.

فروش تسلیحات در سال ۲۰۲۲ برای آمریکا یک منبع رو به رشد درآمد بود.

به گزارش مشرق، تولیدکنندگان سلاح در آمریکا در سال ۲۰۲۲ سود هنگفتی را تجربه و کسب کردند.

به گزارش «اسپوتنیک»، جنگ همواره یک تجارت بزرگ در آمریکا بوده و هست.

بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی وزارت خارجه آمریکا، فروش تسلیحات آمریکا به دیگر کشورها در سال ۲۰۲۲ به شدت افزایش یافت و سود خالص قابل ملاحظه ای را برای سازندگان سلاح به ارمغان آورد.

فروش تسلیحات آمریکا به دیگر کشورها، عمدتا ناشی از واکنش ناتو به بحران اوکراین و افزایش تنش در آسیا بود که از ۳۵.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به ۵۱.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت.

فروش مستقیم تسلیحات توسط تولیدکنندگان آمریکایی نیز افزایش چشمگیری داشت و از ۱۰۳.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به ۱۵۳.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

در اروپا، بزرگ ترین خریداران تسلیحات عبارتند از آلمان که ۳۵ فروند هواپیمای جنگنده اف-۳۵ را به قیمت ۸.۴ میلیارد دلار سفارش داد و لهستان که ۶ میلیارد دلار برای خرید ۲۵۰ تانک M۱ آبرامز هزینه کرد.

انگلیس، اسپانیا و بلغارستان عضو جدید ناتو نیز خریدهای قابل توجهی در سال ۲۰۲۲ انجام دادند.

در عین حال، تنش‌ها در آسیا در موضوع تایوان و ادعاهای رقابتی در دریای چین جنوبی نیز برای سازندگان تسلیحات یک موهبت بود؛ فروش قابل توجه تسلیحات در این منطقه شامل ۱۳.۹ میلیارد دلاری اندونزی برای ۳۶ جت جنگنده F-۱۵ID و خرید ۱.۹۵ میلیارد دلاری استرالیا برای ۴۰ هلیکوپتر بلک هاوک و سایر تجهیزات است.

کره جنوبی و ژاپن نیز خریدهای نظامی قابل توجهی انجام دادند که به ترتیب به ۷۹۰ و ۵۸۸ میلیون دلار رسید.

خاورمیانه، همیشه یک بازار سودآور قابل اعتماد برای پیمانکاران نظامی و تولیدکنندگان اسلحه بوده و هست.

عربستان و امارات به عنوان دو کشوری که جنگ ناعادلانه در یمن را پیش می‌برند، به ترتیب ۳ میلیارد و ۲.۲ میلیارد دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی از آمریکا خریداری کردند؛ این در حالیست که در طول مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰، جو بایدن متعهد شد که ارسال سلاح به عربستان را به دلیل جنگ یمن متوقف کند. درآمد لاکهید مارتین که جت‌های جنگنده F-۱۶، F-۲۲ و F-۳۵ را توسعه می‌دهد، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ با ۷.۱۳ درصد افزایش به ۱۹ میلیارد دلار رسید.

انتظار می‌رود سود نورتروپ گرومن که جت‌های جنگنده F-۳۵ نیز تولید می‌کند، افزایش یابد.

در عین حال، ریتون به عنوان سازنده سیستم دفاع هوایی پاتریوت که دولت بایدن اخیرا اعلام کرد که به اوکراین عرضه خواهد کرد، شاهد افزایش سود سه ماهه چهارم خود در مقایسه با سال گذشته بود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    متاسفم باجان وخانه ومایملک مردم برای جیب عده ای انهم بامالیات دزدی وغارت
  • US ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 0
    اروپایی ها مدعی سود آوری اتحادیه برای اقتصادشون بودند البته معلوم شد تنها سیاستمداران سود می‌برند و مردم فقیرتر میشوند و بعد وقایع اخیر معلوم شد که آمریکا تصمیم گرفته که حتی سیاستمداران ناخواسته را نیز کنار بگذارد و کل خزانه کشورهای اتحادیه را با فروش اجباری اسلحه و انرژی هست برابر قیمت کاملا حالی و جیب خود را چنان پر پول کند که در تاریخ دبده نشده! این کشورهای اروپایی تا کی می‌خواهند در چنین اتحادیه نابود کننده ای بمانند و تا کی می‌خواهند در سازمان ضد امنیتی ناتو بافی بمانند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس