اخبار ضد و نقیض ارسال بالگردهای آپاچی انگلیس به اوکراین

اخبار ضد و نقیضی در نشریات انگلیسی درباره ارسال بالگردهای آپاچی انگلیس به اوکراین منتشر شده است.

به گزارش مشرق به نقل از راشا تودی، یک مقام ارشد در وزارت دفاع انگلیس در گفت و گو با نشریه ساندی پیپل وابسته به روزنامه میرور از ارسال چهار فروند بالگرد آپاچی مدل AH-۶۴ به اوکراین خبر داد که بعد از انتشار این خبر اسکای نیوز به نقل از وزارت دفاع انگلیس این خبر را تکذیب کرد.

این خبر پس از آن منتشر شد که ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس تایید کرد که کشورش در حال ارسال تانک‌های چلنجر و سیستم‌های توپخانه به اوکراین است.

این مقام وزارت دفاع انگلیس گفت که بالگردهای بیشتری برای پیروزی اوکراین مورد نیاز است و به همین خاطر انگلیس تصمیم گرفته بالگردهای آپاپی به میدان اوکراین ارسال کند. به گفته این مقام وزارت دفاع بالگردها به موشک‌های ضد زره هلفایر مجهز خواهند شد.

به نوشته ساندی پیپل، خلبانان اوکراینی در انگلیس آموزش خواهند دید و یک پایگاه تعمیر و نگهداری از بالگردها نیز در لهستان یا دیگر کشورهای همسایه ایجاد خواهد شد.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در هفته‌های اخیر مجدداً از کشورهای غربی خواست تا سلاح‌های سنگین بیشتری به کی‌یف ارسال کنند.

آمریکا وعده ارسال خودروهای نظامی بردلی را داده و آلمان نیز از ارسال خودروهای زرهی ماردر (Marder) خبر داده است.

مسکو گفته است ارسال سلاح‌های سنگین به اوکراین کمکی به این کشور نخواهد کرد و تنها درگیری‌ها را طولانی‌تر می‌کند.

سفارت روسیه در لندن نیز امروز با صدور بیانیه‌ ارسال تانک‌های چلنجر۲ انگلیس به اوکراین را موجب طولانی شدن جنگ خواند.

مردم در بسیاری از کشورهای اروپایی با توجه به تورم اقتصادی و افزایش هزینه های جنگ در اوکراین که گفته می شود آمریکا در پشت آن قرار دارد، نسبت به ادامه جنگ معترض هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    1 1
    آدم حسابی! مگه مشکل روسیه نداشتن جنگنده و بمب افکن است. مشکل روسیه نداشتن تاکتیک است. باید سپاه مستشار بفرستد که سال ها در جنگ ایران و عراق جنگ چریکی را تجربه نموده اند.
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    2 0
    انتظار می رفت روسیه؛ 1- باند فرودگاه های اوکراین را نابود کند و امکان پرواز جنگنده های اوکراینی را از بین ببرد. 2- مبادی ورودی اروپا به اوکراین را منهدم کند تا از ورود تجهیزات نظامی به اوکراین جلوگیری کند. 3- انبارهای سوخت و مهمات اوکراین را از بین ببرد. 4- آسمان اوکراین را در اختیار بگیرد.
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    1 0
    شرایط فعلی بازی با روسیه است. آمریکا پس از اتمام جنگ جهانی دوم متوجه شد ژاپن تسلیم نمی‌شود، برای پایان جنگ ب این نتیجه رسید که اگر از بمب هسته ای استفاده نکند تعداد خیلی بیشتری کشته می‌شوند. حتی یک بمب تاکتیکال در اوکراین این جنگ را ب پایان می‌رساند. آمریکا هم عکس العملی نشان نخواهد داد چون موجودیت خودش ب خطر می افتد.
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    1 0
    مشکل جنگ روسیه و امریکا این است که هزینه تمام شده تسلیحات شرقی یک سوم تسلیحات همرده غربی خود است اینها در کنار دولتی بودن کارخانجات تسلیحات در روسیه و خصوصی بودن آنها در کشورهای غربی ادامه جنگ را برای اقتصاد غرب فاجعه بار خواهد نمود روسیه با یک دهم هزینه غرب دارد جنگ در اوکراین را مدیریت می کند
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    1 0
    مگه میشه. پراید که نیست بفرستن، آموزش خدمه آن حد اقل ۱ الی ۱،۵ سال طول می کشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس