کد خبر 1458895
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
نگاهی به آخرین آمار کرونا در جهان/ عبور کشورها از پیک ابتلا

آمارهای منتشر شده در مورد مرگ و میر و ابتلا به کرونا طی یک هفته گذشته، نشان از کاهش ابتلا در سطح کشورها دارد؛ که در این بین ژاپن از ابتلای بیش از یک میلیون نفر در هفته قبل به ۶۷۲ هزار نفر رسیده است.

به گزارش مشرق، ویروس بسیار مسری کرونا مردم را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. این ویروس که اولین بار سال ۲۰۱۹ در ووهان چین شناسایی شد؛ به سرعت گسترش یافته و منجر به یک بیماری همه گیر جهانی شده است.

شیوع این ویروس منجر به قرنطینه‌ها، محدودیت‌های سفر و همچنین اختلالات اقتصادی و اجتماعی شده است. بسیاری از کشورها در تلاش برای کنترل شیوع ویروس، اقدامات فاصله گذاری اجتماعی و آزمایش های گسترده را اجرا کرده اند.

یکی از امیدوارکننده‌ترین پیشرفت‌ها در مبارزه با کووید-۱۹، توسعه واکسن‌ها بوده است. آن ها با آموزش سیستم ایمنی بدن برای شناسایی و مبارزه با ویروس عمل می کنند. اولین واکسن‌های کووید-۱۹ در دسامبر ۲۰۲۰ مجاز به استفاده شدند و از آن زمان تاکنون واکسن های زیادی استفاده شدند که البته برخی از آن ها عوارضی هم داشته اند.

بررسی اجمالی آخرین آمارهای هفتگی سازمان بهداشت جهانی

سازمان بهداشت جهانی آخرین آمار دسته بندی شده(۵دی تا ۲بهمن ۱۴۰۱) از داده های موجود را به شرح زیر گزارش کرده است:

کل موارد ابتلا و مرگ و میر در سطح جهان

در سطح جهانی، نزدیک به ۱.۹ میلیون مورد ابتلای جدید و بیش از ۱۲هزار مرگ و میر در هفته ۲۶ تا ۲ بهمن ۱۴۰۱ گزارش شده است. در ۲۸ روز گذشته (۵دی تا ۲بهمن ۱۴۰۱)، بیش از ۱۱ میلیون مورد ابتلا و بیش از ۵۵هزار مرگ و میرجدید گزارش شده است. در سطح جهانی شاهد کاهش ۲۵ درصدی ابتلا و افزایش ۱۳ درصدی مرگ و میر نسبت به ۲۸ روز گذشته هستیم. تا ۲بهمن ۱۴۰۱، بیش از ۶۶۴ میلیون مورد ابتلا تایید شده و بیش از ۶.۷ میلیون مرگ و میر در سراسر جهان گزارش شده است.

آخرین آمارهای ابتلا کشورها

نگاهی به آخرین آمار کرونا در جهان

در سطح کشورها، بیشترین تعداد موارد ابتلای جدید هفتگی از ژاپن: ۶۷۲هزار و ۵۲۶، ایالات متحده آمریکا: ۳۲۳هزار و ۷۲۱، کره:۱۹۲هزار و۶۳۸، چین :۱۴۲هزار و ۶۶ و برزیل:۱۱۴هزار و۹۱۶ گزارش شده است.

آخرین آمارهای مرگ و میر کشورها

نگاهی به آخرین آمار کرونا در جهان

بیشترین تعداد مرگ و میر هفتگی از ایالات متحده آمریکا:۳۹۲۲، ژاپن:۲۷۷۹، برزیل :۹۵۲، چین :۶۱۷ و اسپانیا:۴۲۴ گزارش شده است.

باتوجه به آمار و ارقام منتشر شده طی یک هفته در مورد مرگ و میر و میزان ابتلا، آمریکا و ژاپن در صدر هستند. میزان ابتلا در مورد ژاپن و آمریکا کمتر از هفته قبل شده است؛ که شاید نشان دهنده طی شدن پیک جدید باشد. جالب توجه است که اسپانیا در لیست مبتلایان در بین ۵مورد اول قرار ندارد؛ اما در مرگ و میر جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است.

کاهش موارد ابتلا در ژاپن ممکن است نتیجه تلاش‌های دولت این کشور برای کنترل شیوع ویروس(مانند اجرای اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی و انجام آزمایش‌های گسترده) باشد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که وضعیت می تواند به سرعت تغییر کند و شاید تعداد ابتلا در آینده دوباره افزایش یابد.

همه‌گیری ویروس کرونا تأثیر قابل‌توجهی بر جهان داشته است و باعث بیماری و مرگ گسترده و همچنین اختلالات اقتصادی و اجتماعی شده است. در حالی که واکسن‌ها امیدی را برای کنترل شیوع ویروس ایجاد می‌کنند؛ برای افراد و جوامع مهم است که به اقدامات احتیاطی برای محافظت از خود و دیگران ادامه دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس