«جواد امام» برای پاره‌ای از توضیحات به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب رفت

دبیرکل و دو عضو حزب مجمع ایثارگران با حضور در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب درباره مواضع حزب توضیحاتی را ارائه کردند.

به گزارش مشرق، عبدالله مرادی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: در این جلسه از نماینده حزب مجمع ایثارگران برای حضور در کمیسیون و ارائه توضیحات درباره مواضع حزب با توجه به ماده ۱۸ قانون احزاب دعوت به عمل آمد.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی افزود: جواد امام دبیرکل و دو عضو دیگر از حزب مجمع ایثارگران به تشریح مواضع سیاسی خود پرداخته و به سوالات و نظرات اعضای کمیسیون پاسخ دادند. در نهایت مقرر شد که در زمینه رعایت چارچوب قانون اساسی و همین‌طور شاخص‌های مندرج در قوانین احزاب مانند عدم ترویج خشونت به حزب تذکر داده شود.

مرادی با اشاره به اینکه نگاه‌ ما در مواجهه با احزاب، نگاهی باز و تعاملی و گفت‌وگو محور است، افزود: رویکرد وزارت کشور و کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی این است که فضا را برای احزاب باز کنیم و میدان برای فعالیت کردن باز باشد، اما با این قید که احزاب توانمند و با شاخص‌های واقعی یک حزب، مسئولیت‌پذیر و آموزش‌های حزبی مشخص و داشتن ایده‌های حکمرانی، نظراتشان و نکاتشان را در حوزه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی برای حکمرانی مطرح کنند و از مواضع جناحی تخریبی و نفرت پراکنی در محیط عمومی دوری کنند.

وی با اشاره به برخی از مصوباتی که در نشست امروز کمیسیون ماده ۱۰، گفت: پروانه فعالیت حزب نسل نو با تایید صلاحیت تمامی اعضا صادر شد. همچنین برگزاری مجمع عمومی حزب مجمع دانش‌آموختگان استان بوشهر به تایید رسید و همچنین کمیسیون مقرر کرد که از انجمن دندانپزشکی ایران که انجمن صنفی است، برای توضیحات درباره ورود به مسائل سیاسی دعوت به عمل بیاید.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور خاطرنشان کرد: در حوزه اقلیت‌ها هم دو انجمن؛ زرتشتیان تفت و توابع آن، و همچنین کانون دانشجویان زرتشتی بررسی و انتخابات مجامع عمومی آنان مورد تایید قرار گرفت و با تمدید پروانه فعالیت آنها موافقت شد.

مرادی ادامه داد: در این جلسه با تشکیل شعب استانی برخی احزاب چون حزب اسلامی کار در آذربایجان شرقی، جامعه اسلامی کارگران در آذربایجان شرقی، رهپویان انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی، کانون تربیت اسلامی در خراسان شمالی، حزب همدلی مردم تحول‌خواه در استان البرز، مجمع نیروهای خط امام در خراسان شمالی و کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در آذربایجان شرقی موافقت شد.

وی رویکرد وزارت کشور در حوزه احزاب را تعاملی و مشارکتی عنوان کرد و گفت: احزاب مهم‌ترین نقش را می‌توانند در انتخابات و مشارکت سیاسی داشته باشند. به همین جهت هم وزارت کشور با خانه احزاب ارتباط تنگاتنگی را برقرار تا از ظرفیت‌های خانه احزاب برای ایجاد فضای گفت‌وگوی سیاسی استفاده کند و هم در سطح استانی و ملی یک گفتمان سیاسی تعاملی به وجود آید.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی ادامه داد: در کنار خانه احزاب ملی، در ۲۱ استان نیز دفاتر خانه احزاب استانی وجود دارد بنابراین گفت‌وگوها و نشست‌های حزبی از این طریق نسبت به افزایش نشاط در جامعه موثر خواهد بود. چرا که حزب به عنوان یک حلقه میانی می‌تواند نقش موثری در افزایش مشارکت داشته باشد. برای انتخابات هم برنامه‌ دولت استفاده از همه ظرفیت‌های سیاسی و حزبی است که در چارچوب‌های قانون اساسی و منافع ملی اشتراک دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس