افسر ارتش آمریکا: پهپادهای ایرانی با کسی شوخی ندارند/ شب ها در عراق ما را بیدار نگه می داشتند

وزارت دفاع آمریکا امروز سه‌شنبه از گسترش برنامه پهپادی و موشکی ایران ابراز نگرانی کرد و آن را جزو «برجسته‌ترین تهدیدها» دانست.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع آمریکا امروز سه‌شنبه از توسعه برنامه پهپادی و موشکی ایران ابراز نگرانی کرده است.

طبق گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست، وزارت دفاع آمریکا گفته موشک‌ها و پهپادهای ایران در زمره برجسته‌ترین تهدیدهای پیش روی آمریکا و متحدانش در حاشیه خلیج [فارس] است.

گزارش آمریکا بعد از دیدار هیئتی بلندپایه از آمریکا با نمایندگان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس منتشر شده است.در آن دیدار، آمریکا و کشورهای عربی به تکرار ادعاها علیه ایران پرداختند.

«دانا استراول»، معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در منطقه غرب آسیا گفته یکی از بزرگترین خطرات پهپادهای ایران نحوه اشاعه آن در میان بازیگران غیردولتی در سراسر خاورمیانه است.

استراول در بخش دیگری از اظهاراتش گفته یکی دیگر از عرصه‌هایی که آمریکا و متحدانش در حاشیه خلیج فارس را نگران می‌کند «ستیزه‌جویی ایران در دریا» است.

او گفت با توجه به همین موضوع آمریکا و متحدانش در تلاش هستند با همکاری یکدیگر امنیت دریایی را افزایش دهد.

ادعاهای این مقام آمریکایی در حالی مطرح شده که ساعاتی قبل‌تر مقام‌های اطلاعاتی آمریکا در تحلیلی اعلام کردند ایران به رهبر دنیا در تولید پهپادهای ارزان‌قیمت و موثر تبدیل شده است.

روزنامه گاردین امروز سه‌شنبه به نقل از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی شده ایران در حال ظهور به عنوان یک رهبر جهانی در تولید پهپادهای ارزان‌قیمت و مرگبار است.

طبق این گزارش، تحلیلگران در آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در حال توضیح درباره این هستند که ایران چگونه از یک بازیگر منطقه‌ای در زمینه پهپادی به یکی از حامیان اصلی روسیه تبدیل شده است.

روزنامه گادرین ادعا کرده مقام‌های آمریکا گزارشی را از رده محرمانه خارج کرده‌اند که نشان می‌دهد پهپادهای مورد استفاده روسیه در جنگ اوکراین تمامی ویژگی‌های پهپادهای مورد استفاده ایران در خاورمیانه را دارد.

گاردین نوشته یک مقام آمریکایی تهران را به عنوان یک رهبر جهانی در تولید پهپادهای ارزان و موثر توصیف کرده است.

این روزنامه انگلیسی نوشته هدف آمریکا از انتشار اینگزارش متقاعد کردن طرف‌هایی است که به استفاده از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین به دیده تردید نگاه می‌کنند.

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا همچنین درگزارش مذکور به توضیح درباره این پرداخته‌اند که استفاده ایران از پهپادها چگونه از سال ۲۰۱۴ توسعه پیدا کرده است. تحلیلگران دستگاه های اطلاعاتی آمریکا می‌گویند باورشان این است که تهران به سرعت در حال گردآوری تجربه در خصوص پهپادهایی است که از آنها در اوکراین استفاده شده و احتمالاً درس‌های ارزشمندی برای بهبود بخشیدن به هواپیماهای بدون سرنشین خودش آموخته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    9 2
    ان شاالله از نگرانی بمیرید
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    6 0
    ان شاالله از نگرانی بمیرید
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    5 2
    در برابر آنها (دشمنان) آنچه توانائي داريد از نيرو آماده سازيد (و همچنين) اسبهاي ورزيده (براي ميدان نبرد) تا به وسيله آن دشمن خدا و دشمن خويش را بترسانيد....»
  • US ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    4 2
    یک کیلو زرشک به پنتاگون هدیه کنید با سنجد
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    3 0
    بدون محاصره کیف و بازگشت سربازان روس به حومه کیف در آینده اوکراین با موشک های دوربرد مسکو و شهرهای بزرگ و استراتژیک روسیه را هدف قرار خواهد داد پس باید استراتزی و تاکتیک های نظامی اش را طوری تغییر دهدو با محاصره شهرکیف شمشیر را بالای سر زلنسکی همیشه بالا نگه دارد و زمین نگذارد
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    ایران به این علت از تصرف بصره منصرف شد که نتوانست حتی یک پل را بر روی رودخانه اروند بنا نماید یا عراق از این رو ازجنگ و ادامه اشغال خرمشهر منصرف شد حالا اوکراینی ها چطور از رود رئدخانه دنیپر عبور می کند وتازه با ارتش روسیه هم جنگ هم می کنند تعجب دارد علاوه بر این رود دنیپر ده برابر اروند عرض دارد روسها انگار برای تفریح و سرگرمی به اوکراین امده اند که این پلها را هدف نمی گیرند
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 0
    به مقامات چینی برسانید آمریکا برای حمله به تاسیسات و مناطق حساس نظامی و اقتصادی چین به جنگ چین و تایوان نیاز دارد و نه منظور دیگری و اینو چینی ها باید در نظر داشته باشند این یک دام است انها نیز برای جنگ نیابتی با امریکا و تایوان کشوری چون کره شمالی و کوبا کاستاریکا و ونزوئلا و گزینه های فراوان دیگری دسترسی دارند و نباید بطور مستقیم و تنهایی با تایوان و امریکا بجنگند
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    14 3
    مرگ برآمریکا
  • سعید IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 2
    نگران نباش . قول می دهیم زجر کش نشوید و در دم جانتان را بگیرد .
  • سید فروزان CH ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    3 0
    اینها از اب خوردن ما هم نگران میشوند ،از هسته ای نگران ،از موشک نگران ،از پهپاد نگران ، از خرید جنگنده نگران ، از سپاه نگران ،از ارتش نگران ،از تولید بنزین و پتروشیمی هم نگران ،از قایقهای تند رو نگران ،از ناوهای جنگی نگران ،از سرود سلام فرمانده نگران ،از سفر آقای رییسی به چین نگران ،بابا از جی نگران نیستند اینها ، احمق‌ها هنوز نفهمدیدند که خدای ایران حافظ ایران بوده و هست و خواهد بود ،
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    3 1
    تازه شروع ماجراست ،کجایی؟ البته باید هم نگران باشید، مطمئنا اگر خبرهای اصلی رو دریافت کنید از نگرانی و بی خوابی سکته رو هم میزنید پهپاد که چیزی نیست سلاح هسته ای هم همینطور. نه خیلی دیر بلکه بزودی سایه واقعی ایران اسلامی را بالای سر تون مشاهده میکنید. این وعده حق الهی است و ردخور ندارد. حالا شما با چندتا اف ۳۵ و ... پشت سپرهای آهنی که انهم وبال گردننتون خواهد شد برید برای حکومت حقه الهی اپوزیسیون درست کنید و گاوهای شیرده و چندتا حکومت ریز ائتلاف کنید و اغتشاش راه بیاندازید و پلان بی اجرا کنید. بچرخ تا بچرخیم
  • ش. AE ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    2 2
    تو بمیری اصلا نگران نباش فتوشاپ هست
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 0
    به.......! که نگرانید!
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    2 1
    نگران باشید و از این نگرانی بمیرید ..!!
  • IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    4 1
    ای بابا فتوشاپ بودااااا
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 2
    کشورهای اسلامی و غرب آسیا از حضور آمریکای وحشی و اروپا ی باغ وحشی در منطقه ی خود نگرانند. و برای رفع نگرانی و آسایش و آرامش دنیا این غربی های وحشی باید این منطقه را ترک کنند به کشورهای خودشان برگردند.
  • ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    2 2
    حالا کجاشو دیدی پنتاگون !!
  • Zo IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    2 0
    سلام. عرض میکنم که : زماني این آقایان افاده می فرمودند که فوتوشاپ است. الان افاضه می فرمایند که موشک‌های ایران وپهپادهای ایران آنها را نگران کرده است. ظاهرا فرمایش مقام معظم رهبری را باجان دل لمس کرده اند.که: زمان بزن در رو بسر آمده است اميدواريم که این آدم کش ها مزه کشته شدن را بچشندکه خواهند چشید. زنده باد رهبری زنده باد اسلام ناب محمدی.زنده باد مقاومت وپایداری.
  • سلام IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    5 0
    آمریکاهمچنان نگران باش ، واز این نگرانی بمیر
  • ح IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    3 1
    آقا!! به فوتوشاپیه دیگه!! اَه اَه خسته شدیم!! خب با فوتوشاپ سرنگونش ن کنید خیلی راحته!! همه چیز رو که من نباید بهتون بگم!!
  • امید IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    3 0
    آمریکا و انگلیس فقط دزدی بلند هستند. یک روزی نابودشان می کنیم. نقشه کره زمین در آینده آمریکا و انگلیس وجود ندارد. ان شاء الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس