کد خبر 1461529
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴
رئیس جمهور کوبا در دیدار امیرعبداللهیان: مصمم به همکاری​ با کشورهای دوست هستیم

رئیس جمهور کوبا در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: کوبا برغم فشارها مصمم به همکاری با کشورهای دوست و رفع موانع و چالش‌های پیش رو است.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در آخرین مرحله از سفر خود به آمریکای لاتین، روز شنبه ۱۵ بهمن با «میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا دیدار و درباره موضوعات مورد علاقه در حوزه‌های دوجانبه و مسائل بین‌المللی به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه ایران و کوبا و مرور بر روابط دوجانبه، بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای تقویت و توسعه همکاری‌های فیمابین تأکید کرد.

امیرعبداللهیان از همکاری کوبا در تولید انواع واکسن مشترک در ایران قدردانی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین ضمن ابراز خرسندی از سطح همکاری‌ها در موضوعات بین‌المللی، حمایت قاطع ایران از کوبا و محکومیت تحریم‌ها و مداخله خارجی در این کشور را مورد تاکید قرار داد.

میگل دیاز کانل رئیس جمهور کوبا نیز در این دیدار با تمجید از تاریخ و فرهنگ ایران، پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی و فنی ایران در سایه تحریم‌ها را ستودنی خواند و بر علاقه‌مندی خود نسبت به افزایش تماس‌ها و مراودات فیمابین تأکید کرد.

وی تحولات منطقه آمریکای لاتین و جهان را واجد فرصت‌های نوینی برای تقویت چندجانبه گرایی خواند و افزود:کوبا برغم فشارها مصمم به همکاری با کشورهای دوست و رفع موانع و چالش‌های پیش رو است.

رئیس جمهور کوبا افزود: دولت آمریکا فقط به منافع خود می‌اندیشد و ارزشی برای دیگران قائل نیست. ما استقلال سیاسی خود را به بهای سنگینی به دست آورده‌ایم و آن را حفظ خواهیم کرد.

طرفین در این دیدار بر توسعه همکاری‌های پزشکی، دارویی، تجهیزات پزشکی و واکسن تأکید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس