همبستگی ونزوئلا با ترکیه و سوریه با ارسال ۲۲ تن کمک‌های بشردوستانه و اعزام ۵۲ امدادگر

دولت ونزوئلا علاوه بر ارسال ۲۲ تن کمک‌های بشردوستانه به ترکیه و سوریه، ۵۲ نیروی امدادگر و متخصص را برای مشارکت در عملیات نجات در مناطق آسیب‌دیده از زلزله در دو کشور اعزام کرد.

به گزارش مشرق، یک تیپ متشکل از ۵۲ نیروی امدادی و آتش‌نشان ونزوئلایی در نخستین ساعات امروز (به وقت ونزوئلا) کاراکاس را به مقصد دو کشور ترکیه و سوریه ترک کردند.

همچنین ۲۲ تن کمک‌های بشردوستانه و شش سگ نجات از طریق شرکت هواپیمایی دولتی کنویاسا به این دو کشور زلزله‌دیده ارسال شدند.

بر اساس این گزارش، هواپیمای ونزوئلا ابتدا در سوریه توقف خواهد کرد و پس از تحویل بخشی از مواد غذایی و دارویی، عازم ترکیه خواهد شد.

ایوان خیل وزیر امور خارجه ونزوئلا به نمایندگی از نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری این کشور با حضور در فرودگاه، بار دیگر همبستگی این کشور آمریکای لاتین را با مردم ترکیه و سوریه ابراز کرد.

وی تاکید کرد: زمان آن رسیده است که جامعه‌بین‌المللی صدای خود برای لغو تحریم‌ها علیه سوریه را بلند کند تا این کشور بتواند منابع مورد نیاز خود را دریافت کند.

کمک ونزوئلا به مناطق زلزله‌زده ترکیه و سوریه در حالی انجام می‌شود که این کشور خود از تحریم‌های یکجانبه آمریکا رنج می‌برد.

پس از کم‌کاری‌های غرب در حمایت از آسیب‌پذیرترین کشورهای جهان در مقابله با شیوع تاریخی همه‌گیری کووید-۱۹، زمین‌لرزه ویرانگر ترکیه و سوریه، آزمون دیگری است که باید دید داعیه‌داران حقوق بشر، از آن سربلند بیرون خواهند آمد یا خیر. چنانچه غربی‌ها با نادیده گرفتن آوار ساختمان‌ها در هر دو ملت ترکیه و سوریه، جان عده‌ای را بر برخی دیگر ارجح بدانند و به روند تبعیض علیه این دو کشور ادامه دهند، سند دیگری از استانداردهای دوگانه غرب در مسئله اقدامات بشردوستانه در حافظه جهان ثبت خواهد شد.

در ساعات اولیه ششم فوریه (۱۷ بهمن ماه)، دو زمین لرزه به بزرگی ۷.۸ و ۷.۵ ریشتر که کانون آن‌ها شهر قهرمان مرعش ترکیه بود، به ثبت رسید که هزاران کشته و مجروح برجای گذاشته و هزاران ساختمان نیز تخریب شده‌اند.

آمار قربانیان زلزله هولناک جنوب ترکیه و شمال سوریه در آستانه ۱۰ هزارتایی شدن قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    بند ه های خدا شما یکی باید کمک خود تون کنه.ولی بازم دمتون گرم.همون ندارها بهترن تو شهر میچرخم یارو لندکروز یا تویوتا چند میلیاردی هزار تومت کف دست یک بیچاره نمیده.ولی پراید سواره میده هر چنر باید به مستحق اصلی داد.ولی منظور همون نداره دستش بازتره و لارج تر
    • ح IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      0 0
      بنده شیطان خودتو با بندگان خدا مقایسه نکن!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس