بورل: قرار دادن سپاه در لیست تروریستی نیازمند تصمیم دادگاه است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفته است که دادگاه یکی از کشورهای عضو اتحادیه باید درباره قرارگیری نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی تصمیم‌گیری کند.

به گزارش مشرق،‌«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران تأکید کرد که قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان‌های تروریستی نیازمند تصمیم دادگاه یکی از کشورهای عضو این اتحادیه است.

شبکه سی جی تی ان در حالی این خبر را اعلام کرد که پیش از این دو منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفته بودند که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز ۲۳ ژانویه (سوم بهمن ماه) خود قصد دارند تحریم‌هایی را علیه ۳۷ شخص و نهاد ایرانی وضع کنند و برای روی موضوع قرارگیری نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی کار کنند.

بورل در این خصوص گفت: «تصمیم‌گیری برای قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تروریستی، در ابتدا نیازمند تصمیم دادگاه یکی از کشورهای عضو است».

پیش از این نیز، «کریستوفر برگر» سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز روز جمعه هفته گذشته در یک نشست خبری با تأکید بر این که اقدام علیه سپاه مشکلاتی را به همراه دارد، گفت:«با وجود این ما همیشه این را خاطر نشان کرده‌ایم که قرار گرفتن در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا نه فقط با موانع سیاسی بلکه با موانع حقوقی روبرو است.»

یک روز قبل از واکنش وزارت خارجه آلمان، پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های «تروریستی» اتحادیه اروپا شد. مصوبات پارلمان اروپا الزام‌آور نیستند و تنها در حکم پیشنهاد به شورای اروپا به شمار می‌روند.

تحرکات اروپایی‌ها برای اقدام ضد سپاه پاسداران با واکنش مقام‌های جمهوری اسلامی ایران روبرو شده است. سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران این حرکت را از روی استیصال خواند و افزود این اقدام «پس از تلاش‌های ناموفق خیابانی آن‌ها برای ضربه به مردم ایران انجام شد تا بلکه به خیال خود بتوانند ملت ایران را متوقف کنند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی رسمی و بخشی از سازمان نظامی کشور است و این اقدام برخلاف قوانین بین‌الملل و منشور سازمان ملل است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    7 0
    خودسری و اختلاف و تنش و عدم استقلال هرزهای اتحادیه اروپا و امثال بورل که در سخنرانی قبلیش به ملت ها و مراکز ظهور ادیان با لفظ جنگل یاد کرد و بعد رسماً غلط کردم گفت، نشان می دهد اروپا توسط مسئولین الدنگش به ورشکستگی و مأمن خلافکاران تبدیل شده است.
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      0 0
      چرا انقدر سپاه رو بد نشون میدن که تا حالا چندبار سربازای آمریکایی و انگلیسی موقع دستگیری توسط سپاه بی اختیار شلوارشون و خیس کردند خیر سرشون مرد بودند مثلا؟؟؟
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    وقتی دلار شده چهل و پنج تومن و تورم و گرانی شده مرض لاعلاج و اقتصاد داغون شده واقعاً چه اهمیتی داره که سپاه رو تروریستی بدونند یا نه؟؟؟
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    7 1
    شما هم مقابله به مثل کنین. محکم و قوی بزنین تو دهنشون.
  • علی افصحی IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    4 2
    یعنی این غرب وحشی پس از چهل و چهار سال بازی موش و گربه با نظام مقتدر ولایی ایران، همچنان بر حماقت خود پافشاری می کند! غرب وحشی طیّ بیش از چهار دهه در برخورد با نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران عزیز تصوّر کرده چون خودش احمق است نظام مقتدر ولایی ما هم حتماً عقلانیّت را به کناری نهاده و با این خبائث و ابالیس برخوردی غیر خردمندانه خواهد کرد. در حالی که دیده اند در همه فتنه های غرب وحشی علیه ایران ولایی از برخورد با گروهک های تروریستی گرفته تا جنگ تحمیلی و تا فتنه های میکونوس، هفتاد و هشت، هشتاد و هشت، نود و هشت و به ویژه این فتنه ترکیبی رسوا که همچنان غرب وحشی آن را ادامه می دهد! نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران عزیز با رهبری امام خامنه‌ ای توانسته در هر عرصه ای این ابالیس را در رسیدن به اهداف غیر انسانی و ضد بشری شان ناکام سازد. غرب وحشی ابزار تحمیق دولت ها را که در دو کنش صوری خلاصه می شود یعنی تظاهر به لبخند و خشم! که همواره علیه ایران اسلامی نیز به کار گرفته، امّا با بی اعتنایی ولیّ فقیه خردمند، امام خامنه‌ ای و انقلابیون فدایی رهبری قرار گرفته و هرگز غرب وحشی نتوانسته باج گیری با این دو ابزار زنگ زده خود نماید. بورل این بار باز با یک بازی از پیش شکست خورده، معرکه گرفته که دادگاهی از یک کشور اروپایی ابتدا تصمیم می گیرد وارد شدن سپاه به لیست تروریستی را و آنگاه در شورای وزیران طرح شده و بعد در شورای رؤسا و بعد هم دوباره یک بازی دیگر! اما تحریم اروپا بیش از آن که آورده ای برای دُوَل غرب وحشی داشته باشد بیشتر یک مضحکه است. این احمق ها مگر می توانند فراتر از تحریم کاتسا که توسّط شیطان بزرگ انجام شده، تحریمی را انجام دهند؟ اگر خیلی غرب وحشی هنر کند همین افتضاح اوکراین را جمع و جور کنند و یا مردمشان را از خیابان ها جمع کرده و یا به جای خدمات به بازنشستگان، با بالابردن سنّ بازنشستگی، منتظر مرگ آنها نشوند. نه لیست غرب وحشی و نه تحریم این مفلوکان، هیچ کدام باذن الله و با هدایات خردمندانه امام خامنه‌ ای و پایداری امّت ولایی ایران، نه تنها اثری نخواهد داشت، بلکه آورده های بزرگ تری برای ایران اسلامی دارد، چرا که این وعده الهی است در سوره مبارکه آل عمران، آیه صد و هفتاد و چهار؛ «فانقلبوا بنعمة من الله و فضل لم یمسسهم سوء» پایان خباثت غرب وحشی برای انقلابیون ولایی، نعمت الهی و از عنایات الله بوده و آسیبی نمی بینند.
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    سپاه مسیرش به اروپا نمی افته برای خودشون سرگرمی درست می کنند
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    7 0
    باید جلوی این اروپایی ها محکم ایستاد. هر چی سر خم کنی این بی شرف ها پر روتر از قبل میشن.
  • ایران قوی IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    2 0
    سپاه نه به به به و چه چه ها کاری داره نه به اون اخم و ترشرویی هاتون. فقط و فقط گوش به امر سیّد علی است و دیگه هیچ.
  • ُ IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    کاملاً حساب شده دارند نقشه های دشمنی خود را پیش می برند و برای فریبکاری از این جملات دوپهلو می گویند که دل ما خوش باشد...
  • عبدالله IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    آقای بورل! توی وحشی غلط کردی. چنانچه همچی غلطی کردید، کلّ ارتش کشورهای مورد نظر مانند داعش در فهرست سازمان های تروریستی قرار خواهند گرفت و در منطقه و هر جایی که در دسترس باشند مورد هجوم نیروهای ایران قرار خواهند گرفت. اون وقت اروپاییان وحشی خواهند فهمید که چه تاوان سختی را پس خواهند داد. شما فقط زبان زور می فهمید.
  • CH ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    حتما آن دادگاه هم سوئدی خواهد بود. بابا مرک یه بار، شیون یه بار، از آژانس خارج شویم، بازرسان را بیرون کنید. پژو، رنو و سیتروئن را قطع کنید، مراکز فرهنگی (کثافتخانه) سفارت های انگلیس، آلمان و فرانسه را هم ببندید.
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    ایران هم باید مقابله به مثل و حتی محکم تر برخورد کند. چرا می ترسید؟؟؟
  • پیکر IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    کار خاصی جلو اروپا نمیتونید انجام بدید
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    اخبار منفی زمان بندی شده برای تأثیرگذاری بر نرخ ارز در ایران است و مردم باید آگاه باشن چون شکل جنگ عوض شده.
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    اگر بتوانیم به طور (جدی، واقعی و عملی...) استکبار و دموکراسی غربی را بترسانیم، ارزش یورو و دلار کاهشی و ارزش نفت، گاز و... افزایشی میشه. اگر فقط طبل توخالی باشیم یا موشک پرانی کنیم، اون ها برای روش های دیگه آماده تر شده و اقدام عملی می کنند.
  • سعید IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    حقیقت اقتدار نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران برای غرب پذیرفته شده است، این تلاش ها برای عدم گسترش آن است.
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    افتضاحیه اروپا هم دُم در آورده است. دُم اونا را قطع کنید.
  • FR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    0 0
    قرار دادن تمام ارتشها و نیروهای انتظامی و حقوقی و فرهنگی و تلوزیونهای اروپایی در لیست تروریستها شکایت ایران از فرانسه، انگلیس و المان برای حمایتشان در جنگ تحمیلی از صدام و اعلام جنایت علیه انسانیت یا بشریت ادعای خسارت نجومی مادی و معنوی بر علیه انها ادعای خسارت نجومی بر علیه کشورهایی که در برجام سنگ انداختند خروج از NPT بعد از ۲۰۲۵

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس