کد خبر 1461308
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳
آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه تحریم‌های جدیدی را در ارتباط با برنامه پهپادی ایران اعمال کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خزانه داری آمریکا شامگاه جمعه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران و در ارتباط با برنامه پهپادی اعمال کرد.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، هشت مقام شرکت «پرآور پارس» را که پیشتر نیز این شرکت در لیست تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا به دلیل تولید پهپادهای شاهد قرار داشته، تحریم کرده است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا همچنین دو شناور نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به نام‌های مکران و ناوچه دنا را به عنوان اموالی که دولت ایران در آن ذینفع بوده،‌ شناسایی کرده است.

«برایان نلسون» معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی مدعی شد: «نهادهای ایرانی همچنان به تولید پهپاد برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش ایران می‌پردازند. به طور گسترده‌تر، ایران در حال تامین پهپاد برای عملیات تهاجمی روسیه در هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی اوکراین است».

این مقام آمریکا در ادامه اظهاراتش گفت: «آمریکا همچنان به هدف قرار دادن تمام عناصر برنامه پهپادی ایران ادامه خواهد داد».

در تحریم جدید آمریکا، هشت مقام هیئت مدیره شرکت پرآور پارس در لیست تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته‌اند. آقایان حسین شمس‌آبادی، ابوالفضل نصیری، محسن اسدی، محمد صادق حیدری مورسی، ابوالفضل ساحل‌نژاد و محمدرضا محمدی افرادی هستند که در این فهرست قرار گرفته‌اند.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است که کشتی مکران که به عملیات دریانوری می‌پردازد و قابلیت‌های پرتاب پهپاد را دارد، در حال حاضر ماموریت بین‌المللی انجام می‌دهد. ناوچه دنا نیز کشتی مکران را در این ماموریت‌ها همراهی می‌کند.

مکران و دنا به عنوان دارایی‌هایی شناسایی شدند که دولت ایران در آنها ذینفع است.

متحدان غربی اوکراین از جمله ایالات متحده آمریکا مدعی هستند که ایران از طریق عرضه پهپاد به روسیه، در جنگ اوکراین مشارکت دارد و این در حالی است که مقام‌های جمهوری اسلامی بارها تأکید کرده‌اند که مسئله عرضه پهپاد به روسیه به قبل از جنگ اوکراین مربوط می‌شود و جمهوری اسلامی از نحوه استفاده از این پهپادها اطلاعی ندارد.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه نیز چند روز پیش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها به اتهامات بی اساس مقامات اوکراینی در موضوع ادعایی پهپادها پاسخ داده، بار دیگر تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تجهیزات نظامی برای هیچ طرفی به منظور استفاده در جنگ اوکراین صادر نکرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    10 1
    ایران که زیرنظارت کاخ سفید بیزینس وترانسفرکالانمیکنه که الان لنگ بمونه اینا درواقع اعلان شکسته طرح تحمیلی صهیونیستای فاسد به کاخ سفیده
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    4 1
    چیزی برای تحریم نمانده که جز صادرات سنگ پای قزوین از مبدا چین ببین به چه روز بدی افتاده است امریکا
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    4 1
    آمریکا دیگه این رو خیلی چرت گفتی ! آخه به دست آمریکا بود که الان تفنگ بادی که نه بلکه سیم خاردار هم نداشتیم. موتور روتاکس اتریشی بود که زیر زمینی جور می شد. الان ایران کپیش رو ساخته و دیگه نیازی نیست. تو چیپست هم که روسیه و چین هستند که با هردو شون دشمن و آلن متحد ایرانند البته اگر خودمون تا حالا نساخته باشیم. آمریکا روغن ریخترو نظر امامزاده کردی!برو بمیر
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    4 1
    کلا ادمیزاد از سخنان رئیس جمهور و دیگر مقامات امریکائی خنده اش میگیرد شبانه روز این مقامات امریکایی میگن برا مردم ایران میخوان آزادی رو به ارمغان بیارن، ولی چهل و چهار سال است که کل مردم ایران را در شدیدترین تحریم های تاریخ بشریت قرار دادند حتی بیماران صعب العلاج ایرنی تحت تحریم دارویی میباشند نمونه اش( بیماران پروانه ای ایرانی )که در رنج شبانه روزی زندگی میکنند و این مقامات امریکایی خواستار سرنگونی حکومت مردمی ایران میباشند، جمهوری اسلامی ایران تنها حکومتی در جهان میباشد که با رای مستقیم مردم در سال هزارو سیصدو پنجاه و هفت شکل گرفته است و تنها حکومتی در جهان است که از بالاترین نهاد حکومتی که (رهبری کشور میباشد بعد مجلس خبرگان رهبری ،مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و شورای شهر) همگی با رای مستقیم مردم شکل میگیرد حالا این دلقک های کاخ سفید میخواهند برای مردم دموکراسی ترین حکومت جهان ازادی به ارمغان بیاورند همیشه از شدیدترین تحریم های بشریت تا ادعای حمله مستقیم نظامی گزینه های روی میز دیکتاتورهای امریکایی برای ازادی ایرانیان میباشد،، توجه کنید با شدیدترین تحریم های تاریخ بشریت تا حمله مستقیم نظامی علیه حکومت مردمی ایران و ملت بزرگ ایران ....
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    3 1
    مقامات امریکایی اعلام کردند توالت های عمومی ایرانیان تحت تحریم های این کشور قرار گرفت خخخخخخخخخخ
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    3 1
    انقدر مقامات امریکا در مقابل ملت بزرگ ایران بدبخت و مایوس شده اند که بالای چهل سال است غیر از مردم ایران بیماران ایرانی حتی حیوانات ایرانی اعم از گاو گوسفند مرغ و خروس را هم تحریم کردند ،درود بر مردم بزرگ ایران باقدمت هفت هزار سال تمدن
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    0 1
    اقای بایدن پشمک حاج عبدالله یادت نره هههههههههه
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    0 0
    امریکا تنها کشوریست که با بمب اتم چند صد هزارنفر را کشته حالا ایران رو بخاطر استفاده صلح امیز اتمی انهم زیر نظر سازمانهای مربوط ، چهل واندی سال است تحریم کرده ، خنده دار نیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس