کد خبر 1458278
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳
انتقاد معاون رئیس جمهور از کیفیت خودروهای داخلی

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست، کیفیت پایین خودروها را عامل از بین رفتن سرمایه و انرژی کشور دانست و گفت: اصل باید بر این باشد که قیمت بنزین لیتری بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان و قیمت خودروهای باکیفیت وارداتی نهایت ۱۰۰ میلیون تومان باشد تا اندکی شرایط زیست محیطی بهبود یابد.

به گزارش مشرق، علی سلاجقه روز سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی با نخبگان حوزوی و دانشگاهی استان قم، طی سخنانی اظهار کرد: تغییر اقلیم جزو مباحث مهم و حیاتی کشور است و از زمان تشکیل دولت سیزدهم به‌صورت مرتب جلسات مربوط به این حوزه برگزار می شود و دولت نسبت به اینکه هر موضوع و توسعه‌ای فرع بر محیط‌زیست است اعتقاد عملی دارد.

وی افزود: تاکنون نسبت به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد محیط‌زیست توجه زیادی نشده و منویات ایشان روی زمین‌مانده که دولت سیزدهم با اعتقاد به حقوق عامه برای برآورده کردن این خواسته‌ها، عزم جدی و عملی را آغاز کرده است.

سلاجقه گفت: لایحه در دست نگارش تغییر اقلیم، پس از تدوین و نهایی شدن در دولت برای تبدیل آن به یک قانون مصوب به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به دغدغه‌های جمهوری اسلامی نسبت به مساله تغییر اقلیم و کاهش تولید کربن‌ها در نشست‌های پاریس و گلاسکو، خاطرنشان کرد: توجه به این امور بخش مهمی از تمدن نوین اسلامی است که باید با همکاری سایر کشورهای اسلامی عملیاتی شود.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون کشور چین بشدت بر نابودی صنایع آلاینده همت گذاشته و تئوری دنیای بدون کربن‌ها را مطرح کرده است، گفت: در آینده میزان استفاده از کربن‌ها حجم صادرات و واردات کشورها و حدومرز آن‌ها را مشخص خواهد کرد و هرساله بر دقت نظر پالایه‌های زیست‌محیطی بر تولیدات صنعتی افزوده می‌شود.

انتقاد معاون رئیس جمهور از کیفیت خودروهای داخلی

سلاجقه با اشاره به شرایط کم آبی کشور اظهار داشت: باید از تجربه‌های موفق کشورهای جهان در جمع‌آوری آب و افزایش بهره وری آن استفاده شود.

وی بابیان اینکه مشارکت مردمی و پایبندی به عقل و خرد در کاهش تخریب محیط‌زیست بشدت تأثیرگذار است، بیان کرد: کمتر در کسی در کشور مانند مقام معظم رهبری نسبت به حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی دغدغه مند است، ایشان همواره نسبت به جلوگیری از تخریب محیط‌زیست در هر قالبی تذکر می‌دهند.

سلاجقه ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره نسبت به اینکه مساله محیط‌زیست یک مقوله درجه‌یک و تاکنون نسبت به آن اجحافات زیادی شده است هشدار می‌دهند و نسبت به حفظ اقلیم و منابع طبیعی تاکید دارند.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت از محیط‌زیست در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقرار واحدهای صنعتی و سکونتگاه‌های انسانی بیش از ظرفیت واقعی قم، بیان داشت: این استان توانایی و ظرفیت این حجم از صنایع صنعتی و جمعیت را با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی خود ندارد.

سلاجقه با بیان اینکه قم برای تولید انرژی پاک بخصوص در زمینه روزهای زیاد آفتابی ظرفیت بالایی دارد، تصریح کرد: پیش بینی‌های برنامه ششم توسعه در تولید ۳۰ درصدی انرژی پاک هنوز محقق نشده‌است.

*در مساله محیط زیستی با هیچ فرد یا نهادی تعارف نداریم

وی با انتقاد از بارگزاری حدود ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در قم، یادآور شد: ما در مساله محیط زیست با هیچ فرد و نهادی تعارف نداریم و خدا و قانون را مدنظر می گیریم ؛ محیط شهرها به عرصه جولان صنایع و آلاینده ها تبدیل شده و عرصه برای زیست انسانی محدود شده است؛ قول می دهیم دیگر هیچ واحد هیدروکربنی در قم مستقر نشود.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت از محیط‌زیست با تاکید بر از بین رفتن سرمایه و انرژی کشور بخاطر کیفیت پایین خودروها، گفت: اصل باید بر این باشد که قیمت بنزین لیتری بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان و قیمت خودروهای باکیفیت وارداتی نهایتا ۱۰۰ میلیون تومان باشد تا اندکی شرایط زیست محیطی بهبود یابد در حالی که هم اکنون خودروهای پرمصرف داخلی بخش زیادی از انرژی را هدر می‌دهند.

سلاجقه گفت: برای تامین حقابه‌های استان قم، هشدارهای لازم به استان‌های مرکزی، البرز، تهران و قزوین داده‌شده است و این استانها مکلف هستند حقابه های تالاب‌های ارزشمند قم را تخصیص بدهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    1 0
    با قیمت فوب خلیج فارس قیمت دلار 50 سنت یعنی 20 هزار تومان هستش ... شما با قیمت کشور هایی که نفت ندارند محاسبه کردی ...
  • US ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    0 0
    آقای وزیر صنعت! چشمتون روشن. امروز هایما S7 در بورس کالا بالای 1 میلیارد قیمت خورد. 2000 میلیارد تومان مثل هلو رفت توی جیب ایران خودرو.
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    0 0
    کوییک 1400 با مصرف بنزین هر 100 تا 14 لیتر دارم، 4 بار هم سنسور اکسیژن عوض شده ولی تغییری نداشته. بیرون با یه ریمپ میگن درست میشه، نمایندگی میگه بزنی گارانتی موتور و برقت باطل میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس