محکومیت تحریم‌های یکجانبه علیه ایران/ سفر رئیس جمهور کوبا به تهران

وزیر خارجه کوبا در دیدار امیرعبداللهیان بار دیگر تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را محکوم کرد و از سفر رئیس جمهور کوبا به ایران در سالجاری میلادی خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز (شنبه) به وقت محلی با «برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه کوبا در این دیدار با اشاره به ملاقات امیرعبداللهیان با رئیس جمهور کوبا از سفر رئیس جمهور کوبا به ایران در سالجاری میلادی خبر داد.

وی بار دیگر تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را محکوم کرد و افزود: همبستگی خود را با ایران در خصوص اقدامات ثبات زدا و دخالت در امور داخلی این کشور اعلام می‌کنیم.

وزیر خارجه کوبا همچنین بر حمایت این کشور از حق همه کشورها برای دستیابی به انرژی هسته‌ای با مقاصد صلح آمیز تأکید کرد.

برونو رودریگز با اشاره به سفر امیرعبداللهیان به هاوانا بیان کرد: بازدید شما این فرصت را فراهم می‌آورد که ما مجددا مراتب قدردانی خود را از ایران به خاطر حمایت‌های مستمر از کوبا در برابر تحریم‌های یکجانبه آمریکا اعلام کنیم.

حسین امیرعبداللهیان نیز با اشاره به دیدارش با رئیس جمهور کوبا اظهار داشت: درباره موضوعات مختلفی رایزنی کردیم. مایلم یک بار دیگر بر اهمیت مناسبات دوکشور تأکید کنم.

وی افزود: سیاست‌های تحریم‌های یکجانبه و قلدرمابانه آمریکایی‌ها در قبال کشورهای مستقل محکوم به شکست است. وقایع ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۲ اثبات کرد که سلاح تحریم اثربخش نبوده و طرف آمریکایی با مداخله و تحریک مردم کوبا به اغتشاش به دنبال اهداف سوء خود است.

وزیر امور خارجه کشورمان روابط ایران و کوبا را مبتنی بر پایه های محکم و متین تاریخی دانست.

امیرعبداللهیان افزود: در عرصه مناسبات سیاسی، روابط در عالی ترین سطح خود برقرار بوده و هر دو کشور در مسیر حفظ استقلال و مخالفت با یکجانبه گرایی دارای نگاه و اهداف مشترک هستند.

برونو رودریگز وزیر امور خارجه کوبا نیز در این دیدار روابط با جمهوری اسلامی ایران را یک اولویت برای کوبا خواند

استمرار همکاری دو کشور در مجامع بین‌المللی و تبادل هیئت‌های سطوح عالی بین دو کشور از دیگر موضوعات مورد گفتگو و تبادل نظر بین وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کوبا در این دیدار بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    0 10
    خیلی هم عالی، به امید گسترش روابط بین دو کشور مستقل و دوست!! پیشنهاد میکنم حتی برای تشدید سوزش یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز ، اروپایی‌های نوکر ، صهیونیست‌ها و غربگداهای داخلی هم که شده از جناب آقای کیم جونگ اون رهبر محترم جمهوری دموکراتیک خلق کره هم جهت سفر به ایران دعوت کنین، خیلی حال میده دیدن قیافهٔ این اراذل که اسم بردم!!! خخخخخخخخخخ
  • خخخخ IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    7 0
    خخخ دنگاتونو اماده کنین داره میاد برداره بره
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    0 0
    شاید ندونید که هر چی واکسن داریم از کوبا داریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس