به گزارش مشرق، مهدی فضائلی طی توئیتی نوشت:

کم نبوده‌اند بانوان بزرگ و عالی قدری که در کنار مردان بزرگ نقش آفرینی کرده‌اند اما خطاست که دولتمردان برای تکریم آنها از الگوی نابجای بیگانگان کپی برداری کنند.

لزوم پرهیز دولتمران از الگوی بیگانگان در تکریم از بانوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    1 0
    جوانان را دریابید ــ حنای آمریکا ؛ برای بزرگسالان ایران زمین ؛ دیگه رنگ نداره ــ مردم ایران(بزرگسالان) دیگه آنقدر در تاریخ خود با شگرد آمریکا و انگلیس آشنا شدند که دیگه فریب نمی خورند. ـــ از اولین آن : کودتای 28 مرداد ؛ تا آخرین آن : نارو زدن در برجام ـــ شگرد اصلی آمریکا : (گنجشک را رنگ میکنه جای قناری میفروشه) . اما اکنون جوانان را دریابید ـ اولین اولویت امنیت ملی ایران : آگاه نمودن جوانان ؛ مخصوصاً دانشجویان و دانش آموزان از شگرد ها و شعبده بازی های آمریکا در طول تاریخ ـــ
  • علی افصحی IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    1 0
    امام خامنه‌ای در دیدار با زنان ایران اسلامی فرمودند خانه داری به معنای خانه نشینی نیست این تک جمله همه تکریم از زن مسلمان را در خود دارد جمله متناظر آن هم در تکریم مردان این است کار برای مرد مسلمان مساوی «سگ دویی»نیست بلکه یک عبادت و نیز جهاد فی سبیل الله است و تکریم زن و مرد مسلمان برای تحکیم خانواده است. بنابراین تکریم زن و مرد در جامعه دینی در دایره خانواده و تحکیم آن، شکل خود را می یابد. این تکریم فراتر از اداهای غرب وحشی در ارتباط با زن است که باید همه به آن توجه داشته باشند.در نگاه اسلام و فقیه بزرگوار امام خامنه‌ای ولی امر مسلمین ،هر چیزی که بخواهد خانواده و خانه داری را تحت الشعاع خود قرار دهد مذموم بوده و اولویت خانه داری است. بنابراین کانون تکریم زن مسلمان ایرانی هر صلاحیتی که توانسته باشد کسب کند باید ذیل خانه داری که از نظر امام خامنه‌ای هنر نیز هست باشد. خانه داری یعنی ساخت واحد اجتماعی سالم و سرزنده ای به نام خانواده که در آن زنی، شوهری و فرزندی مفهوم داشته و هر کدام جایگاه خود را دارد. اسوه این خانه ، خانه داری و خانواده «اهل کساء» حضرات زهرا ، علی ، حسن ، حسین و زینب علیهم السلام است. زهرا سیدة بانوان همه جهان است و خانه دار. او خانه داری می کند فرزند تربیت می کند شوهر داری می کند ، پای ولایت می ایستد ، صحیفه می نویسد ، جبرئیل برایش نازل می شود برای پدر هم مادری می کند وفاطمه یک بانوی نمونه برای همه زنان است. فاطمه است که همه مسئولیت های خود را در یک هماهنگی بسیار موزون پیش برده و در اوج جوانی می تواند الگو برای همه انسان و زن شود.لذا سخن از بانوی اول گفتن به صرف این که شوهر رای آورده و رئیس جمهور شده و یا تعابیر دیگر و نیز دخالت زنانی روان پریش چون فائزه هاشمی در امور جامعه به صرف این که بابایی صاحب نفوذ دارد تکریم زن نیست بلکه عین تحقیر انسان است زن که جای خود دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس