بالون چینی

محمد علی الحوثی در پیامی نوشت آمریکا به دیگر کشورها دست درازی می‌کند، اما از حضور بالون چینی ناخشنود است.

به گزارش مشرق، محمد علی الحوثی عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: آمریکا ورود بالون چینی به برخی مناطق خود را برنمی تابد، اما به نظامیانش اجازه می‌دهد حاکمیت کشورها را نقض و حتی آن‌ها را اشغال کنند و هدف عملیات تروریستی قراردهند.

او افزود: آمریکا از چیزی ناخشنود است که بیشتر از آن را برای خودش پسندیده می‌داند. برای جهان هیچ چاره‌ای جز تلاش برای ایجاد ساختار بین المللی چند قطبی به جای تروریسم و جنایات مستمر آمریکا وجود ندارد.

مقامات آمریکایی روز پنجشنبه گفتند که یک بالون جاسوسی چینی چند روزی است که بر فراز آسمان این کشور پرواز می‌کند، اقدامی که درست چند روز قبل از سفر برنامه ریزی شده آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به پکن صورت گرفته است.

چین روز جمعه اعلام کرد یک بالون متعلق به این کشور که بر فراز آسمان آمریکا در حال پرواز بوده برای اهداف غیرنظامی هواشناسی و سایر اهداف علمی است و از اینکه به حریم هوایی آمریکا منحرف شده است، ابراز تاسف کرد.

پنتاگون گفته است که پس از شناسایی یک بالون چینی بر فراز حریم هوایی آمریکا، به دلیل نگرانی از آسیب رساندن به مردم آن را ساقط نکرده است، با این حال کشف بالون مذکور تنش بیشتری در روابط آمریکا و چین ایجاد خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بی بی زینلی ۰ IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    1 1
    امریکا ایران هم تو را از منطقه بیرون می کند همین که تو نمی توانی یک بالون را تحمل کنی ملت‌های مسلمان هم نمی توانند تجاوز شما مزدوران را در خاک خودشان تحمل کنند وشما را از صحنه روزگار محو میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس