کد خبر 1456583
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
واکنش فوری انگلیس به حکم اعدام برای علیرضا اکبری | اولویت ما آزادی سریع او است!

حفظ نیمکره غربی دستگاه ادراکی دشمن شواهدی خاص دارد، واقعیت آن است که ضربه به شبکه انگلیسی مکانیسم ادراکی، توصیفی و آنالیزی دشمن را دچار اختلال وسیع کرده است.

به گزارش مشرق، مرتضی سیمیاری طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: لباس‌های شیک و برند می‌پوشید، همواره یک عینک ری‌بن اصل به‌صورت داشت، بهترین عطرها را به خود می‌زد و لوکس‌ترین اتومبیل روز را سوار می‌شد، این‌ها بخشی از توصیفات درباره علی‌رضا اکبری، جاسوس انگلیسی از زبان کسانی است که او را از نزدیک دیده و تیپ ظاهری او را مشاهده کرده‌اند. برخی دیگر نیز که تیپولوژی او را زیرنظر داشته‌اند، اشاره به این موضوع دارند که اکبری تبختر فراوانی داشته و خودش را یک پله بالاتر از دیگران فرض می‌کرد.

اکبری البته شبیه مأموران فیلم‌های جاسوسی در هالیوود نبود که هرلحظه به شکلی خاص دربیاید. او محصول تناقضات رفتاری، خصلتی و روانی خودش بود، این وضعیت باعث شده بود که سرویس اطلاعات خارجه انگلیس پس از مطالعات روانشناسی دقیق روی او سوار شود و از کیش شخصیت عجیبش به‌خوبی بهره‌برداری کند. اکبری گمان می‌کرد آن‌قدر باهوش است که سفارت انگلیس به دنبال گرفتن تحلیل وقایع سیاسی از او باشد، این نخوت، اما کار دست او داده تا جایی که خود اعتراف می‌کند که مدتی پس از همکاری با مأموران ام‌ای سیکس می‌دانسته در حال فروش اطلاعات ویژه به این افراد است!

البته جاسوس سفارت انگلیس در تهران از سال ۱۳۸۳ (پنج سال قبل از اولین دستگیری) زیر رصد یکی از واحدهای ضد جاسوسی وزارت اطلاعات قرار داشته است، سال ۱۳۸۷ ارتباط شبکه با اکبری زیر ضربه رفته و تور مویرگی جفری آدامز در ایران پاره می‌شود؛ مدتی بعد اکبری در اسپانیا دوباره به شبکه متصل و با یک مأموریت جدید به ایران بازمی‌گردد.

سرنوشت اکبری بی‌شباهت به بهرام افضلی، جاسوس شوروی در ایران نیست. زمستان سال ۱۳۶۱ واحد اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات حضرت امیرالمؤمنین (ع) را انجام می‌دهد که تا اواخر سال ۱۳۶۲ به جنجالی‌ترین موضوع روز تبدیل شد. مهم‌ترین دستاورد این عملیات درخشان کشف شبکه نظامی و سازمان مخفی حزب توده بود که ناخدا بهرام افضلی، فرمانده وقت نیروی دریایی ارتش، سرهنگ بیژن کبیری (فرمانده تیپ ۶۵ کلاه سبزها)، سرهنگ هوشنگ عطاریان (از فرماندهان جبهه غرب و مشاور ویژه وزیر دفاع) و سرهنگ حسن آذرفر (معاون پرسنلی وزارت دفاع) و ناخدا محمد حقیقت (معاون فرمانده نیروی دریایی ارتش) متنفذترین اعضای آن بودند.

افضلی نیز مانند اکبری ارتباط با این شبکه بزرگ جاسوسی را با دادن تحلیل نظامی و سیاسی به رابط خود آغاز می‌کند و مدتی بعد کار به جایی می‌رسد که طرح‌های عملیاتی و مشخصات ناوچه‌های نیروی دریایی را روی نقشه مشخص و برای سفارت شوروی در تهران ارسال می‌کرد. عمق عملیات حضرت امیرالمؤمنین به‌قدری بود که حضرت امام (ره) در پیامی از واحد اطلاعات سپاه قدردانی کردند، بعدها یورنسوف تحلیلگر ارشد وزارت خارجه شوروی در تشریح این عملیات نوشت که بعد از ضربه سپاه به حزب توده در ایران کر و کور شدیم!

مفسران امنیتی اعتقاد دارند که عملیات درخشان حضرت امیرالمؤمنین (ع) ضربه به نیمکره شرقی دستگاه ادراکی دشمن در زمان خودش بوده است، از آن زمان تا به امروز همواره این سؤال مطرح بود که چه زمانی نیمکره غربی آن متلاشی خواهد شد. حالا می‌توان به این سؤال پاسخ روشن داده و اعلام خبر انهدام شبکه جاسوسی سفارت انگلیس را ضربه به نیمکره غربی آن دانست.

واقعیت آن است که در دوران جنگ سرد بخش «چپ» دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران که وظیفه رصد، کنترل و مقابله با تحرکات احتمالی سازمان‌ها و گروهک‌های چپگرای مارکسیستی و دولت‌های کمونیستی را به عهده داشت، به وظایف خود به خوبی عمل کرده است. اما پس از پایان جنگ سرد بخش «راست»، به معنای مجموعه وسیع نیروها و گروهک‌های لیبرال و راستگرای مخالف انقلاب و نظام در داخل و نفوذ سرویس‌های اطلاعاتی قدرت‌های غربی، با وجود ضربات متعدد اطلاعاتی روی پا مانده بود.

حفظ نیمکره غربی دستگاه ادراکی دشمن شواهدی خاص دارد، واقعیت آن است که ضربه به شبکه انگلیسی مکانیسم ادراکی، توصیفی و آنالیزی دشمن را دچار اختلال وسیع کرده است، شاهد این ادعا اقدامات انتحاری اروپایی‌ها و نیز سفر یک هیئت بلندپایه امریکایی به یکی از کشورهای منطقه در روزهای اخیر است. از سویی اعدام اکبری فقط حذف یک خائن از مدار نیست، پس از پایان اغتشاشات شبکه فحشا در برخی محلات معتقد بودند که دستگیری لیدرهای خیابانی آشوب‌ها به معنای انهدام شبکه مادر نیست، در آن زمان این بحث پدید آمد که این شبکه خرابکار یا از کشور خارج‌شده یا آنکه خودش را محو کرده است، اعدام جاسوس انگلیسی نشان داد که برخلاف آن تفسیرهای خام «نفوذ امنیتی» به‌صورت کامل تحت اشراف قرار دارد.

اما کنترل نفوذ امنیتی و حفظ تعادل اطلاعاتی به معنای پایان این ماجرای سخت و پیچیده نیست، پس از کنترل «نفوذ امنیتی» لازم است مبادی «نفوذ اجتماعی» نیز کور شود. در این جنگ امنیتی با محتوای هیبریدی اکبری و افضلی یا حتی کلاهی و کشمیری نه عنصر اصلی که تنها مهره‌هایی مؤثر در جریان بازی هستند، شاه‌مهره کسی است که آمار زنان مطلقه را به صندوق توسعه و جمعیت سازمان ملل متحد می‌فرستاد و حالا با تابلو اینترنت استارلینکی به جنگ حکمرانی سایبری آمده است.

اردیبهشت سال ۹۲ وقتی شبکه مشترک همکاری موساد و سیا به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) زیر ضربه رفت، سناتور امریکایی مارکو روبیو، رئیس وقت سازمان سیا را به کنگره فراخوانده و بر سر او فریاد زده بود که اگر نمی‌توانید مأموران خود را در ایران حفظ کنید، چرا اجازه دادید آن‌ها به تهران بروند، پس از آن ماجرا یک مقام سابق اعلام کرد که نباید بی‌خودی یکی دو نفر را از اینجا و آنجا به بهانه‌ای بگیریم و پرونده‌سازی بکنیم، آن روزها مقاومت در برابر رسیدگی قضایی به آن پرونده حکایت‌های عجیبی داشت، اما حالا پس از حذف مهره‌های بزرگی، چون اکبری، به زودی شاه‌مهره به صحنه بازی وارد خواهد شد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    26 2
    دیالوگ ماندگار سریال مختار متناسب با زمان حال: امروز می خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است. تزویر با لباس دیانت و تقوی به میدان می آید. تزویر سکه ای است دورو، که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است. عوام خدایش را می بینند و اهل معرفت ابلیسش. و چه خون دلها خورد علی از دست این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.پناه بر خدا از شر این فتنه سخت
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
      7 0
      واقعا شناسایی و مشخص کردن نفوذی ها و منافقین آسان است . ملت خواهان حذف این عناصر کثیف از همه صحنه های سیاسی - نظامی - امنیتی - قضائی - اجتماعی - فرهنگی و اقتصادی است
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
      11 0
      عالی و بجا بود
    • SS IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
      7 0
      با درود به شما.واقعا قید این سخن در این مطلب به جا بود.ممنون
    • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      1 0
      عزیز دلم شناسایی نفوذیها و منافقین آسان نیست بماند که اگر کمی اطلاعات داشته باشی و یا حداقل مقاله را دقیق بخوانید باید متوجه شوی که با گرفتن افراد مثل ظریف و روحانی و خاتمی و موسوی و امثالهم مسئله حل نمیشه و باید ریشه ای و اصولی سرطان را به طور کامل جراحی کنی که اگر کمی از بافت سرطانی باقی بماند دوباره خودش را سر پا کرده و باعث زحمت میشود پس کمی صبر کن تا ببینی آخر این داستان را
  • حسام IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    19 3
    شاه مهره ح ریشه...... شاه مهره خدای چاپ پوله.... شاه مهره دشمن تهضت ساخت خانه و انفجار قیمتِ شاه مهره دوست پسر موگیرینیِ شاه مهره رییس دلار ۴۲۰۰ شاه مهره عامل سقوط جمعیت و مروج سزارینِ شاه مهره شهردار پاکدشتِ همی اینها مهره هستن اعدام کنید....بجز مورد اخر که نظارت کنید
  • رسول IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    17 1
    شاه مهره های نفوذی را باید در آموزش و پرورش ، سینما ، معماری ، شهر سازی و صنعت پوشاک جستجو کرد ، این چند صنعت شاید مهمترین فاکتورهای براندازی نرم و نفوذ در فرهنگ باشند ، وقتی که در شهر قدم میزنم و به ساختمان‌ها، رستوران‌ها، شیوه پوشش مردم و نوشته ها و رسم الخط روی لباس کودکان نگاه می‌کنیم، چیزی بجز تغییر آرام و بیصدای فرهنگ را نمی‌بینیم.. نمای ساختمانهای شهرها بیشتر تداعی یک شهر رومی باستانی را دارند تا یک شهر تاریخی با معماری ایرانی.‌. جنگ هیبریدی از پوشش ، تمایلات غذایی ایرانیان ، نمای ساختمان‌ها، بکار بردن کلمات و نحوه ادای کلمات ،، سالهاست که آغاز شده و تحرکات آشوب خیابانی فقط مانند یک تکانه ، برای جا افتادن فرهنگ میباشد .. دشمنان (نظام غرب) ما همان برده داران قرون ۱۷ و ۱۸ میباشند ، اما امروز با تیشرت و نوشته های لاتین بر روی لباسها ، طراحی ساختمان‌ها و شیوه های زیست شهری ، طراحی غذا و تغییر نوع ذائقه ، طراحی کلمات و تغییر نوع گویش ، طراحی شعر و موسیقی و تغییر ذائقه هنری و به طور کلی تغییر آرام و تدریجی، آدابی که یک جامعه با آنها هویت پیدا میکند،، در صدد پیاده سازی برده داری نوین هستند، انسانها یی که با تمایلات شخصی خودشان به غرب مهاجرت می‌کنند و در قبال پیش کش کردن دانش و سرمایه خود ،، که تاثیر بلند مدت بر (جامعه) دارد،، خانه لباس و ماشین که تاثیر کوتا مدت بر (زندگی شخصی) دارد،، فقط به صورت برده های خوشحال ، در خدمت غرب قرار می‌گیرند، تا غرب منافع بلند مدت خود را بر شیوه های جدید برده داری بنا نهد.
  • محمدایوب IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    18 3
    احسنت یکی زده به خال آنکس که معاون رییس جمهور بوده وامار زنان مطلقه را داده البته این یکی از آنهاست اگر تاریکخانه مرکز استراتژیک ریاست جمهوری را روشن کنند چه بسیار عقربهایی نمایان شوند اصلاح طلبان فقط فرار نکنند
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    17 26
    برای جوانانی که در آرزوی خودرو مسکن و زندگی و ازدواج هستند یک دیار هرگز به ظلم و جور نمی ماند برپا و استوار #رفراندوم
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
      22 11
      رفراندوم 13 آبان برگزار شد، چقدر می خوابی تو؟ اینجا هم ظالمی اعدام شد. تو چرا ناراحتی؟
    • یوسف IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
      14 5
      کلمه حقی است که یارو از آن برداشت باطل کرده است،بله رژیم طاغوتی وفاسد و وابسته پهلوی براساس همین سنت خدا که حکومت باظلم برپا نمی ماند ازبین رفت،اما درنظام اسلامی هرصاجب حقی به حق خود دست یافته مگراینکه طرف صاحب حق نباشد وتوهم حق بودن بکند،مثل این یارو که بدون استحقاق می خواهد حکومت به او خانه وماشین وهمسر بدهد،هرکس درهرجای دنیا به اندازه سعی وتلاش خود از زندگی بهره می برد
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
      0 0
      پس جوانان مملکت چقدر احمق و کوته بین هستن .....مثلا میگفتی جوانان مملکت آرزو داشتن مزرعه های چند صد هکتاری با آب کافی و ماشین آلات پیشرفته کشاورزی هستن قابل هضم تر بود .....تولید ثروت واقعی و داشتن امنیت غذایی آرزوی مشروع و منطقی تری است .....آب اقیانوس هند را کی انتقال می دین....
    • محمد قزل IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
      12 6
      انشاالله باز هم در۲۲بهمن مردم ایران با آمدن به خیابان ها رفراندوم را به دشمنان ایران عزیزمان نشان می دهند
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
      8 3
      میگن 13 آبان رفراندوم برگزار شد
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
      0 3
      در جواب یوسف جون بکن در این کشور و مسئولان فرزندان خود بفرستند خارج به دلار پول بفرستند برایشان تو هم اینجا تو صف باش که حقتون است راستی دلار چند یوزارسیف
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
      2 3
      در جواب محمد قزل رفراندوم برگزار کنید که توانستید ۵درصد آرا کسب کنید شما مشروع توجه کن فقط ۵ درصد نه بیشتر نه کمتر خوابی آب صورت بزن
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
      1 1
      در جواب یوسف کجا بودی این مدت ،غار اصحاب کهف؟؟؟؟
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
      2 1
      هر موقع مصدق و مرسی را از قبر دراوردید و حقی که از انها ضایع کردید را جبران نمودید با اربابتان میتوانید دم از رفراندوم بزنید رفراندمتان را چند روز قبل در برزیل هم دیدیم
    • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      1 0
      جانم‌ ۱۳:۴۹، البته برای منافق کر و کور تهی مغز رفراندوم هم کارساز نیست چون ما حداقل سالی ۲تا ۳ همه پرسی داریم ولی امثال تو خودشون را به خواب خرگوشی زده اند و در توهم سیر میکنند پس عمو یادگار نیا بیرون از توغااااااار
    • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      1 0
      ۵ درصد؟ مهمان ما باش و بگو صفر درصد البته ریاضی شما مثل اربابتان از در عقب هست همانطور که در فلسطین عزیز با نظارت سازمانهای به اصطلاح بین المللی زیر نظر یانکی ها برگذار شد ولی چون با تمام شعبده بازیها حماس از صندوق بیرون آمد زدن. زیر میز و تو روز روشن زدن. زیر میز و مثل همیشه بامبول درست کردند و تحریم و.... و بقیه تکراریها انجام شد پس ببند دهن کثیفت را که در اغتشاشات اخیر و جنگ احزاب مدرن با تمام قوا وارد شدید و ۱/ درصد هم نشدید
    • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      1 0
      خواهان امنیت غذایی بهتره بری غرب تا معنای امنیت را بهتر متوجه شوی البته امنیت از نظر امثال تو در خودتحقیری و کاسه لیسی تعریف شده که اگه مزرعه ۱۰۰۰ هکتاری هم بهت بدهند باز یک زر مفت دیگه میزنی
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    20 5
    کلید ساز (لعنت الله علیه)
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    5 0
    جالبه چرچیل گو ر به گور شده میگه این امپراطوری عظیم ما انقدر که برای دیگران باعث تعجبه به همون اندازه برای خودمون هم تعجب اور ه اره ارواح عمت با اون سیاست کثیف شما که یکی همین تربیت جاسوس وحفظ جان اون بعد از ماموریتش شما باید منظومه شمسی رو هم فتح میکردین شیطان در شما ویهودیان اسراعیل حلول کرده
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    3 0
    شاه مهره ای که همه می شناسند و می دانند کیست اما ...
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    5 1
    از بهترین یادداشت هایی که در مشرق خوندم و از بهترین تحلیل‌هایی که درباره شبکه نفوذ و اکبری این روزها نوشته شده
  • کارمند ساده IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    2 1
    متاسفانه شاه مهره ها هم اکنون شناخته و دوستان حمام و گرمابه هستند که زود یا دیر باید به جمهور ملت بگویند مثل فراری دادن با آخرین امضا هاییمثل خاوری و ؟.
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    5 0
    درود خدا بر سربازان گمنام آقا امام زمان (عج) انگلیسی های خبیث و آمریکایی های ..... بدجوری ضربه خورده اند به خاطر دستگیری اّبّر جاسوس ( اکبری) به همین خاطر هم دست و پا می زنند سپاه را می خواهند تحریم کنند . معلوم است سپاه عزیز چوب را بدرستی در لونه موش کرده بدجوری موش های،کثیف انگلیسی جیق و داد راه انداخته اند . معلوم است که کار درست است مسیر کاملا صحیح است لانه سوسک‌های کثیف انگیسی ،امریکایی صهیونیستی نجس در همان لانه است .
  • عماد IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    2 0
    اون موقع اوضاع ضد چپ بود اونها رو گرفتند الان چپ اومده سرکار موافقان غرب رو میگیرند
    • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      0 0
      عماد جان تو فرق چپ و راست را نمیدانی و اومدی اظهار فضل هم می‌کنی؟!!!!!! عجب استاد هنربندی توووو
  • بی نام IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    2 1
    نفوذی از منفذ نفوذ پیدا می‌کند، معلوم می‌شود بالابالاها خیلی سوراخه.
    • IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      1 0
      آره واسه همون ازش لخت بودن کدخدای خودخوانده دیده و عیان میشه، نمکدون بهتره کمتر تو نمک بخوابی چون داری فسیل میشی
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    1 0
    منتظر رونمائی از چهره شاهمهره هستیم هر چند با توجه به گزارش های چند ماه گذشته بعد از مرگ مهسا امینی در مشرق راجع به عملکرد و فعالیت همگانی و بی پروای شبکه های اجتماعی ( اخیرا فیلیمو و پخش غیر قانونی سریال سقوط) و سابقه پیدایش و شروع بکار آنها میشود حدس هائی زد مشکور و شاکریم
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    5 1
    اگر قرار باشددوباره خاندان پهلوی یا رجوی ها بر ایران حاکم شوند ملت دیوانه اند مگر
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    3 0
    اگر قرار باشددوباره خاندان پهلوی یا رجوی ها بر ایران حاکم شوند ملت دیوانه اند مگر .
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    1 0
    اگر قرار باشددوباره خاندان پهلوی یا رجوی ها بر ایران حاکم شوند ملت دیوانه اند مگر .رهبر و این نظام که بهتر است .از علی کریمی انتظار نداشتم بخواهد به رضا وکالت بدهد
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    2 0
    اگر قرار باشددوباره خاندان پهلوی یا رجوی ها بر ایران حاکم شوند ملت دیوانه اند مگر .رهبر و این نظام که بهتر است .از علی کریمی انتظار نداشتم بخواهد به رضا نادون وکالت بدهد
  • خسرو IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    4 0
    دولت تدبیر بهشت جاسوسان بود با هدایت اربابان خود یکی اجازه نمیداد مسکن ساخته شود و یکی مافیای دارو و یکی محیط زیست را به آتش میکشید تا یکی دیگر از جاسوسان بنزین سالم به اصطلاح وارد کند و در راه روهای مجلس که الا ماشااله فراوان بودند که قدم میزدند و بن سلمان با دیدن وضعیت جاسوسی در ایران که همگی آزاد و رسانه هم دارند حق دارد هر صدای مخالفی را خفه کند اما نهادهای دلسوز و امنیتی کدام را رصد و دستگیر کنند و اگر دستگیر کنند چون در این سالها عمومیت یافته دل اربابان آنها زود رنجیده میشود و عکس العمل نشان میدهند پس رحم نکنید به آنها امام زمان همراه و پشتیبان شما است
  • محسن IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    2 0
    شاه مهره منظورش ش هس یا کسی دیگه
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    3 0
    کی آمار زنان مطلقه را به صندوق توسعه و جمعیت سازمان ملل متحد می‌فرستاد و خواستار اینترنت استارلینک در ایران بود؟؟؟؟ 🤔🤔
    • ناصر IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      فکر کنم شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان روحانی بود
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    2 1
    شاه مهره هامشخصند امامصونیت دارند متاسفانه
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    6 0
    هرکه جاسوسی کند سزایش مرگ است وقطعه قطعه شدن
  • سهند IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    3 0
    درود بر نویسنده این مطلب که اطلاعات بسیار دقیقی دارد. من در تلویزیون دادگاه ناخدا افضلی را تماشا کردم که گریه می گرد و میگفت گول خورده است. او محل غرق شدن ناوچه پیکان را به شوروی ها گزلرش داده بود. مرگ بر خائنین به کشور
  • ایرانی🇮🇷 IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    6 0
    علاوه بر شناسائی جاسوس ها، باید میل به جاسوس شدن و خیانت به کشور را از بین ببریم، باید جامعه را آگاه کرد، جوانان و نوجوانان را آموزش داد که چطور برابر انحرافات فکری مقاومت کنند، باید مسیر را روشن کرد.
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    0 0
    بازى با شاه مهره ! عجب لاطائلاتى ! نويسنده چى ميزنه ؟!
    • مجید IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      0 0
      خودت چی میزنی و یه بررسی کن موتوریه تقلبی بهت نداده باشه🤣
    • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      0 0
      ۱۹:۲۲ همه مثل تو سنتی با صنعتی و پهن نمی‌زنند پس بهتره طوری چرت و پرتی بگی که تابلو نشه و خودت رو لو ندی جیگری
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    2 0
    مهره های سبز و بنفش !
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    3 1
    چرا ایشان که یکبار گرفته بودنش و میدونستن جاسوسه دوباره اینقدر بهش بها دادن چرا دوباره شد معاوو وزیر دفاع.؟
    • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      1 0
      وزارت دفاع بیانیه داده و گفته معاون وزیر دفاع نبوده البته در مقاله در مورد اینکه دوباره تو اسپانیا وصل شده و سالها تحت نظر بودن نوشته دقیقتر بخونی متوجه میشی
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    0 0
    خوب میشد یکم بیشتر توضیح می دادین :) فقط فهمیدیم معروفه
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    0 0
    حریف خیلی خیلی قدرتمند هست
  • IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    1 0
    اینکه سال 98 دستگیر شده و غیرممکنه به اغتشاشات اخیر ربطی داشته باشه و بهتر بود دستگیری اون لیدر محلات رو میگفتی..
  • شهراد IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    0 0
    اينجا تنها ي سوال مطرح است چطور فردي سال ٨٧ ب جرم جاسوسي دستگير ميشه ودوباره دربالاترين مقامها وفقط باگرفتن تعهد مشغول به كار ميشه واسرار مهم مملكت دراختيارش قرار ميگيره .. ايران عزيز درلبه پرتگاه قرار داره محاكمه روحاني كي انجام ميشه فقط وعده و عيد ميدين

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس