کد خبر 1466554
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
.

اتحادیه اروپا در جدیدترین اقدام علیه ایران ۳۲ مقام جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

به گزارش مشرق، منابع خبری گزارش داده‌اند اتحادیه اروپا ۳۲ فرد و ۲ نهاد ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار گرفته از آنچه «استفاده گسترده و نامتناسب از زور» علیه «معترضان غیرخشونت‌آمیز» خوانده شده انتقاد شده است.

در فهرستی که اتحادیه اروپا منتشر کرده نام «محمد مهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «یوسف نوری»، وزیر آموزش و پرورش دیده می‌شوند.

ولی اسماعیلی، احمد نادری، زهره الهیان، احمد امیرآبادی فراهانی، حسین جلالی و سیدنظام‌الدین موسوی نیز از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند که در این فهرست قرار گرفته‌اند.

«بنیاد تعاون فراجا» و «پژوهشگاه علوم انتظامی» دو نهادی هستند که تحریم شده‌اند.

پیش از این منابع خبری گزارش داده‌اند اتحادیه اروپا قرار است ۷ نهاد ایرانی را هم به بهانه آنچه «دخالت ایران در جنگ اوکراین» خوانده شده در فهرست تحریم قرار داده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این اتهامات اوکراین و کشورهای غربی در خصوص تحویل پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده است.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا که به شرط عدم افشای نام با پایگاه آکسیوس گفت‌وگو می‌کرد گفت بسته تحریم‌ها روز چهارشنبه رسماً در نشست کمیسیون اروپا تحویل نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا شد.

از جمله نهادیی که قرار است تحریم شود «نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» است که بروکسل مدعی شده در تحویل پهپاد به روسیه و آموزش اپراتورهای روسیه‌ای نقض داشته است. سازمان تحقیقات و خودکفایی سپاه نهاد دیگری است که در این فهرست قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    3 1
    واکنش تهاجمی یک استراتژی؛بستن تنگه هرمز ؛ آزمایش اتمی جواب خوبی میتونه باش
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      0 0
      فقط پهپاد بدهید به روسیه تا حسابی تلافی کنیم هم پول پهپاد می گیریم هم دشمنانمون ضربه می بینند
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 0
    تحریم؟ خخخخخخخ
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 2
    دمشگرم
  • مهدی اسدی IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 0
    سلام : تنها زمانی دشمن عقب نشینی می کند که راهبر تهاجمی در پیش بگیرید . با دشمن قدار ، نفهم و زورگو تنها و تنها قلدری و ایستادن مقابل آن است . در اموزه های اسلامی داریم که در مقابل یهودو نصارا کوتاه نیایید و مقابل آنها محکم و قدرتمند بایستید تا بلکه آدم شوند . دشمن تا همه اهرم های قدرت ، موشکی ، نفوذ معنوی ایران در بین ملت های مسلمان ، رهبر ی ، پهباد و ... را نگیرد ما را رها نمی کند . بهانه گرفتن کاری ندارد ؟؟؟!!! امام فرمودند : شما اگر در مقابل اسلام ما بایستید ما در مقابل کل دنیای شما می ایستیم (نقل به مضمون )
    • حمید حسنی IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      1 1
      دمت گرم بنظر من باید دنیا رانابود کنیم فکرکنم تو هم با من مواق باشی
    • IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      0 0
      نه جناب حسنی، من فکر کنم شما غربگداها همتون باید جمع شین برین دست و پای صهیونیست‌ها و یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز و اروپایی‌های نوکرشون رو ببوسین و شایدم تغییر جنسیت بدین تا اونها ببخشنتون و یه لقمه نون خشک بندازن جلوتون!!!!
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    0 0
    مرگ بر اروپا مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل مرگ بر آلصعود
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    0 0
    درعوض ایران سفرای کشورهای اتحادیه اروپا را کلا تحریم کند واجازه ورود آنها را به داخل ایران ندهد وبعد خروج از ان پی تی والسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس