به گزارش مشرق، انسیه خزعلی در صفحه شخصی خود در توئیتر درباره اولین کنگره بین المللی بانوان تأثیرگذار اظهارداشت: مهمانان کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار را بدرقه کردیم. اکثر آنان یک تا سه روز و تعداد کمی بیش از سه روز در ایران ماندند و با وجود کوتاهی زمان همگی تحت تأثیر بازدید از پیشرفت‌ها و دستاوردهای بانوان توانمند ایرانی بودند.

وی در ادامه معرفی و تبیین دستاوردهای زنان ایران، ایجاد رویکرد چندجانبه‌گرایی در سطح بین‌الملل پیرامون مسائل زنان، برقراری تبادل اقتصادی جهت صادرات محصولات بانوان و برنامه‌ریزی بلند مدت برای تعامل و هم‌افزایی میان ‎بانوان تأثیرگذار در سراسر جهان را اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت کنگره یاد شده عنوان کرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری همچنین در ادامه این رشته توییت ضمن بیان دستاوردهای کنگره بین المللی بانوان تأثیرگذار، آشنایی ‎زنان جهان با دستاوردهای زنان ایران و بازدید از شرکت‌های دانش بنیان تحت مدیریت بانوان ایرانی را از جمله دستاوردهای این کنگره عنوان کرد و افزود که این امر زمینه انتقال فناوری و صادرات محصول را با برخی کشورها فراهم کرد.

به گفته خزعلی، تشکیل اتحادیه بین‌المللی زنان تأثیرگذار و ایجاد دبیرخانه اتحادیه در جمهوری اسلامی ایران از دیگر دستاوردهای کنگره بین‌المللی بانوان تأثیرگذار محسوب می‌شود.

وی در ادامه توافق بر برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی خاص بانوان در حیطه‌های گوناگون اعم از ورزشی، هنری، فرهنگی، علمی و… را دیگر دستاورد کنگره بین المللی یاد شده دانست و توضیح داد: جشنواره‌های آغازین این بخش در حوزه‌های ورزش بانوان و فیلم زنان به زودی برگزار خواهد شد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، در توییت دیگری به «تأسیس صندوق نوآوری و شکوفایی در سطح بین‌المللی» برای حمایت از شرکت‌های نوپا و فعالیت‌های علمی ‎بانوان نخبه به عنوان دیگر دستاورد کنگره بین‌المللی بانوان تأثیرگذار اشاره کرد و خبر داد: اولین تودیع در این صندوق توسط سه منتخب خارجی این کنگره انجام گرفت که جوایز خود را به این صندوق اهدا کردند.

خزعلی به «توسعه فعالیت کارگروه زنان و سلامت و امنیت» که پیشنهاد اولیه آن سال گذشته از سوی ایران مطرح و مورد استقبال بانوان کشورها قرار گرفته بود نیز به عنوان دیگر دستاورد کنگره مذکور اشاره کرد و یادآور شد: این گروه به مبارزه با فساد در اشکال مختلف مالی، اداری و اخلاقی اهتمام دارد.

به اعتقاد وی، ایجاد بازارچه مشترک مجازی برای تبادل محصولات بانوان در سراسر جهان با حمایت گمرکی کشورهای متعامل، توافق برای اختصاص مکان فیزیکی جهت ایجاد بازارچه‌های دوجانبه خاص محصولات بانوان در کشورهای طرف تفاهم، توافق برتشکیل سازمان بین‌المللی مردم‌نهاد دیده بان حقوق زنان جهت رصد مشکلات زنان به دور از هرگونه رویکرد سیاسی و تعاملات سوگیرانه اقتصادی و اجتماعی برای بهبود وضعیت زنان، برقراری ارتباط دوجانبه وزرای زن شرکت‌کننده در کنگره با همتایان خود در وزارتخانه‌های مختلف مانند جهاد کشاورزی، ارشاد، صمت، نیرو، کار، علوم، کشور و … و عقد قرارداد، تفاهم‌نامه یا بررسی پیشنهاد طرح‌های دوجانبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و حمایت از ارتقا سطح دانش بانوان در سراسر جهان با ایجاد سامانه رصد آموزش بانوان و حمایت ویژه از بانوان افغانستانی و اعلام پشتیبانی مادی و معنوی بانوان تأثیرگذار برای ادامه تحصیل این بانوان در ایران از جمله دستاوردهای کنگره بین‌المللی بانوان تأثیرگذار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    8 3
    عالی
    • نخبه بسیجی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
      2 1
      بسیار عالیییییییییییییییییییییییی. من هم دوس دارم دعوت بشم ایشالله سالهای اتی
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    3 1
    عالی
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    4 1
    همین ها را هم در شرایط تحریم تونستین دعوت کنین جای شکر و سپاس داره
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 0
    برگزاری این گنگره ایده جالبی بود ان شاءالله در سال های آتی قوی تر و پرشورتر برگزار شود .
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    2 0
    همین که اصلاح طلب ها آتیش گرفتن و چپ و راست دارن مقاله مینویسن علیهش نشون میده خیلی تاثیرگذار بوده. باید از این ابتکارات زیاد انجام بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس