و دولت انگلیس
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    6 0
    ایشون مشاوره جناب شمخانی بودن فردی که کارنامه ای پر از تصمیمات اشتباه بخصوص در اتفاقات آبان 98 و همین اغتشاشات داره
  • الی IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    2 1
    خیلی کار شاخی انجام دادن!!!!!!! طرف با این که مظنون بوده برای خودش همه جا سرک میکشیده چه ضررها که نزده خاک بر سر سیستمی که اینو ول کرده مدیران بالادستی این باید زودتر ازش اعدام میشدن
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 2
    سهمش از سفره انقلاب رو برداشته... 70 ماه جبهه بوده گولش رو از انگلیس گرفته. بیخود اعدامش کردید
  • بهروز IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    1 0
    وزارت محترم اطلاعات ونهادهای گرامی امنیتی چرا باید شخص دو تابعیت باهر سابقه‌ای هر سابقه‌ ای در عمق حساسترین نهادها پست داشته باشد مگر ما چند فخری زاده واحمدی روشن و علیمحمدی داریم اصلا چند تا ایران داریم که ازدست بدهیم
  • علی صائب IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    0 0
    سیستم اطلاعاتی ایران ما به شما افتخار میکنیم
  • علی صائب IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    0 0
    عرض خسته نباشید برای سیستم اطلاعاتی ایران ما به شما افتخار میکنیم
  • علی US ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 0
    بدو شک اکثر نفوذیهای حکومت جمهوری اسلامی یا جاسوس انگلیس هستند یا جاسوس روس . یا شرق یا غرب .را دومی نیست . بیچاره و احمق ملت ‌ .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس