به گزارش مشرق، این خودرو از قوای محرکه هیبریدی iDD چانگان استفاده میکند که از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده است. CS۷۵ پلاس برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و همانطور که از نامش مشخص است، نسخهای لوکستر و جدیدتر از CS۷۵ سال ۲۰۱۳ محسوب میشد. سپس نسل دوم CS۷۵ پلاس نیز در سال ۲۰۲۲ معرفی شد. این خودرو ۴,۷۰۰ میلیمتر طول، ۱,۸۶۵ میلیمتر عرض و ۱,۷۱۰ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن برابر با ۲,۷۱۰ میلیمتر است.
چانگان CS۷۵ پلاس معمولی
در این کنفرانس، رئیس چانگان اتومبیل اعلام کرده که این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ چهار میلیون دستگاه خودرو به فروش برساند که سه میلیون دستگاه آن با برند چانگان خواهد بود درحالیکه ۳۵ درصد آن به مدلهای انرژی نو اختصاص خواهد داشت و ۱۵ درصد در بازارهای صادراتی فروخته خواهد شد. تا سال ۲۰۳۰ نیز این شرکت فروش پنج میلیون دستگاهی را هدف قرار داده است که ۴ میلیون آن از برند چانگان خواهد بود و بیش از ۶۰ درصد این فروش را مدلهای انرژی نو تشکیل خواهند داد. تا این سال ۳۰ درصد فروش چانگان نیز در بازارهای صادراتی خواهد بود.
در قوای محرکه هیبریدی iDD چانگان پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو ۱۷۰ اسب بخار قدرت و موتور الکتریکی ۱۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. باطریهای این سیستم هم ساخت شرکت چینی CATL هستند و برد تمام الکتریکی حداکثر ۱۵۰ کیلومتر را برای CS۷۵ پلاس iDD فراهم میکنند. این خودرو با یک باک پر بنزین و شارژ کامل باطریها بردی حداکثر ۱۲۰۰ کیلومتر خواهد داشت. علاوه بر این، کراساوور هیبریدی چانگان از قابلیت شارژ سریع DC هم برخوردار است که میتواند در کمتر از نیم ساعت باطریها را کاملاً شارژ کند.
CS۷۵ پلاس iDD در داخل از داشبورد متفاوتی نسبت به نسخه بنزینی معمولی استفاده میکند. روی این داشبورد دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی جای گرفته که برخلاف CS۷۵ پلاس معمولی، به هم متصل نیستند. همچنین در این خودرو محصولات پژو از غربیلک فرمان مربعی کوچکی استفاده شده که صفحه آمپر از بالای آن قابلمشاهده است. کابین این ماشین با چرم باکیفیت روی صندلیها و داشبورد، لوکس به نظر میرسد و تریم آبی نیز هویت هیبریدی آن را بیشتر نشان میدهد.
CS۷۵ پلاس iDD در بخش ایمنی به سیستم کمکراننده سطح دو مجهز است که شامل کروز کنترل تطبیقی، حفظ حرکت بین خطوط، هشدار برخورد جلو و عقب با ترمز فعال، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم پایش راننده برای تشخیص خستگی میشود. چانگان فعلاً قیمت و زمان عرضه این کراساوور هیبریدی را اعلام نکرده است.
منبع:چرخان