کد خبر 1461340
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
فقط نسل پیشین تیم ملی والیبال، طلایی بود؟

در حالی که نسل پیشین تیم ملی را نسل طلایی قلمداد می‌کنند اما به نظر می‌رسد باز هم می‌توان در تیم ملی، شاهد حضور نسل‌هایی باشیم که حتی از نسل پیشین هم دوران طلایی‌تری داشته باشند.

به گزارش مشرق، نسل پیشین تیم ملی والیبال متشکل از بازیکنانی همچون سعید معروف، شهرام محمودی، عادل غلامی، سید محمد موسوی، فرهاد قائمی و امیر غفور نسلی خاطره‌ساز بود که در اذهان مردم باقی ماند؛ نسلی که اتفاقات بزرگی را برای والیبال ایران رقم زد مثل صعود به المپیک و حضور در لیگ ملت‌ها و البته قهرمانی در آسیا.

این نسل آنقدر مورد توجه مردم قرار گرفت که لقب نسل طلایی والیبال ایران به آن داده شد؛ اما این توجهات تا جایی پیش رفت که که باعث ایجاد یک تصور اشتباه شد. تصوری مبتنی بر اینکه اگر بازیکنان نسل موسوم به نسل طلایی بازنشسته شوند والیبال ایران به شدت دچار مشکل خواهد شد.

عملکرد ضعیف تیم ملی والیبال در المپیک توکیو در شرایطی رخ داد که شاکله این تیم را بازیکنان نسل طلایی تشکیل داده بودند و این زنگ خطری برای والیبال ایران بود؛ چون همیشه این ترس وجود داشت که پس از پایان دوره نسل طلایی، والیبال ایران در سراشیبی سقوط قرار خواهد گرفت. بهروز عطایی که پس از المپیک توکیو سرمربیگری تیم ملی را بر عهده گرفت مجبور شد تیمی جدید بسازد؛ تیمی که تعداد زیادی از بازیکنانش جوان بودند و سایر بازیکنان هم که سن و سال بالایی داشتند تجربه بین‌المللی چندانی نداشتند.

نتیجه‌ای که تیم ملی در لیگ ملت‌ها گرفت نتیجه بسیار خوبی بود؛ به خصوص پیروزی مقابل لهستان که نشان داد این نسل هم می‌تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. حتی نتیجه‌ای که تیم ملی در مسابقات جهانی کسب کرد تفاوتی با نتیجه‌ای که در دور قبل از آن با بازیکنان نسل طلایی به دست آمده بود نداشت.

فقط نسل پیشین تیم ملی والیبال، طلایی بود؟

محمدرضا داورزنی که سال‌ها ریاست فدراسیون والیبال را بر عهده دارد و شاهد حضور نسل‌های مختلفی در تیم ملی بوده نظر جالبی درباره نسل طلایی والیبال ایران دارد. وی در این خصوص گفت: «ما معدن طلا داریم و همه بازیکنانی که آنها را کشف می‌کنیم و پرورش‌شان می دهیم تا به تیم ملی برسند طلا هستند. امین اسماعیل‌نژاد از شهر ملکان تبدیل به ستاره شد؛ بازیکنی مثل محمد موسوی از دزفول آمد؛ سعید معروف از ارومیه آمد و ستاره شد. همه این بازیکنان در معدن طلای ایران ستاره شدند. من اعتقاد ندارم که تنها به یک نسل، نسل طلایی گفته شود؛ چون همه نسل‌ها طلایی بودند.همه بازیکنان پیشین و فعلی تیم ملی قابل احترام هستند. چون به والیبال ایران خدمت کردند و نام کشورمان را در والیبال دنیا پررنگ کردند.

در حال حاضر توقع از تیم ملی کسب بهترین نتیجه در مسابقات آتی تیم ملی است؛ اما قطعا عطایی به مرور بازیکنان جوان را به تیم ملی اضافه خواهد کرد. بازیکنانی که می‌توانند نسل طلایی دیگری را برای والیبال ایران تشکیل دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس