نظرسنجی| ‌بیش از نیمی از صهیونیست‌ها به آینده اسرائیل خوش‌بین نیستند

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی حاکی از آن است که بیش از نیمی از صهیونیست‌ها نسبت به آینده این رژیم بیمناک هستند.

به گزارش مشرق، بر اساس تازه‌ترین نتایج نظرسنجی، تنها ۴۹ درصد از صهیونیست‌ها دیدگاه خوش بینانه درباره آینده این رژیم دارند این در حالی است که نتایج همین نظرسنجی در سال ۲۰۱۲، حاکی از آن بود که ۷۶ درصد از ساکنان سرزمین‌های اشغالی، به آینده رژیم صهیونیستی خوش بین بودند.

این نظرسنجی که توسط «موسسه دموکراسی اسرائیل» انجام شده، نشان می‌دهد که بیش از نیمی از اسرائیلی‌ها (۵۱ درصد) نسبت به آینده رژیم صهیونیستی بیمناک هستند که حاکی از کاهش شدید امیدواری نسبت به آینده رژیم صهیونیستی در میان ساکنان سرزمین‌های اشغالی طی یک دهه گذشته است.

نتایج این تحقیق روز یکشنبه منتشر شده و داده‌های آماری آن، اطلاعات جمع آوری شده از مردم را بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۲ تحلیل کرده است.

علاوه بر آن، نتایج این تحقیق حاکی از افت در اعتماد اسرائیلی‌ها به هشت موسسه رژیم صهیونیستی است: ارتش، پلیس، ریاست، کابینه، کنست، احزاب سیاسی و دادگاه عالی رژیم صهیونیستی، هشت نهای هستند که اعتماد ساکنان سرزمین‌های اشغالی به آنها کاهش یافته است.

یکی از مهمترین دلایلی که باعث کاهش اعتماد صهیونیست‌ها به نهادهای این رژیم شده، طرح اخیر وزیر دادگستری اسرائیل برای ایجاد اصلاحات در سیستم قضایی است.

همچنین «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی امروز (یک‌شنبه، ۱۵ژوئیه) با اظهار نگرانی از تظاهرات صد هزار نفری ساکنان سرزمین‌های اشغالی، نسبت به تبعات آن هشدار داد.

طبق گزارش پایگاه خبری «آی‌۲۴»، هرتزوگ به اقدامات و مواضع کابینه درباره اصلاحات سیستم قضایی رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و تاکید کرد: «اختلاف بر سر اصلاحات دستگاه قضا، ملت ما را تکه تکه خواهد کرد».

رئیس رژیم صهیونیستی از محل اقامتش در قدس اشغالی، درباره تحولات در خیابان‌های سرزمین‌های اشغالی گفت: «ما در چنگال یک اختلاف‌نظر بزرگ هستیم؛ این درگیری من را عمیقاً نگران می‌کند، همانطور که بسیاری را در سراسر اسرائیل نگران کرده است».

اختلافات میان احزاب رژیم صهیونیستی پس از آن بالا گرفت که کابینه جدید تل‌آویو به ریاست «بنیامین نتانیاهو» در تاریخ چهارم ماه جاری میلادی طرحی برای «اصلاح نظام قضایی» این رژیم ارائه کرد؛ حالا مخالفان کابینه از ساکنان شهرک‌های اشغالی خواسته‌اند تا برای سقوط کابینه نتانیاهو به خیابان بیایند.

نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، به همراه دیگر متحدان افراطی‌اش که دارای پرونده‌های فساد و تروریسم هستند، بنا دارند با این طرح و به کمک وزیر دادگستری این رژیم محاکمه خود را لغو کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس