مسکو ورود ۷۷ آمریکایی به روسیه را ممنوع کرد

مسکو با گسترش تحریم ها علیه آمریکا، در جدیدترین اقدام ورود ۷۷ آمریکایی به روسیه را ممنوع کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: روسیه ورود ۷۷ شهروند آمریکایی به این کشور را برای همیشه ممنوع کرد.

دربیانیه کوتاه صادره از سوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص آمده است: در راستای اقدامات متقابل، وزارت خارجه روسیه ۷۷ شهروند آمریکایی را به لیست توقف اضافه کرده است؛ به این معنی که آنها دیگر نمی توانند وارد روسیه شوند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می کند: این فهرست شامل رؤسای تعدادی از ادارات و شرکت های فدرال است که در تامین سلاح برای کی یف نقش دارند.

وزارت خزانه داری آمریکا چهارشنبه هفته گذشته با صدور بیانیه ای از تحریم های جدید علیه اشخاص و نهادهای روسیه خبر داده بود.

در بیانیه صادره در وبگاه وزارت خزانه‌ داری آمریکا در این خصوص آمده بود: امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) ۱۰ شخص و ۱۲ نهاد مرتبط با روسیه را تحریم کرده است.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا مدعی بود در تحریم های آن روز بخشی از شبکه فرار از تحریم های صنایع نظامی روسیه را هدف قرار داده است.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌ گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آن ها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل‌ کشی و آزار و اذیت کی‌ یف قرار داشتند.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌ های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌ اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس