.

رئیس کمیته داوران نسبت به برخورد فدراسیون شدید فوتبال با اشتباهات تاثیرگذار داوران در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال هشدار داد.

به گزارش مشرق، قضاوت‌های پر حرف و حدیث در هفته‌های اخیر لیگ برتر، واکنش خداداد افشاریان که علاوه بر ریاست کمیته داوران، در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نیز عضویت دارد را به همراه داشت.

افشاریان درباره این موضوع گفت: با توجه به اتفاقات رخ داده در نخستین هفته از نیم فصل جدید مسابقات لیگ برتر لازم می‌دانم جهت روشن شدن اتفاقات داوری این بازی‌ها به چند نکته اشاره داشته باشم. بی تردید کمیته داوران و فدراسیون فوتبال با وسواسی دوچندان نسبت به آماده‌سازی داوران و قضاوت آنها متمرکز است. با برگزاری دوره دانش‌افزایی نیم فصل، داوران لیگ با پشت سر گذاشتن تست آمادگی جسمانی و همچنین تحلیل بازی‌های دور رفت وارد مسابقات نیم فصل دوم شدند.

رئیس کمیته داوران افزود: متاسفانه در بازی‌های هفته قبل اشتباهات داوری در بازی مس رفسنجان و نساجی مازندران رخ داد، به طوری‌که نتیجه بازی با رفتار داوران تغییر کرد. شخصا بیشترین ناراحتی را از هر اشتباه تاثیرگذار دارم. هر داوری در هر بازی در نیم فصل دوم اشتباهی تاثیرگذار داشته باشد جریمه خواهد شد و با هیچ داوری در هیچ سطحی مماشات در کار نخواهد بود.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در بقیه بازی‌ها مانند دیدار هوادار و آلومینیوم اراک نیز داور یک پنالتی به نفع تیم هوادار گرفته که البته داخل و یا بیرون بودن آن از محوطه جریمه به سختی قابل تحلیل است و حق را به داور می‌دهیم. در بازی تراکتور و گل گهر سیرجان با ادعای تیم تراکتور مبنی بر اینکه قبل از ضربه پنالتی گل گهر بازیکن این تیم در وضعیت آفساید بوده است، با مشاهده فیلم‌های موجود به سختی می‌شود در این‌باره اظهار نظر کرد، اما چنانچه کمک داور هم در تشخیص خطا مرتکب اشتباهی شده باشد، طبق قوانین داوری صرفا در تشخیص آفساید اشتباه کرده است و این صحنه یک حرکت تاثیرگذار در بازی نیست و در ادامه در منطقه جریمه، بازیکن تراکتور مرتکب جریمه پنالتی شده است.

افشاریان اظهار داشت: با عنایت به گزارش و نمرات ناظران داوری کشور، در سایر بازی‌ها مشکلی وجود نداشته است. اولین شخصی که به اشتباه داوران ورود می‌کند خودم هستم و از بابت قضاوت بعضا نامتعارف داوران واقعا ناراحت می‌شوم. در پایان به همه مربیان، بازیکنان و دست‌اندرکاران تیم‌هایی که به هر طریق از داوری متضرر می‌شوند تاکید می‌کنم که هیچ مصاحبه و رفتار تند و گاهی بی‌احترامی در رابطه با این قشر زحمت‌کش قابل پذیرش نیست و کمیته داوران تلاش می‌کند نسبت به چیدمان داوران‌ بازی‌ها حساسیت و وسواس بیشتری به خرج دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس