زهره الهیان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی تا حصول نتیجه پرونده حادثه سفارت جمهوری آذربایجان را از نظر قضایی و امنیتی پیگیری می‌کند.

به گزارش مشرق، زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حادثه تیراندازی در سفارت جمهوری آذربایجان گفت: همان‌طور که در ساعات اولیه این حادثه مشخص شد انگیزه، فرد مسلح که وارد سفارت شده بود، یک انگیزه شخصی بود و انگیزه‌ای برای ترور در این حادثه وجود نداشته است.

وی افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران به ویژه در دولت فعلی بر مبنای حسن همجواری با همسایگان و روابط دوستانه با کشورهای منطقه بوده و هست و کشور آذربایجان هم از این قاعده مستثنا نیست و ما همواره به دنبال روابط دوستانه و برادرانه با کشور جمهوری آذربایجان بوده و هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حادثه سفارت آذربایجان و اتفاقات این‌چنینی نمی‌تواند روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را دچار خدشه کند و چالشی بر سر راه روابط دو کشور ایجاد کند.

الهیان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی تا حصول نتیجه، پرونده قضایی و امنیتی حادثه تیراندازی در سفارت جمهوری آذربایجان را پیگیری و مداوم گزارشات مربوط به پیگیری‌های انجام‌شده را از دستگاه‌های مربوطه دریافت می‌کند.

وی افزود: عیادت آقای امیر عبداللهیان از مصدومان حادثه تیراندازی سفارت جمهوری آذربایجان، اقدام صحیح و بجا و به‌موقعی بود و نشان داد که سیاست و موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال این حادثه چیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: صهیونیسم بین‌الملل و جریان آن تابعه آن با فضاسازی رسانه‌ای سعی دارند تا حادثه تیراندازی سفارت آذربایجان را یک حادثه تروریستی معرفی کنند و با این فضاسازی‌ها باعث ایجاد اختلاف در روابط ایران و آذربایجان شوند که قطعاً به اهداف خود نخواهند رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    1 0
    دقیقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس