فیلم| تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در تل‌آویو و حیفا

هزاران صهیونیست روز شنبه در شهرهای تل‌آویو و حیفا علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق، هزاران صهیونیست روز شنبه در شهرهای تل‌آویو و حیفا علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

«بنی گانتز» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی نیز خبر داد که در تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو حضور خواهد یافت.

تظاهرات امروز ساکنان سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به طرح اصلاح سیستم قضایی این رژیم است. طرح موسوم به اصلاح سیستم قضایی که چند روز گذشته توسط لوین منتشر شده، با هدف کنترل کامل کابینه بر انتصاب قضات از جمله قاضی دیوان عالی رژیم صهیونیستی طراحی شده است. طرحی که قدرت دیوان عالی برای لغو قوانین و تصمیمات کابینه را به شدت محدود کرده و به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) این امکان را می‌دهد تا قوانینی را که دادگاه موفق به لغو آن‌ها شده، با موافقت تنها ۶۱ عضو، مجدداً وضع کند.

رسانه‌های عبری از زمان قدرت‌یابی کابینه جدید صهیونیست‌ها به رهبری نتانیاهو و همراهی کسانی همچون «ایتمار بن گویر» و «بزالل اسموتریچ»، گزارش‌هایی مبنی بر قصد این کابینه برای تضغیف سیستم قضایی تل‌آویو منتشر می‌کنند؛ چرا که نتانیاهو و بسیاری از متحدان افراطی‌اش پرونده‌هایی به جرم فساد و تروریسم دارند و تحت تعقیب قضایی هستند.

چند روز پیش نیز «ایهود باراک» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در اعتراض به کابینه راست افراطی کنونی این رژیم به ریاست «بنیامین نتانیاهو»، به تظاهرات و درگیری‌های خیابانی و میدانی برای سرنگونی این کابینه فراخواند.

وی طی یادداشتی که در روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» منتشر شد، نوشت: «اختلاف با دولت بنیامین نتانیاهو به مرحله جنگ می‌رسد و این یک هشدار واقعی است، زیرا خطر نزدیک و قریب‌الوقوع است و به فروپاشی نظام سیاسی مبتنی بر اشغال منجر خواهد شد. با سکوت اسرائیلی‌ها اتفاقات بد ادامه خواهد یافت لذا آنها باید چشمان خود را باز کنند، از خود بپرسند که کجای این مبارزه ایستاده‌اند و پاسخ واقعی را هرچه قدر دردناک و سنگین باشد، بیابند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس