.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه مدعی شد تهدید ایران به یک چالش جهانی تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد پنتاگون امروز سه‌شنبه به تکرار ادعاها علیه ایران پرداخت.

دانا استراول، معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا با مبنا قرار دادن ادعاهای تکذیب‌شده درباره کمک تسلیحاتی ایران به روسیه گفت که ایران به یک «چالش جهانی» تبدیل شده است.

او گفت: «این، نتیجه همکاری فزاینده نظامی بین ایران و روسیه و انتقال غیرقانونی پهپادهای تهاجمی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین است.»

استراول در ادامه این ادعاها گفت: «انتظار می‌رود که تکنیک‌ها و روش‌هایی که ایرانی‌ها در اوکراین یاد می‌گیرند و بر آنها تسلط پیدا می‌کنند یک روز علیه شریکان ما در خاورمیانه به کار گرفته خواهند شد.

این مقام وزارت دفاع آمریکا همچنین تأکید کرد که آمریکا با همکاری شریکانش در صدد است برای مقابله با «این تهدیدها در منطقه» آمادگی کسب کند.

ایران و روسیه در ماه‌های گذشته بارها ادعاهای اوکراین و کشورهای غربی درباره ارسال پهپاد از ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده‌اند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران روز گذشته (دوشنبه) با اشاره به تلاش‌های خوب جمهوری اسلامی ایران در خصوص برقراری آتش بس در اوکراین، تاکید کرد: ما قویا مخالف گسترش ناتو و استمرار جنگ در اوکراین و مخالف تهدید حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به جنجال‌های غیرواقعی در مورد ادعای صدور پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، به مفاد گفت‌وگوهای تیم فنی و کارشناسی دو کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون سند و مدرکی موثقی درباره این ادعا به طرف ایرانی نشده و جمهوری اسلامی ایران همانگونه که از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به طرف اوکراینی منعکس کرده، آماده برگزاری دور دوم گفت‌وگوهای تیم‌های فنی و کارشناسی دو کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    1 0
    انتقال غیرقانونی؟!!!!!!!!!!!! معاون وزیر دفاعشون چی میزنه؟
  • حمیدرضا IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    *** آقای دانا استراول معاون دستیار سازمان پنتاگون ..... ظاهراً هنوز متوجه نشدید شهادت -- حاج قاسم سلیمانی -- عبور از مرحله ای بود که هیچ جبران برایتان باقی نگذاشته است .. دستگاه دیپلماسی ایران سالیان است در هر دولتی مصالحه با غرب و بخصوص آمریکا را دنبال می کند .. سالیان بی دلیل به نام تحریم حقوق ایرانیان را چپاول می کنید و به نام 11 سپتامبر دنیا ستیزی و با نام تسلیحات ممنوعه کشور گشایی و با بالاترین برداشت های اطلاعاتی از دین اسلام داعش را بوجود آوردند و تمام جنایت های خلقت از ابتدا تا انتها را در دولت اوباما و هیلاری کلینتون انجام دادید .... آقای دانا استراول یقینا اندازه نظامی و سیاسی تو به این تهدید و تحلیل در مورد ایران نمی خوره ..‌. پس از غنای با تجربه سازمان سیا و پانتاگون و مجلس سنای کمک بگیرید و بدانید ایران از هزینه های گذشته بدنبال منفعت آوری است حال این منفعت کجا باشد تصمیم با ایران است .. ایران بزرگ با دنیا از باب مراوده و دوستی آماده است . اما . به امید خدا -- نام جعلی اسراییل -- را نابود خواهیم کرد .
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    خداروشکر که شدیم چالش جهانی از نظر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس