1

سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) اعلام کرد، منطقه آمریکای لاتین و کارائیب با وجود ظرفیت تامین غذا برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، با ناامنی غذایی بی‌سابقه‌ای مواجه است.

به گزارش مشرق، به نقل از اسپوتنیک‌موندو، مارویو لوبِتکین معاون مدیرکل و نماینده منطقه‌ای فائو همزمان با ابراز نگرانی شدید این سازمان از وضعیت موجود، بر اساس گزارش پانورامای امنیت غذایی و تغذیه در آمریکای لاتین و کارائیب ۲۰۲۲ گفت: آمریکای لاتین و کرائیب با ناامنی غذایی بی‌سابقه با ارقامی که دلگرم‌کننده نیستند، مواجه است.

بر اساس داده های این گزارش که علاوه بر فائو، توسط صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، برنامه جهانی غذا و سازمان بهداشت پان آمریکا تهیه شده است، ۴۰.۶ درصد از جمعیت منطقه در سال ۲۰۲۱ از ناامنی غذایی متوسط ‌یا شدید رنج می‌بردند، در حالی که میانگین جهانی ۲۹، ۳ درصد بود.

در سطح جهانی، شیوع ناامنی غذایی متوسط ‌یا شدید بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱، ۸.۱ درصد و بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱، ۳.۹ درصد افزایش یافته است؛ در حالی که این رقم افزایشی در آمریکای لاتین و کارائیب، در دوره‌های مشابه، ۱۶ درصد و ۸.۹ درصد بوده است.

این مقام فائو بر نابرابری درآمد در منطقه، پیامدهای همه‌گیری کووید-۱۹ و بحران اقتصادی جدی به ‌عنوان عوامل تشدید کننده اوضاع و همچنین افزایش قیمت‌ها به موجب جنگ اوکراین تاکید کرد.

لوبتکین به این تناقض آشکار اشاره کرد که منطقه‌ای که می‌تواند برای بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر در جهان غذا تولید کند (دو برابر بیشتر از جمعیت این منطقه)، سطوح بالای گرسنگی، ناامنی غذایی و سوء تغذیه حتی فراتر از میانگین جهانی را تجربه می‌کند.

بر اساس گزارش ارائه شده، منطقه آمریکای لاتین و کارائیب با ۳.۸۹ دلار برای هر نفر در روز در سال ۲۰۲۰، بالاترین هزینه رژیم غذایی سالم را نسبت به سایر مناطق جهان شاهد بود؛ پس از آن، آسیا (۳.۴۶ دلار)، آمریکای شمالی و اروپا ۳.۱۹ دلار و اقیانوسیه (۳.۰۷ دلار) قرار دارند.

بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰، هزینه رژیم غذایی سالم در منطقه آمریکای لاتین و کارائیب، ۳.۴ درصد افزایش یافته است.

در سال ۲۰۲۰، ۱۳۱ میلیون نفر در این منطقه قادر به پرداخت هزینه یک وعده رژیم غذایی سالم نبودند. این رقم نشان‌دهنده افزایش ۸ میلیون نفری نسبت به سال ۲۰۱۹ است.

این گزارش با ارائه آمارهای منطقه‌ای نشان می‌دهد که در دریای کارائیب، بیش از نیمی از جمعیت نمی‌توانند یک وعده رژیم غذایی سالم داشته باشند، در حالی که این رقم در آمریکای مرکزی ۲۷.۸ درصد و در آمریکای جنوبی، ۱۸.۴درصد است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس