کد خبر 1455675
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
اوکراینی ها برای آموزش نظامی به آمریکا می روند

ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت، آموزش رزمی جدید و گسترده ارتش این کشور به نیروهای اوکراین روز یکشنبه در آلمان آغاز شد.

به گزارش مشرق، آسوشیتدپرس یکشنبه شب گزارش داد، هدف از این آموزش‌ بازگرداندن گردانی متشکل از ۵۰۰ سرباز به میدان نبرد برای مبارزه با روس‌ها در پنج تا هشت هفته آینده است.

بر اساس این گزارش، ژنرال میلی که قصد دارد روز دوشنبه از منطقه آموزشی Grafenwoehr آلمان بازدید کند گفت که نیروهای تحت آموزش چند روز پیش اوکراین را ترک کردند.

وی افزود، در آلمان مجموعه کاملی از سلاح‌ها و تجهیزات برای استفاده آنها وجود دارد. تاکنون پنتاگون از اعلام دقیق زمان شروع آموزش خودداری کرده بود.

آموزش تسلیحات ترکیبی با هدف تقویت مهارت‌ نیروهای اوکراین انجام می‌شود تا آنها برای شروع حمله یا مقابله با هر گونه افزایش حملات روسیه آمادگی بیشتری داشته باشند. آنها یاد خواهند گرفت که چگونه با استفاده از توپخانه، تجهیزات زرهی و نیروهای زمینی ترکیبی، واحدهای خود اعم از گروهان و گردان را بهتر حرکت داده و هماهنگ کنند.

میلی در گفت وگو با دو خبرنگاری که روز یکشنبه با او به اروپا سفر کردند گفت: آموزش پیچیده - همراه با مجموعه‌ای از سلاح‌های جدید، توپخانه، تانک‌ها و سایر وسایل نقلیه که به سمت اوکراین می‌روند - برای کمک به نیروهای این کشور برای بازپس‌گیری قلمروشان، کلید زده خواهد شد.

وی افزود: "این حمایت برای اوکراین بسیار مهم است تا بتواند از خود دفاع کند. و ما امیدواریم که بتوانیم این مهم را در کوتاه مدت انجام دهیم. "

وی تاکید کرد، هدف این است که تسلیحات و تجهیزات به اوکراین تحویل شود تا نیروهای تازه آموزش دیده بتوانند قبل از بهار از آن استفاده کنند.

این برنامه آموزشی در حالی اجرا می‌شود که نیروهای اوکراین با نبردهای شدید در استان دونتسک شرقی روبه رو هستند، جایی که ارتش روسیه مدعی است کنترل شهر کوچک دارای معدن نمک سولدار را در اختیار دارد. اوکراین تاکید می‌کند که نیروهایش در آن منطقه همچنان در حال جنگ هستند. اگر نیروهای مسکو کنترل سولدار را به دست بگیرند، فرصت خواهند یافت به شهر بزرگ‌تر باخموت نزدیک‌تر شوند، جایی که ماه‌ها جنگ در آن ادامه داشته است.

روسیه همچنین روز شنبه رگبار گسترده‌ای از حملات موشکی، از جمله در کی‌یف، شهر خارکف در شمال شرقی کشور و شهر دنیپرو در جنوب شرقی اکراین صورت داد. تعداد کشته شدگان در یک ساختمان مسکونی ناشی از این حملات به ۳۰ نفر افزایش یافت.

میلی گفت که می‌خواهد مطمئن شود که آموزش در مسیر درست است و آیا چیز دیگری مورد نیاز است یا خیر، و همچنین اطمینان حاصل کند که این آموزش به خوبی با تحویل تجهیزات مطابقت دارد.

این برنامه شامل آموزش در کلاس درس و کار میدانی خواهد بود که با جوخه‌های کوچک آغاز می‌شود و به تدریج رشد می‌کند تا واحدهای بزرگتر را شامل شود. سپس با یک تمرین رزمی پیچیده‌تر که کل یک گردان و یک واحد ستاد را گردهم می‌آورد، به اوج خود می‌رسد.

تمرکز آمریکا تا کنون، بر تامین نیازهای فوری نیروهای اوکراین در میدان نبرد، به ویژه در مورد نحوه استفاده از مجموعه گسترده‌ای از سیستم‌های تسلیحاتی غربی که به داخل این کشور سرازیر می‌شود، بوده است.

آمریکا در حال حاضر بیش از ۳۱۰۰ سرباز اوکراین را در مورد نحوه استفاده و نگهداری از تسلیحات و تجهیزات دیگر، از جمله هویتزر، خودروهای زرهی و سیستم موشکی توپخانه با تحرک بالا، معروف به HIMARS، آموزش داده است. سایر کشورها نیز در حال آموزش در مورد سلاح‌هایی هستند که ارائه می‌دهند.

ژنرال پت رایدر، سرتیپ نیروی هوایی و سخنگوی پنتاگون ماه گذشته گفت: برنامه این است که آن‌ها سطح پیشرفته از آموزش جمعی را فراگیرند تا بتوانند عملیات تسلیحات ترکیبی موثر و مانور در میدان نبرد را انجام دهند.

میلی گفت که آمریکا این نوع آموزش را قبل از تهاجم روسیه در اسفند سال گذشته همانجا ارائه می‌کرد. اما با شروع جنگ، گارد ملی آمریکا و نیروهای عملیات ویژه که در داخل اوکراین آموزش می‌دادند، همگی کشور را ترک کردند. برنامه جدید که توسط فرماندهی هنگ هفتم ارتش آمریکا در اروپا آفریقا اجرا می‌شود، ادامه همان کاری است که آن‌ها قبل از تهاجم انجام می‌دادند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    1 0
    راه شکست دادن کودتای سال 2014 وارد نمودن 200 هزار نیروی نظامی تازه نفس از شمال اوکراین به سمت کیف است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس