کد خبر 1458822
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
گدایی انگلیس از اروپا برای دریافت برق اضطراری

منابع خبری انگلیس امروز (پنجشنبه) گزارش دادند که مقامات این کشور در پی بروز نقص فنی در شبکه توزیع برق و به منظور جلوگیری از خاموشی در مناطق جنوب شرق، دست به دامن اروپا شده است.

به گزارش مشرق، نشریه دیلی میل امروز در گزارشی نوشت: انگلیس دیروز (چهارشنبه) در بحبوحه ترس از قطع برق صدها هزار خانه از اروپا درخواست کمک اضطراری کرد. این درخواست در پی بروز نقص فنی در شبکه توزیع برق در جنوب شرق انگلیس صورت گرفت.

بر اساس این گزارش شبکه ملی برق انگلیس بعد از طرح این درخواست اضطراری، ‌ ابتدا صادرات برق به خارج از انگلیس را کاهش داد و سپس متوقف کرد تا فشار روی شبکه داخلی کمتر شود.

فیل هیویت کارشناس حوزه انرژی در گفت‌وگو با دیلی میل طرح چنین درخواست اضطراری را غیرعادی توصیف کرد و گفت که این حادثه نیاز برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی را تقویت می‌کند.

کارشناسان در انگلیس پیشتر درباره احتمال قطعی برق در زمستان هشدار داده بودند. حتی پیش‌بینی شده بود که برق مناطقی از انگلیس در ماه ژانویه برای ساعاتی قطع شود.

دولت بوریس جانسون از تابستان گذشته، یعنی پیش از آنکه لیز تراس نخست وزیر سابق انگلیس سکان دولت را به دست بگیرد قصد داشت تا برای تشویق مردم به مصرف کمتر برق کارزار تبلیغاتی راه بیندازد.

اما تراس ضمن مخالفت با این طرح وعده داد که دولت بمدت ۲ سال مازاد قبوض بالاتر از ۲ هزار و ۵۰۰ پوند در سال را پرداخت می‌کند. این تصمیم در کنار برنامه جنجالی اقتصادی دولت، به آشفتگی مالی، تشدید بحران اقتصادی و سرانجام استعفای وی انجامید.

دولت ریشی سوناک بی‌درنگ برنامه اقتصادی دولت سابق را ملغی و برای تامین کمبود انرژی کشور به افزایش واردات از آمریکا متوسل شد. همچنین تبلیغات برای تشویق مردم به کاهش مصرف انرژی را از اوایل دی‌ماه آغاز کرد.

در این تبلیغات که از شبکه‌های تلویزیونی کابلی و ماهواره‌ای پخش می‌شود، از عموم مردم خواسته می‌شود تا روزانه ۳۰ ثانیه را برای کاهش مصرف انرژی اختصاص دهند. خاموش کردن لامپ‌ها و دستگاه‌های برقی اضافی، یا کاهش دمای آب گرم‌کن و ماشین رختشویی بخشی از اقداماتی است که در این تبلیغات به انجام آن توصیه شده است.

در جریان این تبلیغات گفته می‌شود: «این یک برنامه ۳۰ ثانیه‌ای است – طولانی نیست، اما برای انجام کاری که می‌تواند در قبض انرژی صرفه‌جویی کند، کافی است. هر کاری که انجام دهید ۳۰ ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد، اما همه آنها جمع می شوند و می توانند در هزینه‌های شما صرفه جویی کنند.»

گفتنی است که شبکه برق انگلیس در فصل زمستان به واردات فرانسه متکی است تا هرگونه کمبود تولید برق در این کشور را جبران کند. اما صنعت برق فرانسه نیز که ۷۵ درصد آن از طریق نیروگاه‌های اتمی تامین می شود در ماه‌های اخیر با مشکلات فنی مواجه شده و نیمی از رآکتورها تعطیل شده‌اند

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) به تازگی نسبت به "خطرات بی‌سابقه" برای کمبود ذخایر انرژی هشدار داده و گفته است که سرمای طولانی مدت منابع انرژی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

گزارش فصلی این سازمان نشان می‌دهد که کشورهای اتحادیه اروپا در صورت قطع کامل واردات انرژی از روسیه، باید استفاده از انرژی را در طول ماه‌های زمستان تا ۱۳ درصد کاهش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ایرانیان IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 0
    مثل سرمای اروپا ؟؟؟؟
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    2 1
    هنوز به زمستان سخت برای تسلیم غرب امید دارید ،بابا شما دیگه !! 😂😂😂
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      1 1
      ما یه زمستون امید داریم، اربابای گاوچرون تروریست همجنس بازت که 44 ساله امید دارن نظام عوض بشه که!!!😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      0 0
      ۴۴ سال چه ربطی داره ؟ الان خط مقدم در اوکراین هست . باید صبر بدیم ، تازه اوکراین داره از لاک دفاعی خارج‌میشه ،سال اول سال زور روسیه بود ، از حالا به بعد ببینیم اوکراین چقدر زور داره
  • صابر IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    تا مدتها یادشون نمیره. یادشون نمیره که چقدر سختی کشیدن.
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      0 0
      ینی از سختی جنگ جهانی اول و دوم که در آخرش مهاجمهای به اروپا رو با خفت محبور به پدیرش شکست و تقبل خسارت شدن ، سختتره ؟
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 0
    به تو چه ؟ به شماها چه؟ فضول کار مردم هستید. مگر از شما چیزی خواست؟
  • سید امین US ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 0
    دمشون گرم چقدر مسئولین باش فی دارند از ترس اینکه شاید برق قطع بشه حتی صادرات برق کمتر و یا قطع کردند تا مردم کشورشان یک یا دو ساعت نبود برق احساس نکنند نه مثل مسئولین ایران که در گرمای تابستان و سرمای زمستان برق قطع می‌کنند تا بیشتر صادر کنند لطفا و صادقانه و وجدان بگویید کار کدامشان محترم و جوانمردانه هست. خدایا کاشکی چند تا از این مسئولین اروپایی هم در ایران بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس