اسرائیل دوقطبی شده است/ نتیجه در هر صورت، شکست است

یک رسانه صهیونیست به دو قطبی شدن رژیم صهیونیستی اذعان کرد و نوشت: هرکدام از طرفین این دو قطب پیروز شود، نتیجه آن شکست (رژیم) اسرائیل است.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی درباره تظاهرات اعتراضی هفته های اخیر علیه کابینه «بنیامین نتانیاهو» نوشت: «بحث های سیاسی در هیچ دوره ای تا این حد "اسرائیلی ها" را دوقطبی نکرده بود، امروز این دو قطبی به قدری تشدید شده که هیچ طرفی حاضر نیست تا نظرات طرف مقابل را بشنود».

این رسانه صهیونیست، پیروزی هریک از دو طرف بحران سیاسی رژیم صهیونیستی را مساوی شکست ارزیابی کرد و افزود: «نتیجه هر چه باشد، اسرائیل از ادامه این وضعیت آسیب می بیند.»

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، جریان چپ و راست در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی را که اکنون درباره اصلاحات قضائی دچار اختلاف هستند، به گفت‌وگو دعوت کرد.

این رسانه صهیونیست در عین حال کابینه نتانیاهو را مسئول ایجاد بحران سیاسی در رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد و از او خواست به دستگاه قضائی به چشم دشمن نگاه نکند و ضمن احترام به تفکیک قوا، در مقابل مخالفان انعطاف نشان داده و از اقدامات یکجانبه خودداری کند.

به گزارش مشرق، بحران سیاسی در هیات حاکمه رژیم صهیونیستی به بدنه این رژیم هم کشیده شده و احزاب اپوزیسیون برای برگزاری تظاهرات و اعتصاب سراسری در فلسطین اشغالی برای دوشنبه آینده، فراخوان صادر کرده‌اند.

برگزارکنندگان تظاهرات‌ علیه کابینه تندرو و افراطی نتانیاهو طی فراخوان‌هایی خواستار اعتصاب سراسری و تظاهرات دوباره در دوشنبه آینده در اعتراض به اصلاحات قضایی شدند که این کابینه بر اجرای آن پافشاری می کند.

این تظاهرات‌ در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد.

اخیرا لاپید درباره تصمیم کابینه نتانیاهو برای اصلاح دستگاه قضایی گفت که کابینه تندروی نتانیاهو یک فرایند ویرانگر را پیش می‌برد؛ فرآیندی که ممکن است موجودیت این رژیم را به خطر اندازد.

لاپید افزود: هیچ دستگاه «اسرائیلی» وجود ندارد که تحت اصلاحات قرار نگیرد، یکی از آنها دستگاه قضایی است، اما اصلاحات نمی‌تواند توسط کابینه‌ای انجام شود که ریاست آن را یک متهم دارای پرونده جنایی بر عهده دارد و فرد قدرتمند آن نیز یک جنایتکار محکوم (ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی) است.

رهبر ائتلاف مخالفان در کنست رژیم صهیونیستی با اشاره به تظاهرات مخالفان کابینه نتانیاهو اضافه کرد: «جنبش اعتراضی کنونی مهم‌ترین جنبش در تاریخ (رژیم جعلی) اسرائیل است و این صرفا اعتراض علیه فساد و یا اعتراض به هزینه‌های بالای زندگی نیست، بلکه این اعتراض‌ها علیه کسانی است که موجودیت ما را به خطر می‌اندازند.»

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی نیز اخیرا در بیانیه ای خواستار توقف فرآیند اصلاحات قضایی شد و گفت: «روند اصلاحات قضایی را لحظه ای به طور کامل متوقف کنید، نفس عمیق بگیرید و اجازه دهید که گفت وگوهایی انجام شود زیرا اغلب اسرائیلی ها خواهان گفت وگو هستند.»

اما «یاریو لیوین» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در پاسخ به درخواست رئیس رژیم مبنی بر توقف موقت اصلاحات قضایی گفت که حتی یک دقیقه هم روند مربوط به این اصلاحات را که با انتقادات شدید در داخل و خارج سرزمین های اشغالی مواجه است، متوقف نمی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس