کد خبر 1455575
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴
اولیانوف: مداخله آمریکا در امور کشورها این بار در ونزوئلا شکست خورد

میخائیل اولیانوف نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی نهایی کردن برجام را عامل کاهش تنش در منطقه توصیف کرد.

به گزارش مشرق، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین یکشنبه با انتشار پیام توئیتری درباره برجام نوشت: بهترین روش برای جلوگیری از تنش‌های منطقه‌ای نهایی کردن مذاکرات هسته‌ای ایران است.

اولیانوف افزود: پیشرفت مذاکرات هسته‌ای و برجام می‌تواند تنش را کاهش دهد و راه را برای تشدید گفت و گو در مورد امنیت منطقه باز کند.

وی تصریح کرد: ظاهرا کشورهای غربی برای این کار آمادگی ندارند.

گفت‌وگوها پس از ماه‌ها رایزنی‌های فشرده به مرحله‌ای رسیده است که چنانچه ایالات متحده آمریکا به عنوان طرف نقض کننده برجام مطالبات منطقی ایران و الزامات شکل‌گیری یک توافق پایدار و قابل اتکاء را بپذیرد، توافق نهایی حاصل خواهد شد.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیم‌های سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

جمهوری اسلامی ایران هم تاکید دارد که اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه عمل کند، امکان دستیابی به توافق در وین وجود دارد. توافق مد نظر ایران سندی است که تحریم‌ها به صورت حداکثری رفع و منطقه‌هم از اجرای آن بهره‌مند شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پارسائی IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    1 0
    نماینده روسیه در فکر منافع روسیه است و در نظر دارد در صورت رفع تحریم‌های ایران از طریق ایران منافعش را تامین کند.
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    1 1
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      0 0
      چقدر باید شمارو ملت تحمل کنن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس