اتحادیه اروپا: روی جمع‌بندی مذاکرات برجام متمرکز هستیم

سخنگوی ارشد سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تداوم تلاش‌ها برای ازسرگیری اجرای برجام، تصریح کرد که این اتحادیه روی جمع‌بندی مذاکرات متمرکز است.

به گزارش مشرق، «پیتر استانو» این مطلب را در نشست خبری از بروکسل و در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره زمان ادعایی مرگ برجام پرسید، مطرح کرد. وی گفت: هدف ما این است که تمام تلاش ها را برای یافتن راه حلی به منظور اجرای صد درصدی این توافق انجام دهیم. بنابراین ما سعی می‌کنیم در این رابطه راه حلی پیدا کنیم.

سخنگوی جوسپ بورل خاطر نشان کرد: ما تمام تلاش خود را برای تکمیل مذاکراتی که به طور رسمی تکمیل نشده است، انجام خواهیم داد. ما روی نتیجه گیری مذاکرات با نگاه به احیای توافق هسته ای متمرکز هستیم.

بورل هم اخیرا در اظهاراتی گفته است که جایگزین بهتری برای برجام وجود ندارد و به تلاش‌ها برای ازسرگیری اجرای این توافق ادامه می‌دهد.

مذاکرات رفع تحریم‌ها بعد از ماه‌ها گفت‌وگوهای فشرده دیپلماتیک به دلیل عواملی همچون تناقض در رفتار، تعلل در تصمیم‌گیری، زیاده‌خواهی و طرح درخواست‌های جدید از سوی آمریکا معطل مانده است. تجربه نشان داده است که کاخ سفید به رغم ادعای دیپلماسی اراده لازم را برای تصمیم‌گیری در زمینه بازگشت به برجام و جبران سیاست شکست خورده دولت ترامپ علیه ایران ندارد.

ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر همواره اعلام کرده است که برای عقد توافقی پایدار و قابل اتکا که تحریم‌ها را به نحوی تضمین شده رفع کند و موضوعی به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی نماند، آمادگی دارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان اخیرا در مصاحبه‌ای تصریح کرد: ما برای رسیدن به نقطه پایانی توافق بدون پیش شرط آمادگی داریم تا در چارچوب گفت‌وگوهایی که در گذشته انجام شده است، گام نهایی برداشته شود اما بدون پیش شرط و با یک نگاه واقع‌بینانه و با رعایت حقوق و منافع ملی ایران باید انجام شود.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی به مسیر دیپلماسی پایبند است و معتقدیم که مذاکره برای مذاکره مفید نیست اما مذاکره برای اینکه تمام طرف‌ها به نتیجه مطلوب برسند، می‌تواند مفید باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    9 2
    ایران دربرجام هست کاخ سفیدبیرون اومد وقلاده این هرزه های اروپا نشین هم گرفت وبیرون اورد مازیرنظارت پادمانی هستیم
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    11 1
    چه زود از تمرکز بر اغتشاشات ایران به تمرکز بر برجام برگشتند.
    • US ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      4 0
      دقیقا!
    • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      0 1
      این اروپا هست اون آمریکا بود که گفته بود مجید
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      0 0
      کارشان همین هست و ما هم ساده لوح مانند این چند دهه بازیچه انان
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    8 1
    بنظر من ایران هرچه بیشتر به اینها بی محلی کند و تحویلشان نگیرد اینها بیشتر دنبال ایران میدوند . متاسفانه وادادگی مفرط دولت روحانی و سیاست خارجی ایشان مبتنی بر کسب رضایت غربیها انها را دچار این توهم کرد که ایران بدون غرب توانایی سرپا ماندن را ندارد . باید این ذهن بیمار و متوهم غرب درمان شود .
  • محمود IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    4 2
    عجب نظرشان در مورد اغتشاشگران نیست.یعنی خیالشون تخت شد که این حشرات وطنی در انجام وظایف محوله ناتوان هستند
  • کوروش IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    1 0
    باید هر چه سریعتر مذاکرات با جدیت ومنطق از سر گرفته شودو تحریم‌های ظالمانه برداشته شود تا راه برای پیشرفت کشور هموار شود به فکر آینده کشور و ملت باشید.از روی فکر و منطق حرف بزنید.نه ازسر احساس و خشم
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    4 0
    به کوری ساندیس خورها
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      3 0
      شنبه ساندیس میدند ؟
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      0 0
      چطوری اغتشاشو؟؟! خخخخختت
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      0 0
      23:15 خداییش من خودم حاضرم ساندیس خور باشم ولی عین شما اغتشاشو ها برای گرفتن پناهندگی ... و تازه امتحان "کتبی" هم بدم تا قبولم کنن!! خخخخخخخخخخ
  • کوروش IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    2 2
    بهتر است بدانید به بن بست رسیدن مذاکرات وبه نتیجه نرسیدن مذاکرات باعث شد که اعتراضات شکل بگیرد بخاطر تورم گرانی فقر وغیره و نداشتن امید ب آینده کشور.کینه و خشم مشکلی را حل نمی‌کند.دشمن از وضع موجود استفاده می‌کند و به کشور ضربه میزند.انسان باید بداند در هر شرایطی چ تصمیمی بگیرد.یک طرز فکر و یک تصمیم در هر شرایطی کاربرد ندارد.
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    3 0
    اینها راه گران کردن ارز در کشور ما را یاد گرفته اند. میگویند مذاکره میکنیم قیمت یکی دو درصد ریزش میکند بعد میگویند برجام به آخر رسیده ارز چهل درصد صعود میکند. مسوولان ما هم که بی حس!
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    5 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    باید خسارت خارج شدن از برجام را هم اروپا و هم امریکا پرداخت کند مسئولین کوتاه نیایند
  • ایرانی با غیرت IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    حرفهای این اروپائی ها که قلاده انها در دست یانکی هاست را نمیشود باور کرد. در ضمن این اراجیف را یانکی ها توی دهان انها میگذارند!
  • ایرانی با غیرت IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    این اراجیف را یانکی ها توی دهان انها میگذارند!
  • احمد IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    سلام این که بر جام محصول وادادگی و ساده لوحی وشاید هم خود فروخته گری عده‌ای تن پرور شکم پاره بی وطن بود شکی نیست برجام قرار دادی بود برای نابودی ایران و ایرانی ولی از آنجا که خداوند والله هو خیر ماکرین است و تمام نکرده ها را خنثی میکند وچون خدا خواهد عدو شود سبب خیر آن آمریکای وحشی صفت آمد و بدست خودشان سند بردگی ایران ونابودی ایران را از بین بردند و حالا فهمیده اند که چه غلطی کرده‌اند مدتی امید به منافقین هیچی نداری بسته بودند با همراهی زنان بد کاره وچاقو کشان که حاصلی نداشت حالا می خواهند برجام ۲۰۱۵پانزده را زنده کنند برید گم شید بی شرافت ها برجام به زباله دان تاریخ پیوست وشما باید ایران صددرصد اتمی را مانند فرانسه و انگلیس و روسیه و چین به رسمیت بشناسید نه ذره‌ای کمتر وبا با پس گردنی این را ملت ایران به شما میقبولانند مطمن باشید ایران مسلمان، ایران قهرمان، ایران شیعی به شما شغال‌ها ی بی شرافت دیگر باج نمی‌دهد بورل عزیز خوابت تعبیر نخواهد شد
  • حدیث IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    خسته شدیم بسه ملت دیگه توان گرونی ندارن یک عده نشستند نفسشون ازجای گرم بلند میشه برن بجنگن مامیخاهیم زندگی کنبم بدور از اغتشاش وقهر باکل دنیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس